Urmăriți un documentar foarte bine făcut în care ni se vorbește de o tristă realitate – cum clipurile false (fake) distrug YouTube și, în general, generația tânără și nu numai.
Vizionare plăcută!
Powered by RedCircle
Clipurile false distrug YouTube
Din 2005, YouTube a fost sursa numărul unu de divertisment pe internet, de la simple vloguri la producții uriașe. Dar de-a lungul timpului lucrurile s-au schimbat. Desigur, există încă creatori de conținut cărora chiar le pasă de conținutul și de publicul lor, dar acum există un număr din ce în ce mai mare de YouTuberi care fac asta doar pentru un singur lucru – bani. Deoarece creatorii de conținut pot câștiga milioane de dolari prin reclame și sponsorizări, YouTube a devenit o vacă de muls pentru o mulțime de oameni. În timp ce posibilitatea de a face bani pe YouTube este evident un lucru uimitor, unii YouTuberi vor face orice pentru a face bani, adică: momeli pentru clickuri, furt de conținut și chiar falsificarea unor producții întregi pentru a crea conținut viral indiferent de consecințe. Eu sunt Visual Venture (Aventură Virtuală) și sper să aveți o zi minunată înainte.
Capitolul 1 – Arta de a face farse false. Dacă vă doriți un milion de vizualizări, videoclipurile cu farse sunt o opțiune bună pentru asta. De pe vremea Prank vs. Prank (Farsă contra Farsă) și Vitaly, acest gen de conținut a ajuns printre cele mai răspândite pe YouTube, ceea ce are sens – victimele au cele mai bune reacții atunci când sunt luate prin surprindere și e amuzant să vezi cum reacționează în timp real. Hei frate! Ridică-ți pantalonii! Care-i treaba? Deși aceste videoclipuri au în general succes, ele vin cu o problemă majoră pentru YouTuberi. Realitatea este că ei nu pot prezice cum vor reacționa oamenii la farsă și, uneori, aceștia nu au o reacție suficient de interesantă, motiv pentru care atât de mulți YouTuberi au apelat la o altă metodă pentru a obține rezultatul dorit – trucarea farselor.
Sunt multe căi diferite prin care YouTuberii își pot falsifica clipurile cu farse. De exemplu, ei pot schimba ușor narațiunea unui videoclip prin editarea lui într-un anumit mod, dar cu siguranță cea mai de succes cale de a falsifica aceste farse este angajarea de actori. Popularul canal de farse TopNotch Idiots (Idioți de prim rang) a fost prins folosind această strategie la un moment dat în activitatea sa.
Cu peste 4 milioane de abonați și peste 600 de milioane de vizualizări în total, TopNotch Idiots publică videoclipuri virale cu farse din 2016. De-a lungul anilor, ori de câte ori alte canale de farse au fost expuse ca fiind false, TopNotch Idiots a comentat în apărarea propriului lor conținut. Ei publicau tweet-uri în care susțineau că, spre deosebire de alte canale din nișa lor, videoclipurile lor sunt 100% autentice. După ce a citit acest tweet, YouTuberul Pataclysm a devenit puțin sceptic, așa că a decis să lanseze propria sa investigație. Pe 13 martie 2019, Pataclysm a postat un videoclip în care a compilat toate cercetările sale despre TopNotch Idiots pentru a expune unele dovezi interesante. „Aceeași femeie a apărut într-una dintre farsele lor, precum și în seria Bounty Hunter a lui Patty Mayo, care este o serie despre care s-a dovedit că folosește actori.” Bounty Hunter, la care Pataclysm face referire, este o serie YouTube populară a creatorului Patty Mayo. Patty este un YouTuber cu peste 11,2 milioane de abonați și e faimos pentru videoclipurile sale Bounty Hunting în care urmărește suspecți eliberați pe cauțiune.
Ani de zile, oamenii au discutat dacă clipurile lui Patty sunt reale sau false, dar abia după ce Asociația șerifilor din statul Oregon a confirmat că sunt false, oamenii au știut cu adevărat sigur. Întrucât videoclipurile lui Patty sunt scenarizate, e suspect să vedem aceeași femeie atât în clipurile sale cât și în cele ale TopNotch Idiots. A fost ea angajată sau a fost doar pură coincidență? Pataclysm a decis să sape mai adânc. Cercetând, am găsit portofoliile unui actor și ale unei actrițe care își menționează rolurile în clipurile TopNotch Idiots ca experiență anterioară. Deși Pataclysm nu a reușit să găsească femeia respectivă într-un registru de actori, a găsit alte două pe IMDb și pe Casting 360, care susțineau că au făcut parte din proiectele TopNotch Idiots.
