Ascultați un interviu cu Edgar Froese care a fost unul dintre cei mai longevivi și mai mari influențatori în muzica actuală și care dincolo de tot geniul său muzical a rămas toată viața lui un om modest și care, într-un mod oarecum surprinzător pentru un non-ortodox (chiar dacă a avut influențe în copilăria sa), subliniază importanța bunătății caracterului și a smereniei în muzică.
Vizionare plăcută! (după clip aveți podcastul și transcriptul)
Powered by RedCircle
EDGAR FROESE de la TANGERINE DREAM, New York 2012 – Interviu cu Pavlina
EDGAR FROESE: Numele meu este Edgar Froese și am fost în formația [Tangerine Dream] și voi ascultați [emisiunea de radio] Pavlina’s Kidz place.
PAVLINA: Bună ziua tuturor. Sunt Pavlina de la „Pavlina’s Kidz place”. Sunt în New York, la Teatrul Best Buy și sunt cu Edgar Froese de la Tangerine Dream. Bună!
EDGAR FROESE: Bună!
PAVLINA: Ce mai faceți?
EDGAR FROESE: Perfect!
PAVLINA: Bine! Sunteți în Tangerine Dream. Trupa a existat timp de peste 40 de ani și a avut cam cinci nominalizări la Grammy de-a lungul anilor, așa că: în ce măsură muzica dvs. a rămas aceeași și în ce măsură s-a schimbat?
EDGAR FROESE: Muzica se schimbă mereu pentru că tu, ca ființă umană, te schimbi. Și atâta timp cât muzica este produsă de ființe umane (cum evident este cazul), muzica se schimbă, după experiența pe care o ai în viață și, pe lângă asta, există și tehnologia de care suntem înconjurați (și o folosim să ne producem muzica), și dacă asta se schimbă drastic sau dramatic, atunci și muzica se va schimba.
PAVLINA: Cum v-ați decis că vă place cu adevărat să folosiți sintetizatorul în muzica dumneavoastră?
EDGAR FROESE: Mulți oameni nu înțeleg complet ce este cu adevărat fiecare instrument electronic și ce poate face și, în opinia noastră, între o vioară și o chitară sau un flaut și un sintetizator, nu există diferență privind muzica. Depinde foarte mult de ceea ce vrei să spui, dacă ai ceva de spus. Vezi tu, dacă nu ai o poveste, nu contează ce instrument folosești. Dacă scrii cărți sau faci altceva (dansezi), trebuie să ai o ultimă poveste, ca să poți explica cine ești și ce vrei.
PAVLINA: V-ați gândit vreodată că un sintetizator va fi folosit așa de mult când l-ați folosit la început, acum 30 de ani?
EDGAR FROESE: Știi, e destul de diferit.
PAVLINA: Da…
EDGAR FROESE: Este diferit și singurul lucru pe care nu l-am făcut… Nu am făcut niciodată compromisuri în ceea ce privește comercializarea și nu am făcut niciodată vreun compromis, așa cum industria încearcă adesea, să pună puțină presiune pe tine.
PAVLINA: Crescând, copiii întâmpină tot felul de obstacole. Ce fel de obstacole ați întâmpinat și cum le-ați depășit sau v-ați descurcat cu ele?
EDGAR FROESE: Încă de la începutul trupei am încercat întotdeauna să combinăm aspectul vizual și aspectul audio pentru că în viața umană așa merge pentru a putea sa conștientizezi lumea. Ce faci pe domeniu artistic sau într-un spectacol, un concert, este că încerci să aduci o formă diferită de experiență audio din viață. Și foarte des o pui cu susul în jos, e foarte suprarealist. O schimbi, aleargă liber pe niveluri personale și dacă este făcută bine și ai o altă viziune asupra lumii decât cea pe care o știi sau decât ar putea fi (ceea ce foarte adesea nu știi), așa că trebuie să fie ceva nou.
PAVLINA: Dacă ar fi să vă descrieți muzica, cum ați descrie-o?
