Vedeți relatarea unei celebre spargeri în care principala importanță a avut-o latura duhovnicească (în sens negativ) și nu atât partea informatică sau financiară.
Urmăriți să aflați cum un hacker a expus 37 de milioane de soți care își înșelau partenerii.
Vizionare cu folos! (după clip aveți podcastul și transcriptul)
Powered by RedCircle
Mi-am înșelat soțul pentru a găsi companie, pentru a mă simți fericită și vie din nou…
O știre importantă astăzi din lumea internetului! Ashley Madison, site de întâlniri pentru oameni căsătoriți, care caută o aventură, a fost spart astăzi. Tatăl meu ajunsese la un punct de așa lipsă de speranță și disperare…
Cât de interesant, că un site care este bazat pe păstrarea confidențialității informațiilor tale, este spart… Ce s-a întâmplat aici? Spre deosebire de basme, nu toate căsătoriile se termină cu „fericire până la adânci bătrâneți”.
Probabil că ați auzit vorba că 50% din căsătorii se termină cu un divorț. Dar știați că 60% din aceste divorțuri sunt din cauza infidelității? Și ca și cum, aflarea că partenerul îți e infidel nu ar fi suficient de rău, în 2015, milioane de soții au ajuns față în față cu acest adevăr în cel mai public mod posibil, prin intermediul unei divulgări masive de date de către o echipă secretă de hackeri vigilenți. Aceasta este căderea lui Ashley Madison și iată cum o spargere a expus 37 de milioane de soți infideli.
Ce este Ashley Madison?
”Viața este scurtă! Caută o aventură!” Acesta este sloganul site-ului numărul unu în lume de aventuri pentru cei căsătoriți. Fondat în 2001, de un antreprenor canadian, Noel Beerman, Ashley Madison este o platformă de întâlniri destinată celor care caută să aibă aventuri, adică să-și înșele partenerii. ”Prins în rutina zilnică? Ashley Madison, unde lumea explorează aventuri!” Ashley Madison se prezintă ca un loc în care nu sunt judecați adulții care doresc să exploreze relații secrete. Site-ul a avut peste 80 de milioane de înscrieri din 2002, cu un număr estimat la 20.000 de noi membri zilnic. Site-ul nu aduce beneficii doar celor care înșală.
Compania mamă a lui Ashley Madison, Ruby Life, a făcut bani serioși de pe urma acestei platforme, deoarece se pare că valorificarea infidelității este, de fapt, un model de afacere de succes. Deși compania se numește de fapt Ruby Life, a avut un alt nume, Avid Life Media. Rețineți acest nume, căci revenim la el mai târziu. Începând cu 2023, Ashley Madison se învârte în jurul valorii de 400.000 de dolari pentru fiecare milion de utilizatori și cu 70 de milioane de utilizatori, asta înseamnă venituri anuale de 28 de milioane de dolari, ceea ce face ca Ashley Madison să fie a 13-a cea mai profitabilă aplicație de întâlniri din lume.
Site-ul își face cei mai mulți bani din taxarea clienților săi bărbați pentru a accesa principalele caracteristici. Fiecare mesaj pe care îl primești pe Ashley Madison e ascuns în spatele unui zid cu plată, pe care utilizatorii îl pot trece doar cu credite prepay sau prin abonament lunar. Pentru a trimite sau chiar doar a citi mesaje, trebuie să plătești o taxă de 5 credite. O plată în avans pentru o oră de chat live este 50 de credite. Iar credite nu sunt ieftine. Cu 59 de dolari puteți primi doar 100 de credite, ceea ce înseamnă că fiecare mesaj ar putea costa cam 10 dolari. Puteți folosi credite și pentru a adăuga opțiuni precum creșterea profilului dvs. în clasamente de căutare sau trimiterea de cadouri virtuale.