Dar tot nu era suficient pentru a confirma suspiciunile lui Pataclysm o dată pentru totdeauna, motiv pentru care el a decis să contacteze actorii direct. Și, desigur, ambii au confirmat că au fost angajați pentru a juca în clipuri. Nu spun în niciun caz că toate farsele TopNotch Idiots sunt false, dar asta nu neagă că s-au folosit de actori la un moment dat în cariera lor.
Conținutul fals este răspândit în spațiul YouTube, iar liderul industriei, Nick Compton, dovedește acest lucru. Nick Compton a fost directorul de operațiuni al faimosului grup de conținut Youtube al lui Jake Paul, Team 10. Grupul era format din unele dintre cele mai mari vedete ale social media, precum Tessa Brooks, Alysa Violet, precum și gemenii Dober: Lucas și Marcus. La un moment dat, Team 10 domina platforma cu peste 2,5 milioane de abonați și sute de milioane de vizualizări. Însă Team 10 s-a destrămat după doar 4 ani de carieră, după ce problemele interne dintre membri au devenit atât de intense încât s-au despărțit. La vârful popularității sale, grupul era condus de ofițerul șef de operațiuni, Nick Compton. El nu numai că ajuta la supravegherea activităților grupului, dar apărea el însuși în mai multe clipuri. Cel mai notabil este clipul video Everyday Bro (Zilnic frate) unde spunea replica iconică „England is my city” (Anglia e orașul meu). „Ce este asta? Ce este, ce este asta?”
Cu toate acestea, el a renunțat la rolul său în Team 10 cu un an înainte ca grupul să se destrame oficial în 2019. Dar, deși a părăsit grupul, cunoștințele sale despre lucrurile lor interne au rămas și el le-a dezvăluit lui Shane Dawson ca parte a documentarului extins, de 50 de minute, despre cariera lui Jake. Videoclipul a fost intitulat „Inamicii lui Jake Paul” și a fost lansat pentru prima dată pe 3 octombrie 2018. Deși Nick nu a fost prea mult pe ecran, el a făcut una dintre cele mai șocante dezvăluiri din întregul videoclip, adică așa-zisul adevăr din spatele sălbaticelor farse virale ale lui Jake Paul și ale Team 10 pentru care au devenit faimoși. „Unele dintre farse, cele mai nebunești, au fost regizate.”
„Cred că aproape toată lumea care e puțin mai în vârstă știe că erau false.” „Totul s-a terminat!” Dar asta nu a fost tot. Nick a continuat să dezvăluie că și mare parte din drama dintre membrii Team 10 a fost falsă sau cel puțin exagerată. În toamna anului 2017, gemenii Martinez, care erau membri ai Team 10, au postat un clip intitulat „Adevărul” în care vorbeau despre toată drama care se petrecea în culise între Jake, Nick și ceilalți membri. Un lucru pe care l-au menționat în video a fost că Jake și restul echipei Team 10 le-au distrus camera după ce au anunțat că părăsesc grupul.
„Adio cameră Martinez!” „Peretele nostru cu mesaje de la voi, fanii noștri.” „Este zilnic, frate”.
Acest video a provocat multă indignare din partea fanilor gemenilor Martinez, mai ales după ce gemenii au exprimat în videoclip cât de triști au fost. Dar adevărul din spate era că gemenii nu erau supărați deloc. Se pare că știau despre acest lucru și au fost implicați de la bun început. „Ei știau. Nici măcar nu a fost o cameră, ci o cameră falsă pe care noi am construit-o. Le-am făcut o cameră falsă în camera de zi și apoi am distrus-o.” „Ați construit-o pentru a o distruge.” „Da.” Unii spun că falsificarea videoclipurilor pe ici-colo face parte din jocul YouTube, dar unii YouTuberi falsifică totul, încât întreaga lor viață se transformă într-o minciună.
Capitolul 2 – Falsificarea stilului de viață pentru influență.
