Urmăriți pe Jonathan Pageau care ne explică faptul că Judecata de Apoi este un simbol pentru cum funcționează identitatea în univers. Un cuvânt puternic și de folos.
Vizionare plăcută!
Powered by RedCircle
Judecata de Apoi este un simbol pentru cum funcționează identitatea – Jonathan Pageau
Primul lucru de înțeles este: Ce este Judecata de Apoi? Ce se întâmplă în această imagine? Aceasta este prima reprezentare pe care o știm a Judecății de Apoi, este o imagine din sec. al 6-lea din Ravena. Îl avem pe Hristos în centru și El are mâna întinsă, arată spre oi, iar în partea stângă aveți caprele. De aici vine întreaga idee a Judecății de pe urmă: Hristos spune că: în acea ultimă zi le voi spune oilor să vină și să intre în împărăția Mea și le voi spune caprelor să plece departe de Mine.
Acesta este modul de a înțelege ideea de bază a Judecății de Apoi. Sunt unele lucruri care sunt aduse în împărăție, oile, și sunt unele lucruri care sunt excluse, care sunt caprele. În dreapta lui Hristos, în partea lui dreaptă, aveți oile, iar în stânga Lui, așa se spune în text, spune că le va spune oilor din dreapta lui: „intrați”, iar caprelor din stânga lui: „plecați”. Evident, nu este genul de gândire pe care ne place să o avem astăzi, dar ce aș vrea să vă propun este că așa funcționează de fapt toată formarea identității. Adică: orice există este în mod necesar un judecător, orice are identitate, orice! Chiar și un creion, o cană, o bâtă de baseball, orice lucru care are identitate este în mod necesar un judecător.
Deoarece este o identitate specifică, are în mod necesar două lucruri: are un interior și are un exterior, are lucruri care îi aparțin și are lucruri care nu îi aparțin și uneori există o ierarhie a acestui tip de participare, adesea nu este neapărat o delimitare clară, dar există un tip de ierarhie a participării la ceva și apoi există un exterior. Și deci toate lucrurile care au identitate funcționează neapărat ca judecători și de aceea în lumea antică, de exemplu, un sfânt pe care îl iubesc foarte mult, Sf. Maxim Mărturisitorul, vorbește despre logosul divin din Evanghelie, dar el spune că toate lucrurile au un logos, toate lucrurile care există au un nume, un motiv, un scop și de fapt toate acestea sunt la fel. Numele a ceva, motivul, scopul său este motivul pentru care îl vezi în primul rând. De ce identific ceva ca având identitate, ca existând? Pentru că îi pot vedea scopul, chiar dacă este inconștient, nu trebuie să fie conștient. Dacă am un nume pentru ceva este pentru că există un motiv pentru care există un nume pentru acel lucru. Știu ce e o sticlă pentru că beau apă din ea și este un judecător pentru că, iar eu particip la acea judecată, pentru că nu vreau să mă ud și deci, dacă e o gaură în sticlă, este o sticlă proastă de apă și o voi exclude de la participarea sa la identitatea de sticlă.
Așa funcționează lucrurile și pur și simplu nu poți evita asta. Așa funcționează realitatea, fie că este familia ta, fie că este vorba despre școală, toate aceste lucruri au această structură. Și Judecata de Apoi, modul de a o înțelege, este cea mai extremă versiune a acestui fapt, este cea care îl duce exact la limita a ceea ce poți tolera în ceea ce privește înțelegerea formării identității. Gândește-te la asta ca și cum ar fi o versiune cosmică a fiecărui moment când recunosc ceva ca având identitate, dar este o versiune uriașă a acestui lucru. Deci ce avem în imagine? Îl avem pe Hristos în slavă în centrul imaginii. Acesta este Fiul Omului, este imaginea profetică a omului perfect.