De ce sunt oamenii dispuși să plătească atât de mult pentru un site de întâlniri? Principalul motiv? Anonimatul! Infidelii nu vor să fie prinși. De aceea apreciază multele opțiuni de anonimitate ale Ashley Madison, și nu îi deranjează să dea ceva bani pentru ele. Utilizatorii au opțiunea de a avea profiluri anonime pline de informații false pentru a se asigura că nimeni nu cunoaște adevărata lor identitate. Există chiar și un buton de ștergere completă, care îi taxează pe utilizatori cu o taxă de 19 dolari. După ce plătesc, toate informațiile lor private sunt complet șterse de pe site-ul web și din bazele de date. Astfel, nimeni nu îi poate urmări până la site, iar căsătoriile lor pot fi rămâne în siguranță.
Dar dacă înșelatul nu este pentru tine, compania mamă a lui Ashley Madison, Ruby Life vine cu alte soluții. Pentru că există multe alte site-uri de întâlnire în portofoliul lor, care pot să satisfacă alte fantezii legate de întâlniri, și nu sunt mai etice. Avid Life Media – imperiul construit pe înșelăciune. Înainte să devină Ruby Life, compania era cunoscută ca Avid Life Media, nume care a ținut frecvent titlurile ziarelor pentru site-urile web controversate. Astfel, pentru a înțelege de ce Avid Life Media a fost o țintă atractivă pentru hackeri, trebuie să ne uităm la modul în care funcționează aceste site-uri scandaloase.
O industrie a înșelării
Dacă există un lucru pe care Avid Life Media a știut să-l facă, a fost să vândă un stil de viață și ce mod mai bun de a face asta, decât să ofere o femeie ideală, pe care o cauți pe aceste site-uri web. În loc să ruleze anunțuri ca să te ademenească, Avid Life Media a făcut un pas mai departe. Au făcut din aceste reclame interfața companiei. Avid Life Media a angajat modele care să pretindă că sunt directori executivi la nivel înalt ai acestor siteuri de întâlniri. Au creat chiar povești de culise pentru a atrage mai mulți clienți. Aceste femei au făcut mai multe apariții în mass-media vorbind despre cum au construit afacerile de la început.
Băieți, băieți, e ușor să te întâlnești cu o femeie ca mine.
Claudia Opon Kelder a fost una dintre aceste femei. Dându-se drept CEO, a avut mai multe apariții la o televiziune națională, vorbind despre platforma ei de întâlniri Cougar Life. Claudia era o persoană plăcută și era visul oricărui bărbat. Dar ceea ce ei nu știau, era că totul era o fantezie și că această strategie de marketing îndoielnică nu se adresa doar bărbaților. Mai aveau o altă tactică pentru a atrage femeile. În 2013, Avid Life Media a captat atenția femeilor pentru toate motivele greșite. Și nu a fost doar un site de întâlniri care să atragă critici, ci două. Combinați aceste două site-uri cu site-ul Ashley Madison și aveți un pachet trio de site-uri de întâlniri dubioase.
Deci, cum au reușit două site-uri scandaloase să pună Avid Life Media pe scaunul fierbinte? Site-ul de întâlniri Arrangement Finders a fost destinat studentelor și femeilor adulte mai tinere. Au lansat panouri publicitare care prezentau fotografii ale unor vedete cunoscute, alături de texte sugestive. Așa că, dacă primii utilizatorii au fost femei tinere, cine erau persoanele care încercau să intre în contact cu ele? Arrangement Finders au făcut extrem de clar pe cine căutau, deoarece multe dintre aceste anunțuri erau plasate strategic, lângă atracții populare de familie, așa că puteți ghici ușor cam ce căutau. lar fetele de pe site erau plătite de bărbați pentru a ieși la întâlniri cu ei. Relațiile erau pur tranzacționale, ceea ce însemna că, de obicei, ele se încadrau între linia legal – ilegal. La scurt timp după această controversă, Arrangement Finders s-a închis, iar anunțurile lor au fost scoase o săptămână mai târziu.
La fel ca Arrangement Finders, care viza femei, cel de-al doilea site era destinat să vizeze bărbații, Established men avea scopul să pună în legătură femei frumoase cu bărbați interesanți. Ambele site-uri păreau să vizeze femei vulnerabile aflate în nevoi financiare și oamenii nu au fost mulțumiți de aceste două site-uri. Site-urile erau bune pe hârtie și nu erau dovezi concrete de activitate ilegală. Se părea că Avid Life Media a spart codul pe monetizarea chiar și a celor mai rele tipuri de întâlniri. Dar, doar pentru că nu puteau fi date jos legal, asta nu înseamnă că nu puteau fi doborâte. Avid Life Media s-a trezit ținta unor persoane care doreau să ia problema în propriile mâini și nu jucau după reguli.