Ca YouTuber pe stil de viață, oamenii te urmăresc pentru un singur lucru – stilul tău de viață. Mai ales dacă ești vlogger. De multe ori, oamenii vor să vadă pe cineva prezentând un stil de viață pe care ei doar visează să îl aibă. Asta înseamnă un stil de viață luxos, plin de obiecte scumpe, călătorii constante și experiențe costisitoare. Dar pentru a avea o astfel de viață extravagantă trebuie să fii în top, iar acest lucru este greu de realizat, așa că cel mai simplu mod de a ajunge acolo este să te prefaci până reușești.
Exact asta a făcut această celebră influencer din Coreea de Sud. Song-Jia, cunoscută și sub numele de utilizator YouTube freeJia, e o creatoare de conținut care a devenit peste noapte o senzație pe internet. A apărut în celebra emisiunea coreeană de dating de pe Netflix, Single’s Inferno (Infernul celor singuri), unde a ajuns curând favorita fanilor pentru încrederea, farmecul și stilul ei. „Bună.” Cât timp a fost în emisiune, Jia a fost iubită atât de distribuție cât și de telespectatori. Era lăudată în mod constant pentru aspectul și personalitatea ei atrăgătoare care au fost evidențiate și mai mult de stilul ei la modă.
Deși emisiunea a fost filmată aproape în întregime pe o insulă fierbinte, Jia nu a lăsat ca acest lucru să-i limiteze stilul vestimentar. În fiecare episod o puteți vedea purtând haine de la diferite mărci renumite, ca Chanel și Dior. Mulți fani au început curând să o asocieze pe Jia cu clasa superioară, presupunând că, din moment ce poartă atâtea articole de lux, sigur este bogată. Prin intermediul emisiunii, Jia a câștigat mii de noi fani care au dorit să continue să o urmărească și după încheierea emisiunii Single’s Inferno, așa că i-au inundat canalele de social media cu nenumărate vizualizări și aprecieri. Înainte de a se alătura distribuției din Single’s Inferno Jia era deja relativ populară pe YouTube cu altă emisiune de dating „A shatter to new heights” (Țintind spre noi înălțimi) care a transformat-o dintr-o simplă creatoare de conținut într-un influencer viral la nivel mondial.
Cu atât de mulți ochi noi asupra ei, Jia a devenit mult mai vulnerabilă în fața oamenilor care doreau să o doboare și, în cele din urmă, acei oameni au găsit ceva care să-i oprească brusc faima. La sfârșitul lunii ianuarie 2022, la doar câteva luni după difuzarea emisiunii Single’s Inferno, Song-Jia a devenit cel mai fierbinte subiect de pe internet și nu în sens bun. „Song-Jia a fost implicată într-o controversă săptămâna aceasta, când internauții au expus-o că a folosit produse de lux false în emisiune și în clipurile sale de pe YouTube de mai multe ori”. Pentru mulți dintre fanii ei, această veste s-a simțit ca o trădare. Jia, care și-a construit întregul brand personal pe baza faptului că era o fată bogată la modă, arăta acum ca o mincinoasă.
Controversa i-a afectat în special pe fanii ei din Coreea de Sud și Asia de Est. Aceștia au început să analizeze toate videoclipurile ei din trecut, disecând vlogurile în care se afla în apartamentul ei de lux sau în mașini scumpe și întrebându-se ce era real și ce era doar o fațadă. În urma scandalului, Jia și managerii ei au șters sute de videoclipuri de pe profilurile sale de social media, lăsând doar acest videoclip cu scuze: „Recunosc că am utilizat produse contrafăcute, care a fost recent o controversă. Recunosc că este numai vina mea. Ca persoană care lucrează pe YouTube, ar fi trebuit să fiu atentă și prudentă în tot ceea ce fac…”
Imediat după difuzarea live a acestui clip, Jia a ieșit din rețea pentru a se ascunde de reacții. A părăsit internetul timp de luni de zile, înainte de a reveni, după ce incidentul a fost îngropat sub noi controverse din social media. De la revenirea ei pe YouTube ca și creatoare de conținut, popularitatea sa a revenit încet la nivelul de dinainte.
