Ascultați un cuvânt plin de discernământ al părintelui Iosia Trenham legat de pericolele tehnologiei promovate de oamenii care au un mod de gândire departe de Dumnezeu.
Vizionare plăcută! (după clip aveți podcastul și transcriptul)
Powered by RedCircle
Dumnezeu să vă binecuvânteze, dragilor! Bine-ați venit la „Marțea Tehnologică”. Reflectarea de azi am intitulat-o Tehnologia anti-umană.
O mare parte din tehnologia dezvoltată astăzi în Occidentul secular, condusă, nu de presupoziții creștine despre realitate, ci de concepte pur seculare și adesea concepte transumaniste de etică și de viziune asupra vieții, au produs o tehnologie incredibil de anti-umană și aș vrea să vorbesc despre una dintre aceste forme de tehnologie astăzi.
Dar înainte de asta, permiteți-mi doar să afirm că agenda transumanistă este anti-umană în nucleul ei, și asta din mai multe motive. Unul este că transumaniștii nu au nicio credință, sunt necredincioși, atei. În principiu, [pentru ei] nu există un singur Dumnezeu Creator și, prin urmare, El nu a modelat omul în mod unic după Chipul Lui, deci [pentru ei] rasa umană nu este făcută după Chipul lui Dumnezeu, rasa umană nu este purtătoarea unui trup sfințit și a unui suflet nemuritor și deci învățătura lui Iisus, cum că omul este trup și suflet, este irelevantă și, prin urmare, [omul] nu are puterile de bază ale sufletului uman, inclusiv, apropo, liberul arbitru și libertatea. Pe cât de mult le place transumaniștilor să vorbească despre angajamentul lor de a dori creșterea libertății de alegere a oamenilor, ei nu au niciun concept înrădăcinat filozofic conform căruia libertatea este prețioasă. Au experiența lor, desigur, le place, dar nu o pot înrădăcina într-o viziune asupra lumii sau în teologie.
Aș vrea să vă citesc un cuvânt din „Declarația transumanistă”. Bine, este din 2009. „Susținem bunăstarea tuturor creaturilor simțitoare…” „Susținem bunăstarea tuturor creaturilor simțitoare, incluzând oamenii…” (Trebuiau să pună asta acolo, nu? Ce contează pentru ei cu adevărat, scopul lor în viață sunt toate creaturile simțitoare. Și cine sunt acestea, inclusiv oamenii?) „animalele ne-umane și orice inteligențe artificiale viitoare, forme de viață modificate sau alte inteligențe pe care progresul tehnologic și științific le-ar putea produce.” O, ascultați ce spun, gândiți-vă bine! Da, pun cuvântul oameni acolo, dar ei ne pun pe linia simțitoare împreună cu animalele ne-umane, orice inteligențe artificiale viitoare, forme de viață modificate… (Acum ce este asta? E ca o realitate cyborg aici.) sau alte inteligențe care ar putea rezulta din progresul tehnologic și științific.
De parcă, cumva, va exista o creștere a inteligențelor, a conștiințelor prin acești oameni de știință și tehnocrați. Aroganța este pur și simplu uluitoare, absolut uluitoare, dar este și o rețetă pentru degradarea extraordinară a rasei umane. Nu este nimic deosebit de unic la forma noastră de inteligență [zic ei], nimic deosebit de unic la noi înșine, ne putem schimba în alte lucruri și ne putem combina cu alte forme de ființe simțitoare și le susținem pe toate.
Și, în mod ironic, ascultați asta, ei mai continuă cu: „Noi susținem să li se permită indivizilor o alegere personală largă asupra modului în care își trăiesc viața”. Acum lăsați-mă să va întreb ceva. Tocmai am trecut printr-un test social incredibil în Vest (de fapt în întreaga lume, dar condus de Vest) despre cum arată o viziune tehnologică asupra lumii în ceea ce privește libertatea. Simțiți că testul a dovedit clar că cei de la putere sunt extrem de dedicați libertății voastre? Simțiți cumva asta? V-a comunicat Covidul acel mesaj că cei care ne conduc cultura în acest mod transumanist sunt cu adevărat dedicați să fiți liberi? Nu cred. Da, ce glumă bună!