Spargerea
Cu peste 30 milioane de utilizatori înregistrați pe Ashley Madison, a fost liderul în topul celor mai mari site-uri matrimoniale. Site-ul a avut încasări de 115 milioane de euro în anul precedent, iar CEO-ul, Noel Biderman lua acasă mai mult de 5 milioane de dolari pe an. Cu toate aceste cifre impresionante, nu se poate nega faptul că înșelatul chiar a adus profit. Cu vara după colț, se părea că nimic nu poate fi în calea creșterii site-ului Ashley Madison. Lunile mai calde însemnau aventuri de vară și nimeni nu a beneficiat mai mult de o aventură ocazională decât ei. Deși lucrurile se vor încinge, nu vor fi după așteptările majorității, pentru că Ashley Madison va ajunge în curând față în față cu cea mai mare teamă a sa. Hackerul a făcut o mulțime de oameni să transpiră chiar acum.
Am menționat mai devreme că site-ul de infidelități, Ashley Madison, a fost piratat de un grup, care se numește Echipa de impact. În iulie 2015, presa a luat foc după ce un mesaj misterios a apărut pe site-ul web întunecat. Un grup de hackeri anonimi, cu numele Impact Team a emis un mesaj criptat de avertisment către Avid Life Media. În declarație, hackerii s-au adresat directorilor executivi ai Ashley Madison pe nume, urându-le bun venit la cel mai mare coșmar al lor. Au reproșat companiei lipsa de protecție a informațiilor personale ale utilizatorilor, apoi au povestit publicului cum au spart nu doar bazele de date ale lui Ashley Madison, ci și a tuturor site-urilor de întâlniri asociate cu compania mamă, Avid Life Media.
Hackerii au expus, de asemenea, și Ashley Madison pentru că și-ar fi înșelat utilizatorii cu caracteristici precum butonul de ștergere, numindu-l o minciună sfruntată pentru că, după ce au pătruns în sistem, au reușit să vadă baza de date a tuturor înregistrărilor șterse ale ale utilizatorilor. Mesajul a fost o amenințare. În mesaj, hackerul a declarat că dacă Avid Life Media nu va închide Ashley Madison și celălalt site al lor, Establised Men, hackerii vor publica datele fiecărui utilizator în parte. La sfârșitul mesajului, au publicat toate numele actorilor cheie de la Avid Life Media, punându-le o singură întrebare: „Ce se va întâmplă?”
Așa cum era de așteptat, milioane de oameni au fost înnebuniți după ce știrea a apărut. Nu era un risc doar pentru Avid Life Media, ci pentru orice om infidel, care s-a înscris vreodată pe unul dintre aceste site-uri. Dacă aceste date urmau să iasă la iveală, nu ar fi fost doar sfârșitul lui Ashley Madison, ci ar fi fost sfârșitul a milioane de căsnicii. Pe măsură ce treceau zilele, din ce în ce mai mulți oameni au început să intre în panică. Nu era ca și cum ar fi fost un fel de amenințare goală și nefondată. Echipa de impact a eliberat încet-încet părți de informații despre utilizatori, pentru a crește presiunea. Dar nu era vorba doar de Avid Life Media care a simțit stresul, ci și clienții săi. Forumurile Reddit au sărit în aer, știrile au folosit-o ca subiect principal. A devenit chiar un subiect fierbinte pentru talk-show-urilor de noapte.
