Urmăriți o foarte interesantă și impresionantă discuție cu producătorul de film Mario Marian despre implicațiile duhovnicești ale filmelor asupra societății contemporane și despre culisele producerii artei cinematografice astăzi.
Vizionare plăcută!
Powered by RedCircle
Mai jos aveți trailer-ul filmului „Mai Departe” despre care discutăm în clipul de mai sus:
Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.
Pentru rugăciunile Sfinților Părinților noștri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-ne pe noi. Amin.
Introducere – arta și muzica – cele mai mari influențe în rândul oamenilor
Părintele Teologos: Dragii noștri, mă aflu cu cineva pe care îl cunosc de mult timp, așa, și, pe care eu îl iubesc foarte mult, a avut o… și are bineînțeles o poveste foarte frumoasă, și o să discutăm despre povești cu el. Se numește Marian Mario, Mario este numele mic, și astăzi este producător de film. Casa lui de producție se numește Pala Film, dacă nu mă înșel… Da?
Mario Marian: Da.
Părintele Teologos: Și …m-am interesat puțin și ce filme produce, am văzut câte ceva din… eu sigur că sunt monah și nu…, cum să spun nu sunt cinefil în sensul lumesc al cuvântului, dar mă interesează foarte mult acest fenomen. De ce? Pentru că la ora asta, după cum știți foarte bine, arta și în principal filmele și muzica sunt, dacă nu mă înșel, cele mai mari influențe la ora asta în rândul oamenilor, în rândul tinerilor. Și din cauza asta aș dori să vorbesc cu… cu Mario, cum am putea să influențăm, în bine, pe oameni, sigur, din toate punctele de vedere, bineînțeles întâi de toate, prin domeniul, prin intermediul filmului.
Producția de filme în concepția unui producător
Și din cauza asta o să-l rog puțin, să vorbească puțin, despre, ce înseamnă pentru tine film, ce înseamnă pentru tine în producția de film?
Mario Marian: Da. Eu am început, am avut primul contact cu lumea filmului în momentul în care am început să fac cascadorie. Ăsta a fost primul contact pe care l-am avut și asta mi-a dat cumva accesul să intru în intimitatea unui film direct și a filmelor mari. Pentru că filmele care își permit să facă, să angajeze cascadori sunt cele cu bugete peste două, trei milioane de euro. Dar datorită condițiilor de safety, a tuturor cheltuielilor care intervin. Pe fondul acesta am învățat de la cei mai buni profesioniști, – cei care cheltuiesc câteva milioane pentru a face un film – ce înseamnă să faci, ce înseamnă să faci film și mai târziu retrăgându-mă din zona de cascadorie am început să pun în practică acest lucru.
Acum, pot să spun că este o perspectivă din două părți a filmului, este o perspectivă din ceea ce înseamnă interiorul, intenția și modul în care se produce un film, și cealaltă parte este reprezentată de perspectiva culturală a ceea ce aduce filmul, de fapt.
Filmul, din punctul meu de vedere ca să începem cu stabilirea unei baze de discuții pe definiții cum ar fi…
Părintele Teologos: Da, da…
Efectele vizualului
Mario Marian: …Este reprezentat de o poveste transpusă, de fapt o… concept de poveste transpus în imagini, și prezentat publicului pentru a experimenta. Cred că asta, aceasta a fost și menirea filmului de a ajuta publicul să experimenteze pe baza poveștii, într-un mod mult mai credibil față de cât face imaginarul nostru atunci când citim. Pentru că, cumva așa a fost creat modul în care noi gândim încât să credem mai mult ceea ce vedem.
Părintele Teologos: Vizual este mult mai mult, ne influențează mult mai mult vizualul decât textul.
Mario Marian: Da, da.
Acum ne aflăm totuși în perioada asta, în 2024 în care suntem, într-o situație destul de interesant, în care pe baza a mult fake, vizualul a început să își piardă din autenticitate și din credibilitate; și atunci o dată cu asta, și capacitatea oamenilor de a se concentra asupra vizualului a scăzut. E o chestiune pe care am văzut, am văzut-o în ultimele filme recente. Pe anumite momente regizorii pentru a-ți atrage atenția îți… dau mai mult sunet, te lovesc cu sunet la propriu…
Părintele Teologos: Aa…ahaa…
Mario Marian: Tocmai pentru a-ți , a-ți atrage atenția. Deci, trezește-te ăsta-i momentul pe care trebuie să-l vezi.
Părintele Teologos: Am înțeles. Deci, muzica muzica începe să aibă o pondere mult mai mare în film decât era în trecut, să zic așa.
Mario Marian: Da. În momentul de față, atât la… în Openheimmer, cât și în… ce a făcut Scorsese, la fel….,se pune, se pune accentul pe…, pe această muzică, pe muzică în ceea ce probabil…, deci eu,ăsta este un trend…
Părintele Teologos: Am înțeles. Da,da,da…
Mario Marian: …Ca să zicem, să-l identificăm cumva pe fondul ăsta. Am sărit un pic cam repede…
Părintele Teologos: Nu contează, te aduc eu înapoi dacă e cazul!
Mario Marian: …Da, pe această direcție.
Iubirea lui Hristos în cotidian
Extremele
Din spatele unei producții, producția începe întotdeauna cu o idee. Și aici din punct de vedere să zicem duhovnicesc, ține foarte mult de intenția ideii, pe care-i ,vedem că, ideea îți trasează foarte multe direcții, îți trasează unde vrei să ajungi de la a la b, în ce mod, din punctul meu de vedere odată cu Hristos. Noi tot ce facem este să-L transpunem pe Hristos în diferite moduri, asta…
Părintele Teologos: În cotidian.
Mario Marian: Da, da,da să-L actualizăm din punctul nostru de vedere, pentru că noi trăim într-o lume a iubirii, a dragostei, uneori în deficit alteori în exces.
Părintele Teologos: Da, cu adevărat.
Mario Marian: Asta, și ….
Părintele Teologos: Distorsionat în exces, la asta ne referim…
Mario Marian: Da. Exact. Distorsiunile extremelor…
Părintele Teologos: Da,da,da, extremelor, da, da, da…
Mario Marian: Exact, pe fondul ăsta. Pentru că…, și acum fac o paranteză, sper să nu fac multe paranteze la paranteze…
Părintele Teologos: Da,da…
Nevoia tinerilor de a comunica, de a se exterioriza
Mario Marian: Mie, filmul mi-a permis foarte mult să vorbesc, să mă expun în fața oamenilor și să vorbesc cu aceștia. Și chiar anul trecut cu filmul ,,Mai departe”, pe care l-am realizat cu Tedi Necula, am întâlnit peste 30.000 de tineri.
Părintele Teologos: Serios?!
Mario Marian: Da…peste 30.000 de tineri, în aproximativ trei luni de zile. Tinerii liceeni într-o caravană cinematografică pe care am realizat-o.
