Ascultați un cuvânt frumos al părintelui Spiridon Bailey în care acesta ne vorbește despre realitatea Sfintei Euharistii. Sfânta Împărtășanie nu este un simbol sau o amintire ci o realitate concretă a prezenței Mântuitorului în cotidian.
Vizionare plăcută!
Powered by RedCircle
Realitatea Sfintei Euharistii – p. Spiridon Bailey
Una din ispitele cu care se confruntă acum mulți creștini moderni – și în special, am putea spune, cei care trăiesc în Vest – este faptul că trăiesc, sunt înconjurați, de o cultură în care îndoiala și necredința s-au înrădăcinat. Și, în special, îndoiala și necredința legate de aspecte ale credinței creștine – această lipsă de credință protestantă legată de aspecte ale dogmei/ credinței.
Există un pseudo-creștinism care ne înconjoară, care privit din afară pare a fi o expresie a credinței, și căruia totuși îi lipsește fondul, abilitatea de a mântui. Și este responsabilitatea noastră, a tuturor, de a apăra deplinătatea credinței creștine, această credință dăruită nouă de Însuși Hristos. Iar unul dintre atacurile vrăjmașului a fost să submineze credința în realitatea Sfintei Împărtășanii. Sunt mulți oameni astăzi care trăiesc în afara Bisericii, (oameni) care au redus ideea Euharistiei la un simplu simbol, la o aducere aminte. Ei au abandonat marele dar al lui Dumnezeu, darul Mântuirii oferit nouă.
Să fim clari, în Taina Euharistiei Biserica creștină crede că mâncăm Trupul și bem Sângele lui Hristos. Aceasta a fost și este credința Bisericii dintotdeauna. Acolo, în Biserica primară am văzut prigonirile din partea păgânilor, iar una dintre aceste persecuții a fost aceea împotriva Euharistiei. Tot felul de acuzații blasfemiatoare și josnice au fost aduse împotriva creștinilor din cauza credinței lor în Euharistie și a practicării acesteia. Acestea au fost acolo de la începutul Bisericii primare.
La Cina cea de Taină, bineînțeles, Iisus a luat pâine și vin, și le-a dat ucenicilor Săi spunând: „Luați, mâncați, acesta este trupul Meu, …acesta este sângele Meu”. Sfântul Ioan Hrisostom ne spune că de fiecare dată când primim Sfânta Împărtășanie, înnoim ceea ce Iisus, acolo, la Cina cea de Taină, a numit a fi Legământul cel Nou. Iisus a spus: Acesta este trupul Meu…, Acesta este sângele Meu… Vă dau un Legământ nou. Iar Sfântul Ioan Hrisostom spune că noi, primind Sfânta Împărtășanie, ne așezăm acum și intrăm la acea masă cu ucenicii lui Hristos. Intrăm în acea minune.
Bineînțeles, Hristos Însuși a învățat în mod deschis despre Euharistie. În capitolul 6 din Evanghelia după Sf. Ioan, Îl aflăm pe Iisus învățând această credință în Euharistie. Mai întâi, ne spune Sfântul Ioan Evanghelistul că datorită necredinței lor, mulți evrei au plecat de la El neputându-L primi pe Hristos și învățăturile Lui. Chiar unii dintre ucenici L-au abandonat, neputând accepta această învățătură despre cum este posibil să Îi mănânci Trupul. Așadar, vedem aceasta nu ca pe o învățătură nouă, cum spun unii protestanți astăzi. Ei pot spune aceasta, dar a fost credința și practica primilor creștini și a tuturor creștinilor după ce Hristos a înființat Biserica.
Din nou, în scrierile Sfântului Chiril al Ierusalimului… în anul 350 după Hristos, avem scrieri ale Sf. Chirili acolo, care a pregătit discursuri, cateheze pentru cei care se pregăteau pentru Botez. Și acolo, în aceste scrieri, Sfântul Chiril proclamă faptul că Biserica crede că la Euharistie pâinea și vinul devin Trupul și Sângele lui Hristos. Aceasta era credința transmisă celor ce se pregăteau pentru a primi Botezul în Biserica primară.