Dar pentru motive necunoscute, Avid Life Media nu a luat nicio măsură. Se părea că întreaga lumea nu se putea opri din vorbit despre Echipa de impact. Avid Life Media a rămas tăcută… În afară de declarația pe care au făcut-o în dimineața atacului, nu s-a mai făcut nimic. Adică, dacă afacerea ta îți aduce milioane de dolari pe an, de ce ai închide-o? Avid Life Media cu siguranță nu dorea. Așa că, în loc de a urma ordinele Echipei de impact, și-au păstrat site-urile în funcțiune, ceea ce a fost cea mai mare greșeală a lor. 30 de zile mai târziu, nimic nu se schimbase. Poate că au crezut că hackerii făceau doar amenințări goale sau poate că pur și simplu nu au vrut să piardă bani. În orice caz, au ignorat avertismentul din partea Echipei de impact. Ashley Madison și Established Men au rămas în afacerea online ca de obicei.
Așa că pe 18 august 2015, Echipa de impact și-a îndeplinit promisiunea. Datele private a peste 37 de milioane de utilizatori au fost făcute publice prin intermediul Dark Web. 32 milioane de nume au fost afișate peste tot pe internet. Toate aceste nume au venit cu adrese, numere de telefon, istoric de tranzacții, adrese de e-mail, toate luate din profilurile lor de pe Ashley Madison. O cantitate impresionantă de 10 GB de date au fost expuse pentru ca publicul să le vadă. Dar, au fost și mai multe surprize când informația a fost făcută public. În jur de 15.000 dintre adresele de e-mail expuse au fost .gov sau .mil, ceea ce însemna că acestea aparțineau personalului guvernamental sau militar.
Împreună cu informațiile despre utilizatori, Echipa de impact a hackerilor a dezvăluit și documente, liste de email-uri și informații private ale directorului executiv al Ashley Madison, Noel Biderman, și, cireașa de pe tort, Echipa de Impact a lăsat un ultim cadou, un mesaj cu titlul: „Timpul s-a scurs!”, destinat echipei de la Avid Life Media și utilizatorilor site-ului Ashley Madison. Imediat, internetul a început să ia în considerare fiecare detaliu al mesajelor. Echipa de impact practic a spus lumii că tot ceea ce Avid Life Media a spus clienților săi era o minciună. Chiar dacă dai la o parte hack-ul, unele dintre afirmațiile din aceste scrisori erau foarte îngrijorătoare. Ashley Madison este un site care profită de pe urma promisiunii de a proteja datelor personale ale utilizatorilor săi, dar chiar protejau datele utilizatorilor?
Site-ul a rulat ceva numit opțiunea de ”ștergere completă”, în care plăteai o anumită taxă, iar apoi site-ul promitea să șterge, evident, toate informațiile dvs. pentru că, bineînțeles, sunt informații sensibile. Ei susțin că acest lucru nu s-a întâmplat când au găsit dovezi ale acestor date și le-au publicat pentru a da dreptate acestor clienți. În avertismentul lor inițial, Echipa de impact a indicat funcția de ștergere completă ca fiind un exemplu pentru a expune practicile înșelătoare ale Avid Life Media. Hackerii au susținut că această caracteristică specială a câștigat companiei venituri de 1,7 milioane de dolari la momentul încălcării securității datelor, în timp ce totul era o minciună totală. Această opțiune costa 19 dolari pe utilizare, dar în ciuda promisiunilor făcute clienților, datele lor nu au fost, de fapt, șterse de pe site nici după ce au plătit. Informațiile de pe cardurile de credit au rămas stocate în istoricul de tranzacții și detaliile achiziției nu au fost eliminate așa cum se promisese, ceea ce însemna că numele de utilizator și adresele rămăseseră în evidență, ceea ce a făcut ca butonul de ștergere completă să fie complet inutil. Iar oamenii au aflat acest lucru doar datorită Echipei de impact a hacker-ilor. Mulți clienți, care au plătit pentru funcția de ștergere completă, au fost șocați să constate că informațiile lor personale erau încă în baza de date.
A fost așa de multă frustrare încât Avid Life Media a fost atrasă în mai multe procese. O femeie anonimă a fost atât de indignată să afle că informațiile ei personale au fost expuse, încât a cerut mai mult de 5 milioane de dolari ca despăgubire. Pe măsură ce mai multe dovezi au fost adunate pentru a valida cele susținute de Echipa de impact, a fost tot mai greu de negat că Ashley Madison era o înșelătorie.