Simularea bogăției este doar o latură, dar a pretinde că ești falit ar putea fi probabil chiar mai rău. „Numele meu este Ariana și sunt o persoană fără adăpost”. Pe 23 iulie 2022, Ariana a postat primul ei videoclip pe canalul propriu „ALLinWithAri” („Toți pentru Ari”), care la acea vreme era mult mai mic decât baza de peste 70 000 de abonați pe care o are acum. Videoclipul a explodat rapid, obținând peste 2,2 milioane de vizualizări în primele 3 luni de la lansare. Motivul? Toată lumea dorea să audă povestea despre cum această femeie de 32 de ani a reușit să rămână fără adăpost și poate chiar să o ajute să se pună pe picioare. Ari avea povestea tipică a unei persoane fără adăpost: s-a certat cu familia ei și nu avea la cine să apeleze. Iar inflația constantă și economia care nu se îmbunătățește niciodată au făcut-o să își piardă complet libertatea financiară și să piardă totul.
Dar, spre deosebire de mulți alții aflați în aceeași situație, Ariana cel puțin avea o slujbă. Doar că nu-și putea permite o locuință în scumpul stat California unde trăiește. Nu i-a luat mult timp Arianei să clădească o comunitate de abonați fideli care au vrut să o ajute cum au putut, unii chiar oferindu-se să îi trimită bani sau să îi ofere un loc unde să stea. În cele din urmă, Ari a ajuns să câștige atât de mulți bani de pe YouTube, din veniturile de publicitate, de pe Patreon și din linkurile de marketing afiliat, încât a filmat cum și-a achiziționat o dubiță nouă de la Mercedes Benz în care să locuiască. Dar, la fel ca în cazul oricărei povești de pe internet, Ari a fost întâmpinată de aproape la fel de mulți sceptici pe cât susținători. Au existat oameni care s-au grăbit să se întrebe dacă Ari era cu adevărat fără adăpost sau dacă făcea asta doar pentru influență. Partea interesantă este că nu a fost nevoie de o persoană din exterior pentru a o demasca pe Ari. Ea însăși a făcut-o, contrazicându-și propriile cuvinte.
Ea afirmă că s-a mutat în Los Angeles și a lăsat în urmă tot ce nu era important pentru ea în Arkansas. De asemenea, în acest videoclip afirmă că atunci când s-a mutat prima dată în LA a stat cu familia și, chiar dacă nu era cea mai bună soluție, a ales să rămână fără adăpost și să locuiască în mașina ei. Ari a recunoscut deschis în clipul său că nu a rămas fără casă din cauza consecințelor ci mai degrabă prin alegere. Ea a decis să locuiască în mașina ei pentru că nu a vrut să fie cu familia ei, deși opțiunea de a locui într-o casă adevărată îi era disponibilă. Cu fiecare episod, povestea lui Ari a devenit din ce în ce mai încurcată și, în curând, ea a creat o rețea atât de complexă de minciuni încât nu le-a mai putut ține evidența, ceea ce i-a facilitat lui Scott Shafer să afle adevărul.
„Deci, pentru început, ea nu este o persoană fără adăpost, are un istoric infracțional extins și se pare că și-a abandonat copilul de 9 ani.” Într-unul dintre videoclipurile lui Ari, aceasta a vorbit despre cum a fost nevoită să își împacheteze lucrurile și să părăsească Arkansas pentru a scăpa de un fost partener abuziv, însă Scott a început să sublinieze unele inconsistențe în ceea ce spunea. „Ea vorbește despre locul exact unde locuiește în Ventura și că acum locuiește în comitatul LA. Ea spune exact locul în care locuiește. Dacă încerca să scape de o persoană abuzivă, așa cum pretinde în acest clip, de ce ar fi pus toate astea aici, astfel încât acest tip să poată afla foarte ușor unde locuiește acum?”
Ancheta lui a scos la iveală că ea a mințit despre întreaga ei identitate. „Aceasta e ea. (Vârsta la arestare: 25, vârsta actuală: 31.) Astea sunt informații publice. Oricine le poate verifica. Numele ei real este Ronnie Anne Spurr.” Conform cazierului său judiciar, Ari, cunoscută și sub numele de Ronnie, are acuzații de furt de bunuri, precum și de neprezentare în instanță. Pentru a se adânci și mai mult în investigația sa, Scott a găsit dovezi că Ari a avut un trecut întunecat pe care nu l-a menționat niciodată. „Inculpata a avut o altercație cu mama ei și a fost forțată să părăsească locuința. Puteți vedea că tatăl copilului pretinde că mama, Ronnie, sau Ari, a fost spitalizată pentru probleme psihice în trecut.” Din cauza faptului că și-a maltratat copilul, Ronnie a sfârșit prin a pierde lupta pentru custodie dintre ea și tatăl copilului.