Și ce am… ce am înțeles de la public țintă – să spun așa – este că…, este o lipsă de comunicare pe un fond de indiferență și tinerii au nevoie de comunicare, și dacă sunt părinți care se uită la acest material filmat: Acordați puțin mai multă atenție copiilor și încercați să provocați discuții … tocmai pentru a dezbate mai mult cu copiii, pentru că fiind închiși în sine, e foarte dificil să reușești să fii un om liber, dacă ești închis în necuvântare, să spun.
Părintele Teologos: Da, în necuvântare, și deci, crezi că tinerii se simt singuri?
Mario Marian: Se simt singuri, pentru că nu au cui să-i spună, cui să-i mărturisească trăirea pe care o are.
Părintele Teologos: A, deci, știu. Așa este. Cred că, deci, ca să spun eu cu alte cuvinte…
Mario Marian: Da.
Părintele Teologos: …Cred că este vorba de faptul că tânărul simțindu-se singur, se, se închide în cadrele foarte strâmte ale propriei viziuni; și acolo trăiește un iad al relativității, al nesiguranței sale, ci nu are experiență. Pentru că experiența plenară vine din, din discuție, vine din îmbogățirea experienței sale cu experiența mai ales a unuia mai în vârstă decât el, a unuia mai experimentat decât el, și din cauza asta, ai foarte mare dreptate, iartă-mă, foarte mare dreptate.
Oameni buni, părinți, vă rog eu tare mult discutați cu copiii voștri! Deschideți discuții cu copiii voștri! Foarte important treaba asta!
Tinerii – victime ale plăcerii
Mario Marian: Da, și…de aici ce se întâmplă, se întâmplă o oarecare și implozie și explozie a copilului, explozia îl duce spre a încerca cu orice preț să experimenteze lucruri pentru a ieși din tiparul grupului, și de cele mai multe ori asta-i duce spre consumul a diferitelor … lucruri, pentru că sunt cele mai la îndemână, să zicem, și…
Părintele Teologos: Și pentru că el nu are experiență, asta îl distruge, de fapt.
Mario Marian: Da, da, da…
Părintele Teologos: Se distruge.
Mario Marian: …Pentru că este starea, starea pe care o capătă, și apoi devine victima acelei plăceri, stări…
Părintele Teologos: Așa este.
George Baltă – speaker motivațional. Transformarea lui după trauma trăită
Mario Marian: …Pe, pe fondul ăsta. E, și prin film, asta am încercat noi să facem; în special prin filmul ,,Mai departe”. Revenind de la idee…
Părintele Teologos: Da,da…
Mario Marian: Scopul filmului a fost să prezinte un caz dramatic, care, prin comunicare, de altfel și personajul principal numelui George Baltă devine speaker motivațional tocmai în zona asta de comunicare și dezbatere. Să arătăm că este foarte important să alegi permanent binele și ce nu tulbură; ăsta este, ăsta este dacă trebuie; să pleci întotdeauna de la premiza că:,, Ce nu-i tulbură pe cei din jurul tău și pe tine, este cea mai bună opțiune pe care o ai.”
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Asta este. Ei, și caracterul nostru – personajul din film – care este o poveste reală bazată pe pe povestea lui lui George asta și face.
Părintele Teologos: Și de fapt George joacă propriul rol, George se joacă pe sine!
Mario Marian: Da, a fost a fost o provocare, o provocare acest acest aspect, pentru care am și fost taxați așa să zicem Worldwide.
Părintele Teologos: Da?
Mario Marian: Da, pentru că este singurul film din lume care este jucat de către un personaj al cărui poveste o joacă, el fiind… nefiind actor.
Părintele Teologos: Da. Și mai ales că e vorba de trauma lui, e vorba de …George Baltă este în echipa națională, dacă nu mă înșel?
Mario Marian: Este un fost rugbist din echipa națională, da.
Părintele Teologos: Da, care a pățit o traumă și care este transformarea lui după această traumă. Un film foarte bun.
Părinții – sursă sănătoasă de speranță în viața copiilor /a tinerilor
Mario Marian: Da. Ce este foarte interesant, și ăsta este și rugămintea de a…părinte de a , către părinți de a comunica, este pentru, acesta este cumva resușcitat de fiecare dată de părinți; și asta, pentru că părinții atât în realitate cât și în film au stat lângă el și nu au cedat. Chiar la un moment dat când, ce se întâmplă fratele său, își transformă viața transformă viața într-un obiectiv de a-l salva și a-l ajuta să se recupereze din scaun, și asta-l duce către moarte pe fond de epuizare.
Părintele Teologos: Da…
Mario Marian: Și aceasta, pe lângă accident, este o a doua lovitură pentru George care îl împinge spre un moment de suicid.
Părintele Teologos: Am înțeles!
Mario Marian: Și… e o poveste foarte frumoasă, atât cea reală cât și cea pe care am transpus-o noi în film; În film tatăl său îl salvează în realitate, căruțul, în momentul în care încearcă să se răstoarne, și atunci alt tată îi spune: „Băi, nu e momentul.”
Părintele Teologos: Slavă lui Dumnezeu! Slavă lui Dumnezeu!
Mario Marian: Da. Și atunci, ăsta este momentul în care el înțelege că de fapt nu e singur.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Da,din acest motiv e importantă dezbaterea ca să știm că nu este singur, nu suntem singuri.
Părintele Teologos: Da,da,da. Pentru că totdeauna tânărul ajunge la suicid și ajunge să facă lucruri rele, să păcătuiască în clipa în care este singur; pentru că el este disperat să caute dragostea, să caute relaționarea; Și din cauza asta oameni buni nu vă lăsați copiii singuri niciodată!
Filmul se numește ,,Mai departe”, nu?
Mario Marian: ,,Mai departe”,da.
Părintele Teologos: <<Mai departe>> – adică exact acest lucru: Speranță, speranță!
Emoția din fața ecranului
Mario Marian: Bun. Ideea noastră cu filmul, ideea regizorului a fost să ofere acest șablon de gândire pentru a fi folosit ca instrument pentru aceste persoane; și atunci revenim cumva la baza teoretică a filmului.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Important este, ideea și cum, ce vrei să… tratezi cu ideea. Și atunci pe baza acestei idei se creează un concept întreg vizavi de cum trebuie să transpui și apoi apar variabilele. Variabilele sunt legate de emoții, pentru că imaginea pe care o încercăm s-o transferăm prin intermediul filmului este…intră pe canalul emoției.
Părintele Teologos: Am înțeles.
Mario Marian: Emoția ne ține, să zicem…
Părintele Teologos: În fața ecranului…
Mario Marian: În fața ecranului…
Părintele Teologos: Interesați!
Mario Marian: Exact. Porii deschiși.