Conturile femeilor, inventate
Și ca și cum acest lucru nu era suficient pentru a le ruina credibilitatea, a urmat și mai mult. În mesajul Echipei de impact – ”A expirat timpul!”, au furnizat o statistică cheie, care a uimit pe toată lumea. Vezi procesul – profilurile false ale Ashley Madison. Între 90-95% dintre utilizatorii reali sunt bărbați. Concepția că Ashley Madison a creat profiluri false de femei nu era ceva nou, deoarece de la crearea site-ului, oamenii au pus la îndoială dacă acesta a avut sau nu atât de multe femei pe cât făceau reclamă. Dar, abia după ce Echipa de impact a lansat declarația, oamenii au început să facă cercetări.
În 2012, Ashley Madison s-a aflat în mijlocul unui proces cu o fostă angajată, Doriana Silva. Angajata a susținut că a suferit leziuni ca urmare a sarcinilor pe care trebuia să le îndeplinească la locul de muncă. Poate că vă gândiți că a căzut de pe o scara sau s-a împiedicat de un cablu sau ceva de genul ăsta. Ei bine, Doriana a susținut că a fost forțată să facă 1.000 de profiluri false de femei în câteva săptămâni, atunci când site-ul și-a lansat versiunea portugheză. Ea cerea 20 de milioane de dolari în daune pentru că acest lucru a dus la o afectare a antebrațului și a încheieturii mâinii. Ashley Madison i-a deschis apoi un proces pentru 100.000 de dolari, susținând că Doriana a păstrat documente confidențiale chiar și după ce și-a părăsit locul de muncă. Procesele au fost respinse, dar acest lucru a adăugat mai multe dovezi la afirmațiile Echipei de impact.
După ce scurgerile de date au confirmat că statistica a fost adevărată, mai multe procese de acțiune colectivă au fost intentate împotriva Ashley Madison. Procesul a acuzat site-ul că a folosit profiluri false de femei pentru a atrage clienți bărbați, susținând că acest lucru i-a făcut victime ale fraudei. Informații publicate au arătat că hackerii spun că între 90 și 95% din profilurile feminine de pe site sunt false. Jurnaliștii de investigație s-au alătura și ei căutării adevărului.
După ce au investit nenumărate ore în cercetarea datelor, au găsit dovezi concrete că nu exista practic nicio femeie pe site. În baza de date publicată, site-ul avea 31 de milioane de bărbați și 5,5 milioane de femei, ceea ce reprezintă un raport de aproximativ 5 la 1, dar cercetările au descoperit că din cele 5,5 milioane de femei, doar 1.492 s-au uitat vreodată la un singur mesaj în căsuța lor de email. În comparație cu mai mult de 20 de milioane de bărbați, care s-au uitat în căsuțele de email, ceea ce înseamnă că din toți utilizatorii activi de pe site, 0,1%, de fapt chiar mai puțin, din acești utilizatori erau femei.
După ce știrea s-a răspândit, Avid Life Media a susținut că nu a fost vina lor, ci mai degrabă, că terțe părți au folosit abuziv site-ul lor. Se pare că Ashley Madison are reputația că atrage o serie de escrocherii externe. Mulți au folosit Ashley Madison ca mijloc de șantaj și înșelăciuni, care vizează utilizatorii săi. Deoarece majoritatea profilurilor de pe Ashley Madison încercau să aibă un conținut minim de informații personale, o făcea o platformă unde era foarte ușor să te deghizezi ca altcineva. Dar să nu uităm că firma a fost prinsă creând mii de profiluri false.
Sigur, aveau dreptate că s-au implicat și terțele persoane, dar majoritatea profilurilor false de femei erau totuși făcute de companie. De unde știm acest lucru? Ei bine, adresele IP au fost analizate pentru a dezvălui locația unde aceste conturi au fost utilizate ultima dată. Principalele constatări au fost că un număr uluitor de 8.851 de profiluri sunt legate de o adresa specifică de IP, și anume birourile Ashley Madison. Toate semnele arătau un singur lucru, Ashley Madison nu avea practic niciun utilizator de sex feminin. Echipa de impact a aruncat în aer acoperișul de la Ashley Madison. Întrebarea cea mare este cine este cu adevărat Echipa de Impact?