Când adevărul despre Ari a ieșit la lumină mulți oameni au încetat să o mai susțină și, de atunci, ea nu a mai încărcat videoclipuri. Unii oameni nu mint doar despre starea financiară. Alți YouTuberi sunt dispuși să mintă că au afecțiuni medicale grave pentru a obține click-ul tău.
Capitolul 3 – Epidemia bolilor false.
Bolile false au devenit o tendință din ce în ce mai răspândită pe rețelele de socializare, pe măsură ce oamenii văd că își pot construi o carieră de succes câștigând simpatie. Cu toate acestea, publicul își dă seama până la urmă cine e cu adevărat bolnav și cine doar caută vizualizări. Daisy Marquez este o cunoscută influencer pe frumusețe și modă, cu peste 1,5 milioane de abonați pe YouTube. Și, ca majoritatea creatorilor de conținut, a căzut în obiceiul de a încărca destul de constant.
Dar când Daisy a trebuit brusc să ia o pauză de la realizarea videoclipurilor, în loc să le spună fanilor ei adevărul, ea a decis să inventeze o poveste mai tristă și mai acceptabilă social. „După aceea, el mi-a spus: Va trebui să faci o transfuzie de sânge din cauza anemiei falciforme. Iar eu am spus: Oh…, bine.” De la lansarea acelui videoclip, în urmă cu câțiva ani, Daisy a continuat cu minciuna nu doar pe YouTube, ci și pe alte canale sociale. Ea a explicat în mod constant că anemia ei falciformă este motivul pentru care este mereu bolnavă sau ia pauze.
După ce s-au certat, unul dintre foștii prieteni ai lui Daisy a scris un comentariu lung pe Instagram în care expunea o persoană anonimă că se preface că are anemie falciformă. Având în vedere că el a fost prieten cu Daisy timp îndelungat, mulți oameni au început să facă legătura. „Bună tuturor! Am avut literalmente o prietenă care obișnuia să mintă 24/7 și a mințit chiar că are anemie falciformă și că de aceea a lipsit pentru o vreme, dar ea de fapt a făcut un BBL, un lifting brazilian al feselor.” Dar chiar și cu acest comentariu, nu se putea confirma dacă era sau nu adevărul. Când doi prieteni se despart, ar putea exista ostilitate și, așa cum știm toți, ar fi putut spune asta doar pentru ca Daisy să arate rău.
A durat câțiva ani, dar Daisy a vorbit în cele din urmă despre aceste acuzații. În timpul unui episod al podcastului său „Jurnalele lui Daisy”, ea a spus adevărul. Ea le spune urmăritorilor săi că diagnosticul ei de anemie falciformă din 2018 a fost o minciună. Deși nu este confirmat motivul real pentru care a recunoscut acest lucru, unii internauți speculează că este din cauza surorii sale Destiny. Daisy și Destiny sunt angajate într-o dispută online de ceva timp, iar Destiny ar fi amenințat-o pe Daisy că o va demasca după ce aceasta a publicat un videoclip în care dezvăluia informații private despre ea. Ca răspuns, Daisy și echipa sa juridică i-au trimis lui Destiny o scrisoare de interdicție, solicitându-i să înceteze toate declarațiile defăimătoare la adresa lui Daisy. Oamenii spun că singurul motiv pentru care Daisy recunoaște acest lucru este pentru că se teme că sora ei o va demasca. Este clar că nu există nicio limită până unde unii dintre creatorii de conținut sunt dispuși să meargă pentru a obține ce-și doresc. De fapt, unii dintre ei au început chiar să folosească anumite instrumente pentru a-și atinge obiectivele – AI.
Capitolul 4 – AI ne fură videoclipurile.
Subiectul AI poate fi controversat, dar nu putem nega beneficiile sale. Cu ajutorul instrumentelor AI putem obține mai multe rezultate pentru mai puțină muncă. Iar când vine vorba de YouTube nu este o excepție. Instrumentele AI au ajutat nenumărați creatori de conținut să își crească nu doar cantitatea de videoclipuri, ci și calitatea acestora. Eu personal folosesc Chat GPT tot timpul pentru a mă ajuta cu lucruri ca taxe și chiar rafinarea ideilor de clipuri pe YouTube. Dar, pe de altă parte, inteligența artificială a ajutat creatorii aspiranți nu doar să facă videoclipuri, ci și să le fure.