Părintele Teologos: Da,da,da
Simbolistica si lentoarea necesare în film
Mario Marian: Da. … E, și în… în fondul ăsta, noi înțelegem mesajul. De obicei ce se întâmplă? Că aici este o parte pe care oamenii, pentru care oamenii nu mai au dispoziția să o…, să o facă. …În cantitatea, capacitatea noastră de a procesa o informație este destul de diminuată de zgomotul din jurul nostru.
Părintele Teologos: Mare problemă!
Mario Marian: Și atunci, din din acest motiv noi avem nevoie de timp pentru a metaboliza această, această informație și a înțelege să… ce a vrut să spună poetul…
Părintele Teologos: Da,da,da…
Mario Marian: …În… din motivul ăsta și trebuie să ne alocăm acest acest timp. Este foarte foarte foarte important. Și…
Părintele Teologos: Este esențial, cred. Și pe mine mă, mă șochează faptul că spui asta, în sensul bun al cuvântului. De ce? Pentru că de exemplu – unul dintre cei mai mari regizori din istoria omenirii. Vorbim de regizori de… – cum îi spune?- Faimă planetară! – E vorba de Andrei Tarkovsky. Deci el avea niște filme, și are; Sigur. Bine. Dumnezeu să-l odihnească! Că a murit. Are niște filme… cum îi spune? Foarte lente și cu foarte multă simbolistică, astfel încât, dincolo de acțiunea principală, omul să poată să asimileze și simbolistica care este foarte densă în filmul respectiv. Ei, și …pe de altă parte astăzi avem filmele astea care sunt foarte rapide, știi cum vine l-o împușcat, l-o terminat, o intrat, l-o bătut, gata s-a terminat.
Mario Marian: Și a rămas cu fata.
Părintele Teologos: Da, și a rămas cu fata. Da. El, l-o bătut pe ăla râul, ăla bunul l-o snopit în bătaie pe ăla răul și o rămas cu fata. Ei, nu e…. nu e.
Mario Marian: Da.
Părintele Teologos: Îmi place foarte mult că ai spus despre simbolistică, și ai spus despre o anumită lentoare necesară în film!
Decăderea cinematografiei în Europa de Est
Mario Marian: Da, este important. Eu cumva sunt – să spunem în ghilimelele de rigoare- ,,împotriva lui Tarkovsky”. Și am să vă spun pentru că… toți cei din Europa de Est, toți regizorii, au vrut să-l depășească.
Părintele Teologos: Maica lui Dumnezeu!!
Mario Marian: Ceea ce este o capcană pentru că astea le-a anulat personalitatea lor și… au încercat, pentru foarte mult timp – asta a fost și să zic o decădere a cinematografiei în Europa de Est, și am fost băgați așa cumva la cinematografie balcanică, adică un sartariu cumva îndepărtat…
Părintele Teologos: Am înțeles, da.
Mario Marian: Și e foarte dificil să ieși de acolo pentru că lumea a evoluat, acuma… urmează China să intre în prim plan cu producțiile… datorită, din cauza faptului că America… nu mai are anumite capacități, de care o să vorbim probabil…
Părintele Teologos: Da,da.
Despre cum un sistem de valori poate influența și schimba modul de gândire al omului
Mario Marian: …În China …China investește foarte mult pentru că are nevoie ca întreaga umanitate să fie familiarizată cu ceea ce înseamnă China.
Părintele Teologos: Am înțeles. Cu sistemul de valori, cu ideologia chineză.
Mario Marian: Exact. Exact.
Părintele Teologos: Care este asimilată mult mai ușor prin filme decât prin politică.
Mario Marian: Da, da,da. Pentru că, știm deja, cel puțin noi aici în Est ce înseamnă comunismul, știm că nu e, în comunism niciodată, – nu ceea ce pare, nu e ceea ce e – …
Părintele Teologos: Da, exact, da.
Mario Marian: …Și atunci prin cultură devine mai digerabil așa, zicem – da, nu e ceea ce pare, ceea ce e, dar e frumos!
Părintele Teologos: Da. E acceptabil!
Mario Marian: E acceptabil, da.
Părintele Teologos: E acceptabil. Și mai ales că filmul, cu toate că, da, ok. Spunem că este ficțiune, omul la un moment dat îl ia de bun, știi?
Mario Marian: Da. Mi-am dat seama de acest aspect pentru că foștii mei colegi cascadori toți sunt în China în momentul de față…
Părintele Teologos: A,da!
Mario Marian: …Pentru că în altă parte nu se mai produce la… în aceeași măsură.
Fondurile de investiții în filme – Platformele streaming
Părintele Teologos: De ce? De ce? De ce în Statele Unite nu se mai produce? La Hollywood adică.
Mario Marian: Pentru că…au apărut două fenomene: primul fenomen este zona de streaming online care generează următoarea problemă: aceste platforme nu au capacitatea să plătească producții, de producție adevărate de film. Adică un film bun pornește de la un buget de 20,30 de milioane de euro.
Părintele Teologos: Oh!!
Mario Marian: Ei nu au această o cantitate de bani. Investesc totuși în producția unor filme, dar nu mai mult, în total, acumulat, de 200,300 de milioane pe un pachet…
Părintele Teologos: Am înțeles.
Mario Marian:… de filme, și atunci și e destul de dificil vă dau exemplu: Ai ,,Oppenheimer” 300 de milioane de euro filmul, îl cumpără o platformă …de streaming doar pentru că a avut capacitatea să aibe prima opțiune fiindcă făcea parte din trustul care a creat filmul.
Părintele Teologos: Am înțeles. Am înțeles. Și dincolo de asta filmul ăsta ține trei ore, pe când un sitcom adică un… ține nu știu câte săptămâni la rând.
Mario Marian: Exact, exact, exact. Și atunci ai o cantitate mai mare de informat, de de film pe care o vinzi la un preț mai mic și o poți vinde mai scump, cumva.
Părintele Teologos: Da, am înțeles.
Mario Marian: Ăsta este… ăsta este fondul. Un alt fond este zona bancară. Statele Unite a avut un mare avantaj pentru că și-a putut securiza proprietatea intelectuală și Drepturile de Autor vizavi de acest lucru, și pe fondul ăsta sistemul bancar a contribuit pentru că puteau exista acest – return of investment.
Părintele Teologos: Da,da,da.
Mario Marian: Lucru care, odată cu aceste platforme streaming, nu mai este, în sensul că ei te întreabă – Câți o să ai în cinema? Și zice: „Păi nu mai pot să am ca acum 10 ani pentru că majoritatea așteaptă să vină pe streaming, acasă.
Părintele Teologos: Am înțeles. Da,da,da.
Mario Marian: Și atunci banca spune: Bun. Nu pot să-ți mai dau 40 de milioane de euro îți dau două.
Părintele Teologos: Am înțeles.
Mario Marian: Și atunci…
Părintele Teologos: Da, atunci se gâtuie.
Mario Marian: Da. Și atunci a apărut această problemă din acest motiv și… acest protest al scenariștilor, acest protest al actorilor. Pentru că …acest aspect a dus la faptul că cinematografia trebuie să găsească soluții și prima soluție a fost inteligența artificială.
