Urmăriți cel de-al 7-lea episod dintr-un serial dens și foarte bine făcut după celebrul roman al Fiodor Dostoievski „Crimă și pedeapsă”.
Cu mult mai mult decât povestea unei crime, serialul ne arată hidoșenia oamenilor departe de Dumnezeu, sub masca unei normalități care poate să atragă doar pe cei de o seamă cu aceștia – adică pe noi toți -, iar pe de altă parte ne arată care este salvarea din această situație care pare, aparent, fără ieșire.
Un serial psihologic-duhovnicesc de o complexitate demnă de remarcat din care avem cu toții de învățat, serial care crește în intensitate de la episod la episod.
Vizionare plăcută!
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
2 Comment
Mulțumesc părinte pentru postarea acestui serial. Am citit mult din scrierile lui Dostoievski în anii 80, pentru mine au fost ca o gură de oxigen, în acea perioadă de cenzură. După părerea mea este unul dintre cei mai profunzi scriitori și un mare vizionar. De exemplu găsea o asemănare între catolicism și socialism, în sensul că ambele au ca obiectiv hegemonia asupra lumii și alinierea forțată a maselor. Protestantismul în schimb are ca origine sentimentul de revoltă, tocmai față de această hegemonie și aliniere forțată, adică protestantismul nu ar fi apărut, dacă catolicismul ar fi păstrat modul de gândire ortodox (singura formă autentică a creștinismului cum spunea el). Deci creștinătatea ar fi mult mai puțin divizată. (în prezent există câteva mii de denominațiuni creștine desprinse din confesiunile protestante si reformate).
Părinte, tocmai am vizionat episodul pilot al serialului fenomen The Chosen despre Iisus, și e incredibil de bun, tratează momentul nașterii lui Iisus din perspectiva ciobanilor care pășteau în apropiere, iar reacția lor e exact așa cum ne-ați povestit dvs. cu altă ocazie, arată lumina puternică văzută de păstori, iar apoi cum efectiv aleargă pe câmp până ajung la locul nașterii. Unul dintre ei este șchiop, și cu toate acestea e primul care aleargă, iar alergând, se vindecă prin miracol.
Aceste e linkul unde poate fi vizionat gratuit, e foarte scurt, 20 de minute: https://www.angel.com/watch/the-chosen/videos/bonus/ed6c6ce8-aa3d-4edc-b968-e1f0bf75e77b
Știind că seria e făcută de evanghelici, am evitat-o, dar acum mă bucur că i-am dat o șansă.
De asemenea pentru prima dată am continuat și mini-seria The Bible (2013) până la final. Acum mulți ani m-am oprit la episodul 5, mi-a plăcut mult partea cu VT, dar apoi nu mi s-a părut bine făcută partea cu Iisus și nu m-am mai uitat la ultimele 5 episoade cu NT. Acum am continuat și am găsit multe momente foarte bune, spre exemplu, rețineți scena din Iisus din Nazaret a lui Zeffirelli, unde Iisus pare că devine furios când strică tarabele negustorilor din templu, iar dvs. ne-ați zis că e greșit reprezentat momentul, fiindcă mânia e un păcat iar Iisus a fost fără de păcat? Ei bine, în The Bible, acel moment e mult mai bine reprezentat, Iisus nu conține deloc furie când răstoarnă mesele, o face cu atâta blândețe, parcă plutește. Sunt și momente problematice, dar pe ansamblu The Bible e o mini-serie foarte bună, ultimul episod tratează pe scurt și înălțarea, pogorârea sfântului duh, faptele apostolilor, iar apoi sfârșește cu Iisus care-i apare lui Ioan și-i zice că El e „alfa și omega, începutul și sfârșitul”. Practic The Bible începe cu facerea lumii și se termină cu Apocalipsa, niciun film nu a mai încercat vreodată să acopere întreaga creație.
Ah, iar la începutul episodului 1, e o prezentarea scurtă a câtorva scene ce urmează să fi vizionate, acele scene se termină cu Iisus căzând pe drumul Golgotei, cărând crucea, se uită direct în cameră (la noi), iar camera face zoom până la aproapele ochiului, la iris și pupilă, iar apoi acea suferință din ochi explodează în Big-Bang, facerea lumii, și așa începe seria. Foarte impresionant.