Justițiari sau răufăcători?
Cum ați putea clasifica Echipa de impact? Răufăcători, eroi, justițiari? Nu s-a mai aflat nimic despre ei, în afară de ceea ce ne-au spus în scrisoarea lor. Nimeni nu știa sigur, dar părea evident că morala lor i-a împins să facă ce au făcut. ”Suntem dedicați, concentrați și pricepuți și nu vom pleca niciodată! Dacă profitați de pe urma durerii celorlalți, orice ar fi, noi vă vom stăpâni complet!” Judecându-i după cuvintele lor, par a fi hackeri experți, cu scopul de a livra propria lor versiune de dreptate.
Și chiar dacă nu știm nimic mai personal despre ei, ei au făcut un interviu prin e-mail despre hacking-ul lor. În timpul acestui interviu au fost întrebați despre cum a fost procesul de a intra în Avid Life Media și răspunsurile lor au fost destul de surprinzătoare și doar au făcut ca utilizatorii Ashley Madison să fie și mai supărați. Echipa de Impact a spus că a lucrat din greu pentru a face un atac complet nedetectabil, pentru a intra în sistem și a nu găsi nimic de spart (de ocolit). Atunci când reporterul a întrebat despre starea de securitate a Avid Life Media, răspunsul lor a început cu un singur cuvânt: ”Rea”
Hackerii au dezvăluit că securitatea companiei era slabă. Practic, doar își împărțeau rețeaua în părți mai mici. Această configurație simplă era departe de a fi eficientă, pentru a ține departe useri neautorizați. Potrivit hackerilor, era suficient să folosești o rețea VPN de bază pentru a obține acces la toate serverele. Pentru o companie care spune că dorește să păstreze informațiile utilizatorilor private, sistemul de securitate slab a făcut ca utilizatorii Ashley Madison să fie și mai supărați. Aceștia plătiseră toți acei bani pentru a folosi site-ul, presupunând că le va păstra informațiile private în siguranță. Nu numai că asta nu s-a întâmplat, dar compania nici măcar nu avea sistemul potrivit pentru a le proteja.
Echipa de Impact a susținut că Avid Life Media făcea în jur de 100 de milioane de dolari frauduloși pe an și că site-ul a devenit un teren propice pentru activitate ilegală. Se pare că hackerii urmăreau totul de ani de zile. Echipa de Impact în cele din urmă a simțit că a venit timpul să facă o mișcare și au închis site-ul. Au adresat și problema ”elefantului din cameră”. Cine era adevăratul șantajist în această situație? Răspunsul a fost: ”Noi nu am șantajat utilizatorii! Avid Life Media i-a șantajat.” Acest interviu a clarificat că Echipa de Impact a piratat Ashley Madison pentru că au considerat că era necesar. Se pare că cei 37 de milioane de utilizatori au fost prinși la mijloc, în timp ce Echipa de Impact încerca să doboare Avid Life Media.
Grupul de hackeri a încheiat interviul răspunzând la o ultimă întrebare. Echipa de impact va mai sparge alte site-uri ale lor în viitor? [Răspunsul:] ”Nu doar site-uri, orice companie care produce sute de milioane de euro, profitând de pe urma durerii altora, secretelor și minciunilor” Nici astăzi nimeni nu știe cu adevărat cine este Echipa de Impact. Dar un lucru e clar: ei au expus Avid Life Media. Așa că rămâne o singură mare întrebare: ”Ce s-a întâmplat cu soții care au avut informațiile divulgate?”
Căsătoriile distruse
Cu atâta acoperire mediatică și cu câteva persoane faimoase pe lista, cuvintele s-au răspândit ca un foc de paie despre scurgerea de informații. Nu a durat mult până când utilizatorii secreți ai Ashley Madison să se confrunte cu consecințe, nu doar din partea partenerei, ci și din partea prietenilor, familiilor și colegilor de muncă. Echipa de Impact le-a lăsat infidelilor un ultim mesaj. ”A fost ALM care v-a dezamăgit și mințit. Dați-i în judecată și cereți despăgubiri, apoi mergeți mai departe cu viața voastră! Învățați-vă lecția și corectați! Sunteți jenați acum, dar veți trece peste asta.”