Deci, ce avem pe baza acestei teologii și antropologii foarte deficitare este, desigur, un număr în creștere de tehnologii anti-umane. Și aș dori să mă concentrez în special asupra tehnologiilor medicale, care sunt folosite pentru a ucide oameni, în special pentru a promova practica eutanasiei. Aș dori să folosesc drept exemplu ce s-a întâmplat în Canada și să compar asta cu ce se întâmplă aici, în statul California. Canada a legalizat sinuciderea asistată și sinuciderea asistată de un medic, eutanasia, în 2016. Aceasta este o tristețe incredibilă, desigur, și a dus la consecințe teribile, pe unele dintre acestea le voi menționa imediat. Dar vreau să subliniez mai întâi că oricând ai o tranziție între viziuni asupra lumii – de la viziunea Occidentală asupra lumii, care a avut rădăcini în morala creștină, în dreptul comun bazat pe acea morală, la ceva care este radical laic și transumanist în nucleul său – ai de fapt o perioadă de tranziție în care mai ai și rămășițe ale vechii morale, mai ai transumaniști care vorbesc în limbaj creștin despre demnitatea oamenilor și libertate și toate astea, care nu au rădăcină în viziunea lor, nu pot fi justificate în viziunea lor. Și așa, pentru a aplica vechea morală, trebuie să ai acordul celor de la putere, avansând în același timp o etică cu totul nouă, care a fost condamnată constant de Europa creștină tradițională în trecut şi de morala creştină.
Deci aici suntem. Eutanasia, care a fost întotdeauna interzisă de creștini, este acum propagată și, în același timp, acei seculariști care o propagă ne spun cât de mult le pasă ca oamenii să nu se rănească, nu vor ca oamenii să se sinucidă… Și așa, iată-ne, în Canada, să spunem. Canada are o linie telefonică națională pentru prevenirea sinuciderii, și la un capăt al acelei linii, dacă cineva simte că vrea să se sinucidă și este îngrijorat de asta, și sună la linia telefonică națională pentru prevenirea sinuciderii, iar la celălalt capăt al liniei este un ascultător plin de compasiune și face tot posibilul pentru a-i convinge să nu se sinucidă pe cei care sună. Acest lucru este foarte creștinesc, deoarece sinuciderea nu este bună pentru nicio ființă umană. Sinuciderea este crimă asupra propriei persoane și, spre deosebire de uciderea altcuiva, este chiar mai rău pentru că nu ai timp să te pocăiești după ce te-ai sinucis. Este într-adevăr o mare tristețe.
Și în timp ce își promovează linia națională de prevenire a sinuciderii, au creat și o linie directă de acces la eutanasiere, atât pentru ajutor în sinucidere asistată, cât și pentru sinucidere asistată medical – e o distincție pe care o face ei acolo (între ele). Deci au așa-numitul Programul de Asistență Medicală pentru Deces (MAID). Dintre cei care se sinucid în Canada, și vă dau câteva cifre într-o secundă, 99% nu o fac ucigându-se ei înșiși, și nici sunând pentru consiliere despre cum să se sinucidă, deși pot face și asta… Deci, în funcție de numărul la care suni, vei avea doi destinatari diferiți la capătul liniei, unul care încearcă să te convingă să renunți la sinucidere, iar celălalt care încearcă să te ajute să te sinucizi mai ușor. Acum cum le pui pe acestea două împreună? Ei bine, ei vor doar să îți pună la dispoziție opțiuni, fără niciun angajament față de vreun cadru moral.
Dar, este bine să te consulți cu cineva despre sinucidere sau este rău? Ei vorbesc despre motive întemeiate să vrei să mori și motive neîntemeiate. Cine alcătuiește acele motive? Cine sunt acești mari noi legiuitori etici? Cine este noul Moise, cine este noul Hristos în cultura seculară, care descriu exact care sunt motive bune pentru a te sinucide și care sunt motive rele pentru asta. Este Justin Trudeau? Este vreun profesionist medical? Sau vreo „oficialitate de sănătate publică”, despre care tocmai am descoperit că ne pot controla viața cum nu ne imaginam? Eu nu știam că există „oficialități de sănătate publică” până la Covid, sau cel puțin nu relevante. Nu! Iată ce se întâmplă.