Părintele Teologos: Da,da,da…
Mario Marian: Pe care n-o doare nimic!
Părintele Teologos: Da, și nici nu costă atât de mult ca un actor!
Mario Marian: Exact! Pentru că cu 10 milioane de euro dezvolți un software care îți va produce…
Părintele Teologos: În continuu..
Mario Marian: …Tot ce ai tu nevoie.
Părintele Teologos: Da, da,da…
Mario Marian: Da. Și atunci, ăsta este, ăsta este pe când în economia militarizată a Chinei acest lucru nu contează pentru că întreaga comunitate muncește pentru…
Părintele Teologos: Partid,da…
Mario Marian – Lucrarea de disertație
Mario Marian: Exact, exact, da…ăsta chiar am avut o, am scris o lucrare de disertație cu efectele discursului președintelui chinez asupra populației. Și de fiecare dată, dar aici cumva mă bazez pe date luate din…Coreea de Sud, Taiwan, Japonia, pentru că, China nu oferă acces la date.
Părintele Teologos: Clasic! Da,evident!
Mario Marian: Da. ceea ce este, într-un fel ilegal, pentru că toți ar trebui să raporteze Organizațiilor Națiunilor Unite date corecte…
Părintele Teologos: Da,da….
Mario Marian:… Despre ce se… despre ce se întâmplă. Cum a fost economia. Totul e bazat pe o estimare la cum credem noi că ar fi.
Părintele Teologos: Am înțeles.
Mario Marian: Deci, vizavi de comunism…
Părintele Teologos: Da. Apropo, da, adică ,,încotro ne îndreptăm”!
Mario Marian: Da.
Păcatul rampant
Părintele Teologos: Apropo de asta și de de comunism, și de fapt și de Hollywood, pentru că într-adevăr și acolo există o ideologie foarte de stângafoarte sexomarxistă. Și apropo de asta, nu crezi că o altă problemă pentru care Statele Unite nu mai produc filme este vorba de păcatul rampant, păcatul foarte mare care există acolo și care distruge capacitatea de gândire a scenariștilor, a… adică eu văd,văd anumite producții, bine nu mă uit eu la filme, dar din câte văd și în câte analizez; dacă pe teme devii Fie X – adică de efecte speciale -, sunt foarte maturi pe teme de storie, pe teme de idei, de povești, de… și așa mai departe și de, de adâncime de dialog sunt foarte, foarte limitat, foarte…
Mario Marian: Aici este o chestiune de regizori mai mult, pentru că e o chestiune care se întâmplă și în România cu care eu nu sunt de acord, ca regizorul să scrie scenariul. … Am văzut o problemă de tipul ăsta – și dacă ați văzut filmul probabil o să o vedeți și dumneavoastră -, Ridley Scott cu filmul ,,Napoleon”. El a scris scenariul filmului Napoleon, și bineînțeles că se vede amprenta lui de englez dușmănos.
Părintele Teologos: Am înțeles.
Mario Marian: Ceea ce, din… totuși Napoleon are niște realizări.
Părintele Teologos: Păi,da!
Mario Marian: Că daia e Napoleon!
Părintele Teologos: Da, exact. Da.
Mario Marian: Pe care Ridley Scott le aranjează într-o formă încât… probabil că și Sergiu Nicolăescu…
Părintele Teologos: Da, e…apropo – ,,nemuritorul’.
Mario Marian: Da…
Părintele Teologos: Dumnezeu să-l odihnească!
Mario Marian: Da… o aranja așa, o coafa în direcția asta, ceea ce l-a dus la pierdere de bani, în sensul că un film de 200 de milioane a avut 100 de milioane de euro încasări.
Părintele Teologos: Doamne Ferește!
Dorința omului de hrană duhovnicească
Mario Marian: Și o notă pentru Ridley Scott cel care a făcut ,,Gladiatorul” de șase pe IMDb…
Părintele Teologos: Doamne Ferește!
Mario Marian: Da, pentru că oamenii taxează…
Părintele Teologos: Da…
Mario Marian: …Acest aspect…
Părintele Teologos: Și oamenii, oamenii cred că, da, chiar dacă este ficțiune, oamenii totuși au o reziliență la adevăr. Adică chiar doresc să fie ceva …
Mario Marian: Asta este frumusețea, pentru că unde există o conștiință hrănită cu bine, unde există cultură, există și foame de adevăr.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Unde nu există cultură, există relativitatea adevărului.
Părintele Teologos: Da
Mario Marian: Asta, pentru că nu ai… mijloace prin care să-l identifici.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Asta, asta e o problemă de masă, să zicem, pe pe direcția asta. Probabil că așa a făcut și atunci cu Baraba.
Părintele Teologos: Da! Exact! Pentru că, pentru că neavând duhovnicia, neavând luminarea, neavând – cum îi spune? – deschiderea față de Dumnezeu, într-adevăr nu l-au recunoscut pe Dumnezeu când a venit, și a ales pe Baraba adică a ales crima, de fapt.
Mario Marian: Pe care îl cunoșteau mai bine…
Părintele Teologos: Da, exact!
Mario Marian: Era simplu…
Părintele Teologos: Era de-al lor!
Mario Marian: Da…
Părintele Teologos: Era de-al lor, era de-al lor!
Mario Marian: Ce au zis: Hai că-l salvăm pe al nostru că cu celălalt nu știm…
Părintele Teologos: Da, exact.
Mario Marian: … Ce…
Părintele Teologos: Cine e ăsta? De unde o venit? Înțelegi?! Și mai ales că era și deranjant.
Mario Marian: Exact, exact, da, da.
Ocultismul filmelor. Spiritualitate distorsionată
Părintele Teologos: Apropo de asta, se vede totuși că la ora asta există o foarte mare dorință de spiritualitate în filme.
Și cele mai vândute, chiar m-a impresionat foarte mult lucrul acesta, cele mai vândute, cele mai vizionate cele mai na de top, să zic așa, filme, sunt niște filme foarte foarte spirituale dar oculte, satanice.
Pe primul loc este,, Avatar”, care Avatar… A, și science fiction. De ce? Cred că science fiction, pentru că oamenii nu se mai regăsesc în această lume care e plină de păcat, și cum spuneam doresc spiritualitatea dar pentru că nu știu pe adevăratul Hristos li se oferă ocultismul, li se oferă distorsiune. Cum spuneam:,, Avatar” care este posedare. Clar! Pe locul doi este ,,Marvel” care clar, este și acolo, este dorința omului de a rezolva problema. Și pentru că știe că el nu poate, apelează la supererou care se crede că este el așa. Deci omul, omul obișnuit care devine un supererou cu putere oculte, bineînțeles, și cum rezolvă problemele? Prin bătaie, care bineînțeles e demonic, nu este Hristos. Așa. Și pe locul este clar, este ,,Războiul Stelelor” care acolo cei de jos sunt ăia cu navele, cu laserele și nu știu ce, aia de sus sunt cu forța.