Sărbătorirea acestei Taine este, bineînțeles, importantă din mai multe motive, multe motive, și nu doar pentru că trebuie să fim ascultători poruncii lui Hristos de a face aceasta, ci [pentru că] săvârșind aceasta [Euharistia] noi devenim de un trup și un sânge cu Hristos. Sfântul Ioan Damaschin ne reamintește că Duhul Sfânt este cel Care săvârșește această Taină. Taina Euharistiei este săvârșită de către Duhul Sfânt astfel încât noi să putem intra în viața veșnică. Duhul Sfânt este Duhul Vieții. Iisus ne-a spus că dacă nu mâncăm Trupul Lui și nu bem Sângele Lui nu avem viață în noi. Nu avem viața Lui în noi. Și firește că un legământ nu e ceva simbolic, nu este un lucru simbolic, figurativ, iar Legământul pe care îl dă Dumnezeu nu poate fi experimentat decât de către cei care primesc Sfânta Împărtășanie. Nu putem intra în acest Legământ decât dacă primim Sfânta Împărtășanie.
Duhul Sfânt face posibilă aceasta. Duhul Sfânt, Care a preschimbat pântecele gol al Născătoarei de Dumnezeu, spre a-L purta pe Dumnezeu în el, aducând întruparea fizică a lui Dumnezeu pe pământ în chiar pântecele Născătoarei de Dumnezeu. Iar acum, același Duh Sfânt ne permite să Îl primim pe Hristos în trupurile noastre prin Sfânta Împărtășanie. De câte ori primim Sfânta Împărtășanie intrăm în taina aceasta, iar legământul dintre noi și Dumnezeu este reînnoit. Pentru fiecare dintre noi, individual, e o reînnoire personală, dar e cert că suntem uniți ca un singur trup, o singură Biserică, Trupul lui Hristos. Euharistia ne unește. Cei care nu se împărtășesc din acest potir, oferit nouă de către Dumnezeu, aceștia nu au viață în ei. Rămân despărțiți de Hristos, rupți de trupul lui Hristos, precum ramurile rupte de viță.
Așadar, trebuie să ne protejăm inimile, să ne protejăm inimile de necredință și de vocile lumii ce ne înconjoară, lumea modernă, care continuă să ne cheme la necredință, dar acestea sunt vocile celor care, precum evreii, și unii din ucenici L-au părăsit pe Hristos, s-au depărtat din cauza necredinței în învățătura Lui. Ei nu puteau să accepte deplinătatea Euharistiei. Haideți să auzim acest mesaj și să fim încredințați că Hristos continuă să ne invite la această Masă.
Aceeași minune, aceeași minune ca cea de la Cina cea de Taină continuă să existe, să se săvârșească în lumea noastră, în Biserica noastră. Duhul Sfânt se pogoară peste pâinea și vinul acela. A făcut aceasta de la bun început, așa precum S-a pogorât la Cincizecime peste Apostoli și cum se pogoară peste noi la Botezul și Mirungerea noastră. Duhul Sfânt, Care transformă și dă viață, se pogoară și preface pâinea și vinul în Trupul și Sângele lui Hristos. Și va continua să facă aceasta până în ziua celei de-a Doua Veniri a lui Hristos.
Calea simplă către Dumnezeu – descoperirea drumului înapoi spre credința autentică. Părintele Spyridon Bailey este autorul mai multor cărți, printre care și „Ortodoxia și împărăția lui Satana” și „Călătorie în Muntele Athos”. Îi puteți scrie un email părintelui Spyrindon la simplepath@ancientfaith.com simplepath@ancientfaith.com Aceasta a fost o prezentare susținută financiar de către ascultători a Ancient Faith Radio.
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
