Este cel mai iubit sfânt al creștinătății. Cu toții îl sărbătorim pe 6 decembrie. Este cel care a inspirat tradiția cadourilor din luna decembrie.
Află cine a fost acest bărbat blând și milostiv, care a trăit în secolul al III-lea în Mira Lichiei, pe meleagurile Turciei de astăzi, și care este legătura dintre viața sa reală și legende în filmul documentar artistic „Sfântul Nicolae – Chipul blândeții” realizat de Trinitas TV.
Vizionare plăcută! (după clip aveți podcastul)
Powered by RedCircle
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
4 Comment
Foarte bine realizat documentar. Doar că e de greu de înțeles cum merge blândețea cu distrugerea templului zeiței Artemis sau cu palma (deși palma se pare că a fost metaforică). În ziua de azi ar fi fost arestat pentru distrugerea unui monument istoric. Dar chiar și atunci, de ce nu respecta alegerea păgânilor? Una e să le deschizi mintea, să le zici că se închină la demoni, și alta e să le distrugi fizic templul. Ei trebuie să ajungă la concluzia asta prin descoperirea lui Hristos și să și-l distrugă singur, nu?
Asta aduce aminte de momentul când Iisus a distrus tarabele comercianților din templu. Indiferent cât de mult ar încerca să justifice biserica acel gest, el e totuși unul violent, e distrugere, și e foarte greu de înțeles prin perspectiva firii lui Iisus.
Și acum se ridică întrebarea: dacă un creștin merge in India si distruge un templu budist sau hindus, e vandalism, e un păcat in fața lui Dumnezeu, sau din contră, creștinul respectiv face o fapta buna distrugând un templu al Satanei? Iar dacă e arestat in India pentru acel gest, nu devine el un fel de martir in închisoare? Fiindcă suferă pentru distrugerea templului lui Satan. Și atunci asta înseamnă ca ar trebui ca toți creștinii sa distrugă toate templele religiilor non-abrahamice?
Sincer va zic, de multe ori am simțit energii negative, demonice, când am vizitat tot felul de ruine are unor temple vechi păgâne. Din punct de vedere cultural si istoric au valoare, dar din punct de vedere spiritual ele sunt distructive, Satan încă sălășluiește in ele. Și atunci ce trebuie sa facem? Sa le distrugem după modului lui Iisus (distrugerea tarabelor) si al Sf. Nicolae (distrugerea templului)? Care e soluția logica la dilema asta?
Pacat ca s-a asociat Sfantul Nicolae cu Craciunul si departeaza copii de bucuria Nasterii lui Hristos.
Noi ne bucuram atat de mult de Sfantul Nicolae cand eram mici…Asa cum se pomeneste si in documentar, ne facea sa simtim apropierea Nasterii Domnului. Stiam ca dupa aceasta bucurie de a-l sarbatori pe Sfantul Nicolae si un fel de tristete pe care o resimteam cu trecerea sarbatorii Sfantului ne concentram de acum pe Sarbatoarea Nasterii Domnului. Dar de Craciun nimeni nu mai primea cadouri, toti asteptam cu nerabdare sa mergem cu colindul, la Biserica noaptea la 12…Si eu asta le-am transmis la copiii mei. La noi Craciunul nu e sinonim de cadou, copii nu mai primesc nici un cadou acasa. In schimb le ofera la Biserica in timp ce de Sf Nicolae nimeni nu le ofera nimic si asta pentru mine este ceva foarte trist. Il scoatem pe Sfantul Nicolae din vietile copiilor pentru a-l inlocui cu Mos Craciun despre care foarte putini mai stiu cine este si distrug aceasta bucurie legata de Nasterea Mantuitorului. Ce cadou poate fi mai presus decat Fiul Tatalui care a fost rastignit din cauza pacatelor noastre, pentru mantuirea noastra?
Cadourile primite la Craciun simbolizează și darurile primite de micul Iisus de la cei 3 magi. Luminile reflecta lumina nașterii Mântuitorului. Pana si bradul cu Steaua in top poate fi văzut ca un simbol creștin, având forma de triunghi (Trinitate), pornind de la Pământ și indicând către Cer ca o săgeata, către steaua vestirii nașterii Mântuitorului. Iar cadourile se lasă la baza bradului, sub stea, reprezentând ieslea lui Iisus.
Toate aceste obiceiuri de Crăciun sunt mult mai creștine decât majoritatea oamenilor inteleg, nu cred ca sunt elemente păgâne care îndepărtează de la adevăratul sens al sărbătorii așa cum zic unii. Chiar și in familii necreștine care sărbătoresc Crăciunul, bucuria nașterii Domnului intra in casa lor fără ca ei sa știe, prin spiritul Crăciunului, prin daruri, prin lumini, prin steaua din brad etc.
P.S. Chiar din contra, toate aceste elemente ale Crăciunului nu doar ca nu îndepărtează de la adevăratul sens al sărbătorii, ele chiar indica către adevăratul sens, dacă privim cu atenție.