Deci iarăși avem ocultism, iarăși avem spiritualitate în sens negativ.
Setea de spiritualitate
Mario Marian: Este o sete de spiritualitate, și este o sete de spiritualitatea cea adevărată.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Pentru că, și aici oamenii reacționează la înșelare, dar metabolizarea spiritualității necesită timp.
conștiință hrănită cu bine.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Și e nevoie uneori de o viață să îți dai seama, și când îți dai seama că ai fost înșelat, de cele mai multe ori ești decepționant și distrus…
Părintele Teologos: Da…
Mario Marian: …Ăsta este, pentru că sunt, sunt foarte multe căi nenaturale. … Eu însă eu văd binele aicea, văd binele…
Părintele Teologos: Da, sigur! Și pentru bine este….
Mario Marian: …Setea
Părintele Teologos: Da, setea, setea adică oamenii chiar doresc, chiar doresc.
Mario Marian: Da. …Pentru că suntem cel mai dificil lucrul, și ăsta este, și o chestie pe care o împărtășesc colegii mei…este că suntem într-o lume fără mângâiere…
Părintele Teologos: Da…
Mario Marian: Și de fiecare dată când discut cu colegii spun că e nevoie de această mângâiere pe care trebuie să o transpunem în conceptele cinematografice; fiindcă fără mângâiere suntem niște brute, suntem apropiați de animale, nici animalele, și animalele își oferă mângâiere.
Părintele Teologos: Da, da, da, cu adevărat!
Mario Marian: Da.
,, Arta trebuie să-i facă pe oameni mai buni”
Părintele Teologos: Apropo de Tarkovsky; Tarkovsky spunea că – ,, Arta trebuie să-i facă pe oameni mai buni”; și cred că asta, asta trebuia, asta trebuie realizat.
Mario Marian: Da, dar bunătatea aceasta vine prin dezbatere, în sensul că, asta mi-a plăcut că după fiecare film am putut să am o dezbatere cu toate aceste persoane. Să întreb: Care au fost momentele? De ce?… Să întreb de ce-urile…
Părintele Teologos: A, cu echipa?, Cu echipa de…
Mario Marian: Da, da, da…
Părintele Teologos: Slavă lui Dumnezeu!
Tăria de caracter. Sacrificiul unui actor. Asumarea
Mario Marian: …Cu echipa și am pus întrebări echipei, și actorului și tot …chiar George a …- George pentru mine e un erou, pentru că… perioada de filmare a fost foarte grea; Am început filmările pe un stadion, la care erau, unde erau 40°; odată cu accidentul George și-a pierdut capacitatea de a transpira – acest sistem de răcire a corpului -, fapt care… l-a dus în niște extreme, și din punctul meu de producător au fost foarte dificil fiindcă George putea să moară în fiecare zi!
Părintele Teologos: Serios??
Mario Marian: Da.
Părintele Teologos: La propriu?!
Mario Marian: La propriu!…
Părintele Teologos: Ferească Dumnezeu!!
Mario Marian: … Pentru că atingea foarte ușor temperaturi de 40,42…
Părintele Teologos: Ferească Dumnezeu!
Mario Marian: …De grade la nivel de corp și trebuia să stăm 10-minute să filmăm, după care stătea cu gheață, în gheață, după care iar îmbracă-l, machiază-l și asta iar…
Părintele Teologos: Serios???
Mario Marian: Da.
Părintele Teologos: Ferească Dumnezeu!!
Mario Marian: Da, asta, deci ăsta este un efort pe care l-a depus George, pentru că, totuși, vorbim de un film; tu trebuie să reintri într-o stare…
Părintele Teologos: În caracter – cum se numește.
Mario Marian: Exact, în starea personajului, care era personajul său, dar… noi …este un proces destul de complicat al corpului să metabolizeze toate resursele: apă, hrană și să rămâi în starea respectivă, pentru că te umfli, te balonezi, te…
Părintele Teologos: Te relaxezi!
Mario Marian: Te relaxezi.
Părintele Teologos: Și vine o scenă care să implice tensiunea, de exemplu.
Mario Marian: Exact. Și asta a fost, a fost o parte foarte dificilă, apoi un lucru pe care l-am conștientizat și pe care… lucrurile în România nu sunt accesibilizate persoanelor cu handicap, și i-al și urcă-l pe George pe scări cu căruțul câte trei etaje.
Părintele Teologos: Oh!
Mario Marian: Da. Lucrul pentru care el putea să zică: „băi asta e un risc de accidentare nu…
Părintele Teologos: Da,da…
Mario Marian: …Dar George, pe lângă faptul că venea cu mașina sa, pentru că poate să conducă, accepta acest lucru: să fie acolo în fața oamenilor.
Părintele Teologos: Slavă lui Dumnezeu!
Mario Marian: Da. Asta, din acest motiv îl consider un…
Părintele Teologos: Un erou cu adevărat, cu adevărat!
Mario Marian: Da, da, da…
Părintele Teologos: Îmi aduci aminte acum de de relația dintre Jim Caviezel și Mel Gibson la filmul ,,Partimile lui Hristos’, când Caviezel într-adevăr era într-o stare foarte proastă și chiar spunea că culoarea albăstruie când el era pe cruce, când era chinuit pe cruce, nu era din machiaj, și chiar chiar era asta, și chiar la un moment dat i-a spus Mel, i-a spus zice: dacă dacă vrei oprim filmarea și așa mai departe … zice: Nu, nu,nu ,,It’s between me and God”. – E între mine, între mine și Dumnezeu.
Mario Marian: Da. Ăsta este sacrificiul pe care-l face un actor.
Părintele Teologos: Un actor. Da, da,da…
Mario Marian: Da, cu adevărat și ce rol!!
Părintele Teologos: Da. Slavă lui Dumnezeu!
Sprijinul emoțional
Părintele Teologos: Apropo de Mel Gibson, l-ai cunoscut?
Mario Marian: Da la un… la un festival în Seattele, mi-a atras atenția vizavi de originalitatea primului film ,,Coborâm la prima”, pe care… fiind și primul film a fost un bun pas înainte să spună…
Părintele Teologos: Am înțeles!
Mario Marian: …O personalitate de tipul, de talia sa; spuneam că a fost foarte încurajator ca la început de drum cineva să zică: ,,Uite, ați făcut o treabă bună.”
Părintele Teologos: A, și Mel Gibson la filmul tău de debut ți-a spus că – ,,Ați făcut o treabă bună!”.
Mario Marian: Da, da, da ca producător.
Părintele Teologos: A, ca producător. Da, da…
Mario Marian: Film de debut ca producător.
Acțiunea filmului – Cum trăiau oamenii în dimineața de după Colectiv
Părintele Teologos: Da. Despre ce era vorba în film? – ,,Coborâm la prima”, nu?