Deci dacă nu ești creștin, în unele privințe nici nu contează în totalitate pentru această conversație, gândește-te la El ca și cum ar fi persoana ideală. Ca și creștini, credem că este această persoană, dar ca și structură, gândește-te ca și cum ar fi idealul unei persoane, este cel mai înalt om pe care ți-l poți imagina, cel care conține tot ceea ce este uman și care este, în esență, sursa, motivul din care știm că există umanitate și este punctul culminant a tot ceea ce e bun în ceea ce înseamnă om. Asta este aici! Acesta e judecătorul. Și de ce e judecătorul? Pentru că așa este, așa înțelegem ce este binele. Dacă știm ce este o persoană bună, atunci inevitabil știm ce se aliniază cu ea, ceea ce vine spre ea și ce se îndepărtează de ea.
Te poți gândi la asta ca la o echipă sportivă. E exemplul cel mai ușor deoarece este amoral, nu zice ceva rău de oameni. Știi ce este un jucător bun de baschet și acel jucător bun de baschet devine un standard prin care măsurăm alți jucători de baschet. Așa se întâmplă. Și dacă ai unul care se ridică foarte sus, atunci acel standard devine mai ridicat și dintr-o dată judecata devine mai puternică. Dacă merg la un meci de baschet pentru copii de 13-14 ani sau dacă merg la un meci de baschet profesionist nu judec la fel deoarece standardul participării nu este același. Dacă merg la un joc profesionist, acele standarde au fost ridicate atât de sus, încât zic: acesta nu e ca Michael Jordan! Întotdeauna există această judecată și asta se întâmplă inevitabil.
Așa că imaginează-ți că acesta este Omul Perfect, care este acolo, și aici sugerează că judecă lumea, arată mâna dreaptă și mâna stângă și le spune celor din dreapta: intrați și celor din stânga: îndepărtați-vă. Pe cei care nu se potrivesc cu idealul sau nu se îndreaptă spre ideal sunt împinși și cei care se potrivesc cu idealul sau care se îndreaptă spre ideal sunt adunați înăuntru. Structura imaginii, această imagine a Omului Ceresc, și așa trebuie înțeleasă. De ce este un Om Ceresc? Pentru că El este idealul, este mai sus decât noi. Este ca o metaforă, dar nu este, și așa ne gândim la lucrurile care sunt deasupra noastră, care sunt mai mult decât noi, care sunt mai sus decât noi și apar în rai, coboară de sus și așa recunoaștem că ei sunt modelul după care măsurăm alte lucruri.
Și este un lucru foarte practic, nu este magic în niciun fel. Dacă sunt aici și sunt în fața voastră și sunt deasupra voastră în acest moment, atunci eu sunt cel care da standardul a ceea ce se întâmplă acum. Sunt măsura acestui eveniment în acest moment și așa funcționează. Dacă ai pe cineva care se ridică deasupra tuturor, chiar și fizic, atunci toată lumea îl poate vedea, dar nu toți vă puteți vedea unul pe celălalt. Și astfel eu vă pot judeca pe voi toți, dar voi nu vă puteți judeca toți unii pe alții, mă puteți judeca pe mine în acest caz, deși este puțin diferit. Haha! Dar doar pentru a înțelege această idee despre Omul Ceresc.
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
1 Comment
Știe cineva de ce dă vina Diana Șoșoacă pe evrei pentru anularea candidaturii ei la CCR? E destul de evident că PSD se află în spatele acestei „mutări”, fiindcă controlează CCR și ei au de câștigat, deoarece aproape toate voturile suveraniștilor se vor duce către Simion acum, iar Ciolacu are o singură șansă să câștige alegerile: dacă intră cu Simion în turul 2. Practic PSD încearcă din nou metoda Iliescu versus Vadim, vor să se asigure că Ciolacu intră în turul 2 cu candidatul considerat extremist, ca să poată câștiga lejer. Lucrurile sunt destul de evidente, de aceea nu înțeleg de ce Șoșoacă acuză evreii.