„Videoclipul a explodat și este încă cel mai popular al meu până în prezent, ceea ce ne aduce la problema curentă – cum a fost folosit AI pentru a-l copia și apoi a-l încărca pe YouTube.” Abyssoft a deschis o cu totul altă cutie de viermi atunci când a încărcat acest videoclip intitulat „Expunerea unui hoț de conținut care fură videoclipuri cu ajutorul AI”. Acest videoclip vorbește despre cum cel mai popular videoclip al său, cu peste 2,2 milioane de vizualizări, a fost copiat și postat pe un alt canal, dar cu ajutorul AI.
Videoclipul său original intitulat „De ce cel mai mare trișor din Mario Kart 64 nu a fost prins” a fost încărcat acum 3 ani, pe 10 martie 2021. Dar ulterior, acum câteva luni, în septembrie 2023, un alt videoclip cu aproape același titlu și o miniatură similară a fost postat pe un canal numit Warpless. Nu doar titlul și miniatura au fost copiate, ci și întregul conținut al clipului său. Făcând clic pe videoclip, Abyssoft a constatat că scenariul celuilalt clip era la fel ca al său, cu excepția faptului că exprimarea era ușor reformulată. „Imediat puteți vedea că ceva miroase foarte suspect. Propozițiile au aceeași structură, dar ultima parte a propoziției este foarte revelatoare deoarece clipul AI a cerut spectatorului să se implice în același joc ca și mine.”
Cel mai simplu mod de a identifica faptul că în acest caz a fost utilizată inteligența artificială este faptul că videoclipul copiat păstrează exact același conținut ca originalul, folosind doar sinonime. Nimic din conținutul real nu e schimbat. Dar Abyssoft continuă și găsește și mai multe dovezi că videoclipul său a fost pur și simplu copiat de acest hoț de conținut prin AI. AI ia prima jumătate a secțiunii și inversează ordinea dificultăților pe care le-am enumerat, modificând cuvintele folosite, dar a doua jumătate a propoziției este incredibil de similară.”
Cazul lui Abyssoft nu este o excepție, este norma în meta YouTube de astăzi. „M-am uitat prin el și era practic același videoclip, dar era diferit. Elementele vizuale erau toate materiale de arhivă de doi bani, scrisul era stufos și părea că doar citește Wikipedia.” De fapt, am câțiva prieteni pe YouTube care trec prin același lucru, dar chiar și vocile lor sunt AI. Este o nebunie. Dar în afară de copierea conținutului original, există și o altă categorie de videoclipuri generate de AI pe YouTube care este extrem de dăunătoare, cele care răspândesc dezinformări pe baza unor cercetări cu AI prost făcute. „Problema este o epidemie de conținut fals și care induce în eroare, creat pentru a vă înșela atenția, scris și citit de roboți creați de persoane probabil vicioase doar cu scopul câștigurilor financiare.”
Renumitul YouTuber pe știință, Kyle Hill, a abordat o problemă care a afectat comunitatea științifică de pe platformă în ultimele luni – un aflux brusc de conținut generat de AI. Lăsând la o parte chestiunea lipsei de efort uman, principala problemă pe care a adus-o în discuție a fost că aceste clipuri nu sunt bine documentate. De fapt, deoarece majoritatea acestor noi canale AI, de tip vaci de muls, se concentrează doar pe a face bani, nu le pasă cu adevărat de conținutul pe care îl publică. Nu le pasă dacă clipurile lor sunt bazate pe fapte sau sunt doar inventate. Cât timp primesc vizualizări, vor continua să difuzeze aceste clipuri. „Sunt cuvinte, fraze și imagini care din punct de vedere tehnic se potrivesc suficient pentru a fi acceptabile, dar este… bleah. Știți?”
Acest fenomen de conținut de tip „vaci de muls” generat de AI are două probleme majore. Pentru început, sufocă complet creativitatea care ar putea prospera pe YouTube. Dacă acest lucru devine noua normă, va elimina alți creatori care se concentrează pe crearea de videoclipuri originale de înaltă calitate, deoarece aceste videoclipuri se fac în doar câteva ore, dacă nu chiar câteva minute, iar aceste canale pot face nu doar încărcări zilnice, ci chiar trei încărcări pe zi. Niciun creator uman real nu poate ține pasul cu viteza la care AI poate produce conținut, ceea ce nu este doar demoralizant, ci și epuizant de urmărit. Vreau să spun că petrec literalmente aproape 12 ore pe zi 7 zile pe săptămână doar pentru a termina un videoclip la fiecare 2 săptămâni pentru voi.