Mario Marian: Vorbim de filmul ,,Coborâm la prima”, da.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Este povestea pe care Tedi Necula inițiatorul, regizorul; El a înțeles foarte bine că ceea ce s-a întâmplat imediat după Colectiv a creat o stare de șoc așa la nivel național, iar acțiunea filmului este despre: Cum trăiau oamenii în dimineața de după Colectiv; și toți erau într-o zonă de excitarea sensibilității, ceea ce îi făceau foarte predispuși la conflict. Acțiunea filmului se petrece într-un metrou, într-un vagon de metrou…
Părintele Teologos: A, toată acțiunea într-un vagon de metrou.
Mario Marian: Da.
Părintele Teologos: Slavă lui Dumnezeu!
Mario Marian: Da. A fost o chestie foarte complicată pentru că a trebuit să reconstruim un vagon de metrou…
Părintele Teologos: A, deci nu ați filmat într-un vagon de metrou?
Mario Marian: … Jumate, de fapt un sfert dintr-un vagon de metrou, pentru că nu ne-a permis bugetul, cei de la Metrorex ne-au cerut …destul, mai mulți bani; ca să vă faceți o idee: undeva la 800 € pe oră.
Părintele Teologos: Oo, Ferească Dumnezeu!!
Mario Marian: Da. Astea sunt legile să zicem în direcția asta și am fost nevoiți să construim un vagon de metrou, a durat o săptămână filmarea. 11 zile în acest vagon de metrou construit, dar mulțumită scenografilor care au lucrat se simte foarte puțin diferența…
Părintele Teologos: Am înțeles.
Mario Marian: Majoritatea oamenilor nu…
Părintele Teologos: Nu își dau seama.
Mario Marian: Nu își dau seama. E, în acest vagon de metrou, blocat între stații – asta a fost iar o problemă pentru obținerea autorizației pentru că cei de la Metro îmi spuneau că vagoanele lor nu se opresc între stații.
Părintele Teologos: Am înțeles! Să nu cumva să faceți reclamă negativă!
Mario Marian: Exact, exact, exact. Culmea, că în ziua lansării filmului chiar a fost un incident asemănător, și zic, chiar ne, zic, uite…
Părintele Teologos: Am înțeles.
Mario Marian: Și… pe fondul ăsta al nervozității, și pe fondul ăsta începe o …o ceartă în acest vagon de metrou. Dar înainte de asta, un preot, în rolul lui interpretat de Cotimanis, este o persoana care creează cumva o legătură, și ce face? Face exact ceea ce invită la dezbatere și dialog căutând să… să-i ajute pe oameni să se îndrepte spre punctul de lumină din întreg universul lor…
Părintele Teologos: Am înțeles, am înțeles. Da.
Mario Marian: Și chiar ăsta este și sloganul filmului: ,, Suntem departe, suntem străini până când ceva ne aduce împreună”.
Părintele Teologos: Am înțeles.
Exprimarea prin trăire. Improvizația- punctul de forță
Mario Marian: Și Cotimanis reușește, extraordinar, să facă acest lucru; Un actor …noi chiar în monologul său, – nu a fost scris de scenarist și a spus – scenaristul a scris așa: ,, Iar acesta se va scrie în ziua când se va filma pe starea de spirit a actorului”.
Părintele Teologos: Slavă lui Dumnezeu! Deci oarecum o improvizație.
Mario Marian: O improvizație dar mi-am dat seama și nu …deci este punctul de forță în…
Părintele Teologos: Da, da,da.
Mario Marian: …în film și nu putea fi scris altfel.
Părintele Teologos: Sigur! Decât, decât dacă trăiești atunci. Da.
Mario Marian: Da, da, da asta. Iar domnul Cotimanis a făcut asta într-un mod monumental adică filmul a rulat și acum trei săptămâni în Chile, este un film cu care Ministerul Afacerilor Externe a-l România se laudă.
Părintele Teologos: A!! Slavă lui Dumnezeu!
Mario Marian: Da Și l-au proiectat în Singapore, l-au proiectat în Dubai, l-au proiectat în Chile deci pe oriunde merge ….unde este o misiune culturală îl și proiectează acest film.
Părintele Teologos: Și proiectează.
Suferința este poarta spre Lumină
Mario Marian: Da. Pentru că într-adevăr arată cât, cât – de fapt câtă nevoie avem întreaga lume, întreaga lume de această mângâiere de care spuneam…
Părintele Teologos: Da…
Mario Marian: Pentru că oamenii…
Părintele Teologos: … De duhovnicie.
Mario Marian: Exact.
Părintele Teologos: De duhovnicie, duhovnicie.
Mario Marian: Pentru că oamenii în momentul în care identifică această lumină care e e foarte…, noi fiind firi emoționale nu ne dăm seama neapărat de această lumină, și pare că …întunericul o cuprinde, dar nu poate să facă acest lucru…
Părintele Teologos: Așa este.
Mario Marian: Și chiar dacă lumina așa cum ne uităm pe cer este un punctuleț, acolo unde este lumina nu este întunericul.
Părintele Teologos: Da, așa este. Pentru că lumina este Hristos; Și Hristos nu poate fi învins; Hristos este atotputernic.
Filmele ortodoxe transmit speranța
Da, îmi place foarte mult că totuși, adică se fac filme cu idei, cu cu conflict dar nu în sensul conflictului american adică cu bătaie, cu nu știu ce, ci în sensul, în sensul depășirii unor… – cum îi spune? -, unor, unor drame, unor stări, unor, uneori neputințe, adică tot, da, și asta îmi place foarte mult, iată-mă puțin, asta îmi place foarte mult, asta este diferența mă gândeam: Care este diferența între un film ortodox și un film neortodox. În filmul ortodox cred că apare speranța, apare speranța, apare mângâierea.
Mario Marian: Da, asta și grație regizorului cu care colaborez Tedy Necula, care la rândul său are o invaliditate, are tetrapareză spasmică.
Părintele Teologos: A,da! Săracul! Să-l ajute Bunul Dumnezeu!
Inspiraționalul în favoarea dificultăților vieții
Mario Marian: Da. Și …el reușește să facă acest …din dificultatea vieții sale a ales întotdeauna să vadă inspiraționalul…
Părintele Teologos: A…
Mario Marian: … Ceea ce este un lucru extraordinar pentru care îi mulțumesc enorm!, să zicem…
Părintele Teologos: Da, cu adevărat. Dar cum, iartă-mă, poate că nu, dar cum se deplasează la filmări?
Mario Marian: În urma unor recuperări și…operații pe care le-a făcut, are un minimum mod de a se deplasa, așa cu ajutorul unui baston…
Părintele Teologos: A, deci se poate …. Slavă lui Dumnezeu!
Mario Marian: …Da, dar destul de, destul de greu, ăsta…
Părintele Teologos: Da. Sigur.