Dar, din păcate pentru unii consecințele noii lor realități au fost prea greu de suportat și nu au reușit să treacă peste asta. Milioane de soți vinovați au încercat să-și salveze căsniciile. Cu ajutorul unor site-uri precum ”Check ashleymadison.com”, oferind soțiilor acces ușor la datele scurse, aceste relații secrete nu mai erau atât de secrete. Dar, în timp ce majoritatea bărbaților au încercat să își repare greșelile, alții pur și simplu nu au putut. Mai multe dezvăluiri în seara aceasta despre site-ul de infidelități Ashley Madison.
Din nefericire, moartea unor bărbați, se pare că a avut loc după spargerea site-ului Ashley Madison. Și alți utilizatori ai Ashley Madison au devenit victimele unui șantaj și mai mare pe internet. Cu datele lor de contact disponibile la vedere, escrocii au văzut o oportunitate. Escrocii au urmărit să șantajeze soții cu bani, de obicei sub formă de Bitcoin, spunând că ei le vor dezvălui aventurile familiile lor. La fel ca majoritatea escrocheriilor de pe internet, multe dintre aceste e-mailuri au rămas în căsuța poștală ignorate, însă acești escroci nu se jucau. Dacă nu li se dădeau cei de 2.500 de $, ei trimiteau scrisori personalizate către soțiile lor, informându-le că soțul lor se află în baza de date a utilizatorilor Ashley Madison.
Nu doar soții infideli au primit mesaje ca aceste. Și unele mici afaceri au primit e-mailuri de la persoane care pretindeau că sunt hackeri. Aceste e-mailuri au spus că vor da publicității informații private de pe site-urile lor, dacă nu vor fi plătiți. Bine sau rău, identitățile celor infideli erau libere pe internet și reacțiile erau cu siguranță amestecate. Unii simpatizau cu soții care susțineau că datele lor private au fost expuse din cauza neglijenței unei companii în care au crezut că pot avea încredere. Alții au considerat că ceea ce s-a întâmplat a fost complet justificat și că infidelii nu merită nicio simpatie.
Dar indiferent de ce parte ești, un lucru este sigur. Echipa de Impact și-a meritat numele. Au avut un impact de durată, care nu va fi uitat. Povestea lui Ashley Madison este un memento pentru a avea grijă cui îți dai datele și, de asemenea, o lecție evidentă: Nu înșelați! Prietenii mei, fiți atenți online, pentru că e nevoie doar de un singur click pentru a-ți schimba viața pentru totdeauna.
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
2 Comment
Poate ar fi bine sa fie atins subiectul intr-un podcast si data o interpretare duhovniceasca…
Inteleg ca o inselare fizica a sotiilor nu a avut loc fiind vorba de conturi false ale femeilor si principala paguba a fost materiala (milioanele de barbati au platit fara sa primeasca nimic).
A avut loc o expunere publica a poftelor lor (de care cred ca suferim multi dar le tinem ascunse).
Sotiile au aflat ca barbatii lor doresc sa le insele si sufera….
De ce aceasta slabiciune la barbati si de unde atata suferinta la femei?
In multe casnicii desi se declara iubirea, barbatul nu isi iubeste sotia si nici femeia barbatul ci fiecare se iubeste pe sine.
Ce poate face un barbat sa scape de aceasta slabiciune si sa isi iubeasca sotia?
Ce poate face o sotie sa ajute barbatul cu o asemena slabiciune si sa creasca iubirea?
Cum sa spun fără sa fiu rea, ci realista? Nu e vorba despre voi, e vorba despre copii și familie și voi faceți parte din ea. Ca ispitele sunt la fel, prioritățile diferă. Sa te crezi asa un fel de zeu și tu sa faci un efort sa îți iubești soția și ea sa facă un efort sa o iubești, revino-ți. Pentru bărbați familia nu e la fel de importanta, de aia înșeală mai mult. Trist, dar adevărat, și aveți și cam mult timp liber, ca daca erați ocupați, nu mai aveați asa mult timp de aiureli