Avem această promovare teribilă a noilor tehnologii medicale anti-umane, care ajută oamenii să se sinucidă, iar din 2016 statisticile sunt cu adevărat îngrozitoare și apar tot mai multe cazuri în Canada de oameni care doresc să primească ajutor (poate sunt supărați pentru că nu fac față durerilor, sau au locuințe foarte proaste, sau au servicii sociale proaste, sau nu pot obține programări la medic, sau orice altceva) și sună și sunt ghidați cum pot fi uciși de către un medic pentru a ieși din circumstanțele lor. Desigur, dintr-o perspectivă creștină, asta nu este niciodată o opțiune legitimă, nu este niciodată o idee bună, când circumstanțele vieții tale sunt groaznice ca aceasta, să le înrăutățești prin a te sinucide. În același timp, pe lângă asta, avem și multe cazuri, documentate acum, de veterani, de exemplu, care sună la Consiliul pentru Problemele Veteranilor din Canada cerând lucruri precum ajutor cu PTSD (sindrom de stres post-traumatic) sau sună și cer… există un caz despre o femeie care dorea o rampă pentru handicap și i s-a oferit eutanasie. Așa că persoana de la capătul linei aude pe cineva că are nevoie de ajutor cu PTSD și drept răspuns o întreabă: „Ai vrea să aplici pentru eutanasie?” Vă puteți imagina? Ei facilitează, încurajează de fapt oamenii să moară? Și dacă vă gândiți că poate sunt doar câteva cazuri, permiteți-mi să închei cu câteva cifre.
O comparație bună între ce se întâmplă în Canada și ce se întâmplă în altă parte, de exemplu aici, în California, care este cel mai radical dintre cele 50 de state ale Statelor Unite ale Americii în ceea ce privește această problemă. Este o comparație bună, Canada și California. Au cam aceeași populație, în jur de 40 de milioane de oameni, ambele au legalizat eutanasia în 2016. Iată câteva cifre. În 2021, 486 de oameni s-au sinucis prin eutanasiere în statul California. Asta este extrem de dureros și aș vrea să nu fie așa. Dar acum ascultați [situația] în Canada: aceeași populație, același an, 2001, în Canada, 10.064 de oameni [au fost eutanasiați].
Ei conduc un tren de promovare a eutanasiei și acesta este doar un alt exemplu al groteștilor tehnologii medicale anti-umane care au apărut, conduse de această filozofie seculară și transumanistă care nu respectă demnitatea inerentă și unică a ființei umane. Dumnezeu să îndrepte nava înainte ca această viziune anti-umană asupra lumii să domine complet. Dumnezeu sa fie cu voi, dragilor!
„E mai târziu decât credeți, grăbiți-vă deci să faceți lucrarea lui Dumnezeu!” (+ Părintele Seraphim Rose)
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
4 Comment
Dar în cazul bolnavilor cu dureri foarte mari sau insuportabile, folosirea analgezicelor, inclusiv cele puternice, opioide, este permisă sau susținută de morala creștină? Până la urmă, am putea spune că și acestea sunt tot o negare sau refuzare a experienței vieții pe care o trăim sau care ni se dă, tocmai prin netrairea acestei experiențe. Am avut o prietenă care a murit de cancer și care avea dureri mari și continue, dar nu prea lua algezice, se străduia să ducă boala fără ele, dar nu toți oamenii au o asemenea atitudine su putere, sau durerile diferă de l acaz la caz, uneori sunt foarte mari. Desigur, putem include aici și durerile sau suferințele psihice, care uneori sunt chiar mai grele decât cele fizice, pentru care, deasemenea, se iau sau se prescriu diverse medicamente, antidepresive, inclusiv microdozare cu diverse psihoactive naturale, canabioide, opioide, ciuperci. Chiar și eu, acum câțiva ani, în disperare de cauză, am apelat la o ciupercă locală pentru a-mi rezolva depresia combinată cu alcoolism, auzind că unele ciuperci elimină dependența de alcool sau de orice substanță, fără însă a crea ele dependență. Și cam așa a fost. Experiența a fost ambivalenta și dramatică, am perceput și o intervenție a lui Dumnezeu cu această ocazie, ca un mesaj, și am realizat că nu e de joacă, dar m-a făcut să-mi pierd orice interes pentru alcool, pentru o lungă perioadă (deși, între timp, a mai revenit, dar moderat, controlat, nu ca înainte), ca și pentru consumul ciupercii respective, și m-a făcut să mă îndrept către credința în Hristos.
„(deși, între timp, a mai revenit, dar moderat, controlat, nu ca înainte), „….
Iui. Într- un ” joc” cu stăpânul acoolului va câștiga totdeauna acesta. 🙄
Nu e vorba de niciun joc, ci ma refer la dispoziția de a nu refuza sau de a consuma alcool ocazional. Te grăbești să faci judecați aiurea, sa te legi de orice detaliu și să-ți dai cu părerea, ca și cum ai pricepe ceva, dar, în realitate, nu înțelegi nimic, ci doar ai impresia că ești înțeleaptă și virtuoasa și că ar avea lumea nevoie de părerea ta. Mai bine te-ai preocupa de mândria ta, decât de presupusele vicii sau slăbiciuni ale altora.
Da, foarte adevărat. Mulțumesc pentru atenționare.