Mario Marian: Pentru un producător e, de altfel, un challenge tot timpul pentru că trebuiesc administrate tot felul de…
Părintele Teologos: Da. Și dincolo de asta vrei să filmezi, eu știu, la Satu Mare, după care la Constanța, după care, adică, e o problemă.
Mario Marian: Da, da.
Un alt film inspirațional eroic
Părintele Teologos: Ai mai făcut un alt film?
Mario Marian: ,,Clouds of Chernobyl” sau ,, Anul pierdut 1986″- acesta în regia Ligiei Ciornei, … iar o… o regizoare spectaculoasă, spun eu, pentru că ea și scrie, ea și… cum am spus – eu nu sunt de acord cu scrisul – dar chiar a scris ceva, a scris bine, și… mă bucură ceea ce va face următorul film, următorul film este despre Smaranda Brăescu, sau …. aviatoarea României care a devenit mai celebră în Statele Unite pentru traversarea Atlanticului, decât în România.
Părintele Teologos: Exact, în România. Da, da, da…
Mario Marian: Da. Plus că, pe lângă asta, în timpul războiului, în perioada de război…făcea niște lucruri extraordinare cu avionul ei rudimentar, se ducea în spatele linii frontului, lua un rănit și-l…
Părintele Teologos: Slavă lui Dumnezeu! Eroină deci, adică…. un film insprațional eroic, de fapt.
Mario Marian: Exact.
Conceptul filmului – Nu trebuie să avem credință în gândurile noastre
Dar să revenind la ,,Clouds of Chernobyl” a fost, a plecat de la ideea… că ar trebui să arătăm … celor din Statele Unite cum au fost privite în România partea cu avorturi, pentru că este o întreagă dezbatere.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Și chiar am trimis acest film către Administrația prezidențială a Statelor Unite să înțeleagă conceptual…
Părintele Teologos: Am înțeles.
Mario Marian: Cât de, cât de dificilă este chestiunea.
Părintele Teologos: Da, și mai…, bun, o mică paranteză – cred că și din cauza asta ia-ți și spus ,,Clouds of Chernobyl”, exact, da?
Mario Marian: Exact, exact.
Părintele Teologos: Și pe de altă parte, cred că…este foarte dificilă… și datorită presiunii de grup care exista, datorită concepției care exista, bineînțeles, generată de un eveniment nefericit care a fost…
Mario Marian: Da…
Părintele Teologos: …accidentul nuclear de la Cernobîl.
Mario Marian: …Conceptul este așa: un eveniment nefericit asupra căreia nu avem …capacități de administrare, dar cu toate astea noi nu trebuie să impunem decizii radicale, ci trebuie să păstrăm totuși pronia lui Dumnezeu, să păstrăm…
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: …ceea ce este…
Părintele Teologos: Credința.
Mario Marian: Exact. Să păstrăm credința în în Dumnezeu ….
Părintele Teologos: Și iarăși, cred, iartă-mă, cred că nu trebuie să avem credință în gândurile noastre, pentru că dacă nu mă înșel în film, tensiunea provine mai ales de la credința în gândurile noastre: ,,că ce o să se întâmple, dacă, că știu eu sigur că așa este”, chit că nimeni nu avea expertiza necesară în…
Mario Marian: Da, și plus că mă ….soacra din acest film își… are la bază decizia pe ce spune lumea.
Părintele Teologos: Da,da, da păi asta zic: pe pseudoștiință, știi? Pe crezutul gândurilor.
Mario Marian: Ea medic fiind!
Părintele Teologos: Da, da, da.
Mario Marian: Zice: ce o să zică cutare la partid, o să te facă de râs, o să te faci grasă, o să te faci…
Părintele Teologos: Da, da… Ferească Dumnezeu!
Mario Marian: Da…și…din punctul meu de vedere filmul este …despre o mamă eroină … care… deși în exteriorul ei …sunt foarte multe situații care impun să comită un avort …, nu, alege să nu facă, să nu facă acest lucru, fiind cumva și împuternicită și de soțul ei…- soțul ei vine totuși vine și el cu o formă de agresiune; nu înțelege exact ce s a întâmplat…
Părintele Teologos: Ce s-a întâmplat.
Mario Marian: … Zice: „A, mi-ai dat copilul afară, l-ai omorât, ești o netrebnică și zice: ,,Și totuși, uite n-am făcut asta”.
Părintele Teologos: Da. Și, și ea se blochează, deci nu-i spune de la început, apar tensiuni.
Mario Marian: Da. Da. Ulterior …scena care a mă impactează pe mine cel mai mult este că …
ea depune un sacrificiu foarte mare să facă această alegere – de a păstra copilul -, pentru a nu a vătăma… familia trebuie să plece de acasă; ulterior, copiii, fiindcă mama a plecat de acasă, încep să, neînțelegând exact, neavând maturitatea necesară și zic, spun: „Ce este libertatea pentru care-i luptat tu? Că e, nu e nimic.”
Părintele Teologos: A, pentru ce ai plecat? Da.
Mario Marian: Da.
Maturizarea – rezultatul experiențelor personale
Părintele Teologos: Da, și într-adevăr …cred că anumite întrebări nu se pot răspunde decât prin maturizare, decât prin experiență.
Mario Marian: E o chestiune pe care ar trebui să o înțelegem, nu știu de ce încă nu se face la școală. Creierul nostru este într-o continuă formare până la 25, 26 de ani… și este destul de dificil să înțelegem anumite fenomene profunde care se întâmplă pentru că avem o serie de reacții biologice la care trebuie să răspundem și pentru că nu am, nu, în care nu ne lasă și nu le permite timpul pentru celelalte.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Și… …ca părinte trebuie să înțelegi acest aspect al copilului, pentru că și tu la rândul tău nu l-ai trecut, dar de obicei spunem asta: ,, A, păi eu eram ascultător, dar eu eram, dar de fapt ne aducem doar ce ne convine nouă…
Părintele Teologos: Bineînțeles. Da. Ne modelăm, ne modelăm cum îi spune, realitatea după după iubirea de sine.
Mario Marian: Da, da, da…
Iubirea este Hristos, este libertate, este adevăr
Părintele Teologos: Și apropo, iartă-mă, apropo de libertate, ceea ce iarăși mă impresionează – este faptul că libertatea este de fapt iubire, este Hristos.
Mario Marian: Da.
Părintele Teologos: Și din cauză asta, dacă nu mă înșel, în film la un moment dat chiar …mama îi spune fiicei asta.
Mario Marian: Da. ,, Iubirea toate le iartă, toate le lasă.”, exact…Da, pentru că…
Părintele Teologos: Citatul din Sfântul Pavel.
Mario Marian: …De fapt asta este …problema libertății nu este cea de a faptului că – domnule nu poți să ieși din casă.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Problema libertății este să …poți fi liber, să iubești ceea ce, să iubești adevărul în primul rând.
Părintele Teologos: Exact. Și să iubești orice ar fi.