A doua problemă majoră este că aceste videoclipuri sunt practic fără sens. Faptele care sunt susținute sunt verificate doar de AI, care în acest moment nu este complet exactă. Există încă multe cazuri în care AI poate obține informații greșite și, dacă aceasta este singura sursă pe care aceste canale se bazează, atunci ele pot lansa dezinformări. Toate acestea sunt îngrijorare, evident, dar probabil cel mai rău lucru despre creșterea videoclipurilor false este ceea ce urmează.
Capitolul 5 – Creșterea îngrijorătoare a deep fake-urilor (falsuri profunde).
Când încerci să vinzi ceva cuiva, trebuie să te gândești la metode inedite pentru a-i prinde ca și clienți și de aceea multe companii din zilele noastre au început să folosească YouTuberi pentru asta, dar nu doar în modul în care crezi tu. „Urmărind acest videoclip ești unul dintre cei 10.000 de norocoși care vor primi un iPhone 15 Pro pentru doar 2 $. Eu sunt Mr. Beast și fac cea mai mare donație de iPhone 15 din lume. Dă clic pe link-ul de mai jos pentru a ți-l revendica pe al tău acum.” Cu ajutorul reclamelor cu deep fake, companiile beneficiază de avantajele de a avea ambasadori celebri gratuit.
Mari YouTuberi precum Mr. Beast sunt principalele victime ale acestui lucru. „Acum avem capacitatea de a face oamenii să arate ca alți oameni, de exemplu eu aș putea fi Johnny, sau aș putea fi Nick, managerul de studio. Uite, sunt Nick, managerul de studio acum. De asemenea, aș putea fi Tom, compozitorul muzical.” Dar acest lucru nu este o problemă doar pentru persoana a cărei imagine e furată, ci și pentru toți cei care se pot lăsa păcăliți. Companiilor le place să folosească celebrități ca Mr. Beast pentru a încerca să păcălească oamenii să dea clic pe reclamele lor. Plus că există posibilitatea ca linkurile din anunțuri să nu conducă la pagini cu produse, ci să fie linkuri de „pescuit”, concepute pentru a vă fura datele. Anunțurile cu deep fake se răspândesc pe rețele sociale, în special pe YouTube, iar partea cea mai rea este că nimeni nu poate face mare lucru pentru a le opri.
Legile nu au ținut pasul cu avansul rapid al inteligenței artificiale, ceea ce înseamnă că repercusiunile legale sunt reduse, mai ales pentru un creator care nu dispune de aceeași platformă publicitară sau aceeași finanțare ca Mr. Beast pentru a angaja o echipă juridică. Dar nu numai că poți găsi influenceri falsificați pe YouTube, ci poți găsi sute de videoclipuri care fac publicitate site-urilor web și aplicațiilor unde vă puteți crea propriile falsuri. În aprilie 2024, Google a fost nevoit să elimine 11 canale cu peste 120 de videoclipuri care făceau publicitate unor platforme de deep fake cu cele mai dezgustătoare tactici promoționale. Pentru a-i face pe oameni să descarce aplicația lor, aceste companii mergeau pe YouTube și explicau că aplicația lor poate îndepărta hainele oricărei femei cu care ai o fotografie.
Unul dintre canale, care fusese, în mod ironic, generat tot de AI, a promovat un robot pe telegram care putea dezbrăca femeile în câteva secunde. Această aplicație a avut peste 500 000 de descărcări înainte de a fi retrasă. Alte aplicații din categorii similare au avut peste 10 milioane de descărcări. YouTube pare să depună eforturi susținute pentru a reglementa conținutul generat de AI, deoarece personalul YouTube pur și simplu nu poate face recenzii la fel de repede pe cât poate AI să creeze.
Așa că vă încurajez să rămâneți în alertă. Nu credeți tot ce vedeți pe internet. Puneți la îndoială povestea, faceți cercetări și s-ar putea să descoperiți că adevărul e mult mai adânc decât ceea ce este la suprafață.
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!