EDGAR FROESE: Sunt eu, sunt ceilalți cinci muzicieni din formație și… e sunetul vieții lor, e ceea ce simt ei, modul în care se exprimă prin cântece, fără să folosească cuvinte și este amuzant că dacă publicului îi place ceva, cum ar fi muzica, teatrul sau poezia sau orice altceva, dacă o numesc o vibrație la același nivel, dacă se potrivesc acolo, atunci sinele tău va înțelege. Dacă nu te poți adapta, nu vei înțelege. Nu e vorba de bun sau rău ci despre a te încadra în nivelul pe care îl numim nivelul de conștiință.
PAVLINA: Oamenii v-au ascultat muzica în toată lumea, în coloana sonoră a filmelor, precum „Risky Business” și „Firestarter”. Când faceți coloane sonore pentru filme, vă place să creați cântecul pentru film sau ca oamenii care lucrează la film să aleagă una din piesele dumneavoastră existente?
EDGAR FROESE: Dacă suntem muzicienii aleși să compunem coloane sonore, trebuie să facem și muzică pentru masă dacă asta se cere, trebuie să alergăm în jurul lacului, dacă e nevoie. Cu alte cuvinte, trebuie să satisfacem producătorul și regizorul, într-o anumită măsură păstrându-ne și propria integritatea. Așa că, ți se cere să faci lucrurile pentru care ai fost angajat. De multe ori poți face doar 50% din ce ți-ar plăcea, apoi ei te opresc și spun: „Bine, e în regulă. Nu mai avem nevoie! Asta e tot…” Te lupți cu asta din când în când pentru a obține mai multă autoritate la acest nivel, dar ce am spus la început: ești angajat, nu ești tu șeful…
PAVLINA: Ce înseamnă muzica pentru dvs. și cum puteți interpreta asta publicului?
EDGAR FROESE: În primul rând, nu m-am gândit niciodată la asta, la ce ar trebui să însemne pentru alții… Personal nu m-am ridicat niciodată să spun, că trebuie să o facem să aducă plăcere pură sau divertisment pentru ceilalți. Muzica în sine, la un moment dat, dictează cum trebuie să se dezvolte calitativ. E un proces de creștere și în primul stadiu este ca un copil mic și apoi te ocupi de el, încerci să faci tot binele și apoi se dezvoltă și devine un adult, se uită înapoi și spune: „Hei, nu! Compoziția e gata! Tu ești compozitorul, trebuie să faci x, y, z… E un adevărat proces de comunicare între compoziție și artist, dacă totul merge bine.
PAVLINA: Realizând sunete diferite… sunt momente când sunteți blocat în trafic sau în diferite alte locuri și spuneți: „Uau, aș vrea să adaug acea mișcare la un cântec”, sau se întâmplă lucruri în jurul dvs. care vă inspiră?
EDGAR FROESE: Da, întotdeauna, pentru că dacă încerci să definești ceea ce este cu adevărat muzica: muzica este (și asta nu e o descriere în termeni de claritate), muzica este zgomot în primul rând și cea mai înaltă posibilitate pentru un artist este de a pune o anumită ordine în acel zgomot, pentru a-l transforma în ceea ce noi numim muzică. Există un principiu care face ca un sunet să sune ca și cum ar fi o orchestră care cântă o simfonie sau muzică rock, un cântec, orice… Asta e o ordine concretă de sunete abstracte. Și asta este muzica. Și toată lumea are o perspectivă diferită asupra modului în care să pună ordine în acel haos.
PAVLINA: Care sunt planurile și evenimentele viitoare?
EDGAR FROESE: Poftim? Nu înțeleg. Vorbește puțin mai rar.
PAVLINA: Da. Care sunt planurile și evenimentele viitoare?
EDGAR FROESE: Sunt pentru marele ecran. Am dispărut vreo 8-9 ani iar acum avem câteva oferte și nu am mai putut spune nu, așa că vom face primul film, care se va lansa în primăvara următoare, așa că e un pic secret Nu pot vorbi despre asta… Și, de asemenea, încercăm să lansăm vreo 5 albume până în luna mai, anul viitor. Așa că, da, suntem îngrozitor de ocupați.
PAVLINA: Mulțumesc foarte mult pentru discuție.
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!