Mario Marian: A! Pentru că, eu cred că sfinții închisorilor asta au și făcut; Ei și-au dat seama și au iubit adevărul.
Părintele Teologos: Da, cu adevărat.
Mario Marian: Da.
Un nou scenariu
Părintele Teologos: Acuma nu vreau eu să, dar bun – știu că merg camerele – ar fi extraordinar să se facă un film despre, să faci un film despre [un sfânt]; Că așa au mai fost, în general.
Mario Marian: Da. Eu am un scenariu scris. Aș vrea să fac un film despre părintele, știu că i se plăcea să i se spună Nicolae Rohia; noi îl știm despre părintele Steinhardt.
Părintele Teologos: Steinhardt, Nicolse Steinhardt.
Mario Marian: Da. E un science fiction foarte interesant pe care aș vrea să-l fac. Acțiunea se întâmplă …câteva mii de ani mai încolo, unde o navă să prăbușește în zona în care a fost acest penitenciar, și un robot umanoid reintră, ca într-un avatar, în acești sfinți ai închisorilor. Dar de, pe faptul a ce? Pe faptul că pe baza nedreptății pe care ei au trăit-o, pe baza rugăciunilor și pământul acela s-a sfințit.
Părintele Teologos: Hmmm
Mario Marian: Ăsta și ăsta … El de fapt prin senzorii sensibilității pe care îi are la dispoziție, acest umanoid retrăiește ce trăiau acei sfinți; Dar pentru că amintirea lor este înmagazinată în acea zonă.
Părintele Teologos: În locul, locul respectiv.
Mario Marian: Da.
Un scenariu de perspectivă – despre Călătoria Sufletului către Sfințire
Părintele Teologos: A! Da, sigur. Dar ceea ce pe mine m-ar interesa este faptul că, sunt și alte filme făcute despre sfinții închisorilor, să zic așa, dar ele sunt concentrate mai degrabă pe bătaie…
Mario Marian: Pe violență.
Părintele Teologos: Pe violență…
Mario Marian: Pe nedreptatea prin violență.
Părintele Teologos: Da, exact.
Mario Marian: Da, asta e …eu am discutat cu regizorii aceștia, cu unii dintre ei, și …pe fondul ăsta, pentru că nu aia este esența.
Părintele Teologos: Da, este transformarea, transformarea omului, sfințirea omului.
Mario Marian: Da, etapele…
Părintele Teologos: Da, da, da
Mario Marian: …Etapele sfințirii. Pentru că, așa cum spuneam la început, și cinematografia ne servește ca un mod de a experimenta. Că noi înmagazinăm orice informație și ea devine lucrătoare în, în noi, da.
Concluzii și credință
– Să fim vigilenți –
Părintele Teologos: Cum vezi viitorul?
Mario Marian: A…suntem un pic în Europa, suntem un pic afectați de neomarxism și de …ceea ce se întâmplă; în credința proprie, eu văd că niciodată Dumnezeu nu va lăsa ca …să zicem un demon să-și facă de cap… și cel cel puțin va echilibra un pic balanța
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Asta va …pentru că apar niște …anomalii …în Statele Unite deja sunt evidente, cu ,, cancel culture” cu…
Părintele Teologos:,, Wokeness”.
Mario Marian: Da. Cu toate, toate… Lucrurile, din punctul meu de vedere sunt niște creații de laborator …cu scop de a slăbi, că întotdeauna, știți foarte bine că, când nu poți distruge pereții unei cetăți o distrugi din interior.
Părintele Teologos: Da, da.
Mario Marian: Asta e, e mecanismul și atunci trebuie să fim destul de vigilenți la …la acest aspect și din punctul meu de vedere vigilența vine cu trei vectori: cumpătare, liniște și cercetare. Astea sunt …cei trei vectori care ne ajută cumva să stăm vigilenți.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Da, pentru că nu… altfel nu avem mecanisme cu care să să lucrăm. … Eu sunt, fiind și student la Academie …cumva… și fiind onest, cumva imaginea viitorului meu este un pic deteriorată de posibilul război.
Părintele Teologos: Academia Militară?
Mario Marian: Academia Militară, da, da, la Academia Militară, de posibilul război care își face un pic …
Părintele Teologos: Foarte simțită prezența.
Mario Marian: Da, pentru că în filosofia lui Putin, e… el spune așa în biografiile lui, zice: „Dacă nu ai capacitatea să-i… să… câștigi un război, începe-l, și dacă n-ai capacitate să-l termini, fă un război mai mare.”
Părintele Teologos: Of, of…
Mario Marian: Astea sunt…
Părintele Teologos: Deci, stai puțin: ,,Dacă n-ai capacitate să câștigi un război, începe-l?”
Mario Marian: Da, da.
Părintele Teologos: Da de ce să-l începi dacă n-ai capacitatea să-l câștigi?!
Mario Marian: Pentru că poți avea avantajul ambuscadei.
Părintele Teologos: Am înțeles. A!! Am înțeles, am înțeles, am înțeles – factorului surpriză.
Mario Marian: Exact, al elementului surpriză.
Părintele Teologos: Am înțeles, am înțeles.
Mario Marian: …Ăsta este ăsta este o politică de tip periferică din …ăsta Sankt Petersburg.
Părintele Teologos: Am înțeles. Da.
Mario Marian: Da Și atunci asta. Apoi, evitați cumva… raționamentele liniare, simple și asta e important de înțeles că …, comunismul de fapt ce este? Este o ideologie primară.
Părintele Teologos: Da.
Mario Marian: Da. Hai să ne adunăm cu toți, că dacă furăm împreună, toți, nu e nimeni vinovat!
Părintele Teologos: Da, și că toți suntem egali și totul o să fie bine și…. da.
Mario Marian: Exact exact și… să știți că… nu… fără, fără propriul efort și fără asta nu, veți fi niciodată mulțumit de ceea ce, ceea ce faceți. Asta… de asta e foarte important de de reținut: dacă ceva vine ușor puneți-vă un punct de întrebare.
Părintele Teologos: Da, exact. E e prea bun ca să fie adevărat!
Mario Marian: Da…
Părintele Teologos: E prea bun ca să fie adevărat.
Mario Marian: Da, da.
Părintele Teologos: E! Să ajute bunul Dumnezeu, Mario!
Mulțumim tare, tare mult! Socotesc că.. oamenii, – cum spuneam, [Tarkovsky] – o să fie puțintel mai bun, și cred eu că trebuie să fie puțintel mai exigenți în a alege la ce, la ce materiale artistice, la ce filme se expun.
Mario Marian: Da, să fim atenți la ce consumăm.
Părintele Teologos: La ce consumăm. Exact. Să nu cumva să nu ne otrăvim!
Mario Marian: Exact. Fie binecuvântat! Și vă mulțumesc mult, părinte!
Părintele Teologos: Amin! Mulțumim tare mult!
Pentru rugăciunile Sfinților Părinților noștri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-ne pe noi. Amin
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!