Suntem foarte obișnuiți cu starea omului păcătos, am auzit de mai multe cazuri de oameni înviați – însă Învierea lui Hristos este ceva cu totul diferit – mai presus de tot ceea ce știm. Învierea lui Hristos este starea omului izbăvit de păcat.
Ascultați un interviu pe care Remus Rădulescu de la Trinitas l-a luat părintelui Teologos, interviu centrat pe această temă.
Vizionare plăcută! (după clip aveți podcastul)
Powered by RedCircle
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
6 Comment
Părinte, cum e cu Bisericile Ortodoxe Orientale (Armeană, Coptă, Siriacă, Etiopiană etc.)? Sunt ele Ortodoxe cu adevărat, au ele Sfântul Duh? Ele chiar se consideră mai presus de noi, adevărata Ortodoxie întemeiată de apostolii lui Hristos. Le fel cum noi respingem consiliile ecumenice ulterioare ale catolicilor ca fiind eretice, Bisericile Ortodoxe Orientale acceptă doar primele 3 consilii și le resping pe restul 4 ca fiind eretice. Ce se întâmplă?
Singura dovadă a neortodoxiei lor pe care o știu eu e că nu a venit focul sfânt la Ierusalim când s-a rugat Patriarhul Armeniei în 1579, lovind în schimb o arcadă din afara mormântului și aprinzând lumânarea Patriarhului Ortodox de Răsărit. De ce? Unde e greșeala lor de credință atât de mare? Din ce am citit, ei au fost bine intenționați, au considerat că noi ne-am apropiat de Nestorianism prin Consiliul de la Calcedon legat de naturile dumnezeiască și umană ale lui Hristos.
Ei consideră că Iisus a fost om și Dumnezeu în același timp într-o singură natură. Noi zicem practic același lucru, doar că folosim o persoană și două naturi în exprimare. De ce diferența asta, care mie mi se pare superficială, de formă și nu de conținut, e atât de importantă?
Pardon, sinoade ecumenice, nu consilii.
NU, nu sunt ortodoxe și nu au pe Duhul Sfânt. Ajung la cealaltă extremă – a unei singure naturi. Adică un cyborg sau doar Dumnezeu după cum spun unii dintre ei. Hristos trebuie să fie Dumnezeu adevărat și om adevărat, altfel nu ne putem mântui. Deosebirea este esențială. Dacă Hristos nu mai este om adevărat, mântuirea noastră nu mai poate avea loc și deci întruparea este doar un show.
Doamne ajută, mulțumesc pentru clarificare! Poate ar fi bine să explicați și într-un clip, fiindcă mai toată lumea ortodoxă știe de ce nu e bine la catolici sau la protestanți, dar bănuiesc că puțini știu care-i treaba cu ceilalți „ortodocși”. Faptul că se numesc ortodocși la fel ca noi crează confuzii pentru cei interesați de esența Ortodoxiei.
Parinte, cum sa acceptam necazurile care vin in viata noastra ?
Nu exista om care nascut natural sa fie fara de pacat ori sa nu fie ispitit! Singurul care S-a nascut fara de pacat, adica Sfant este doar Domnul Iisus Hriostos, Îngerul i-a răspuns Fecioarei Maria: „Duhul Sfânt Se va coborî peste tine, și puterea Celui Preaînalt te va umbri. De aceea, Sfântul care Se va naște din tine va fi chemat Fiul lui Dumnezeu”. Deci ” Sfântul care Se va naște din tine…” !!! .Ca au ajuns la mari masuri cu ajutorului Harului dat de catre Duhul Sfant, e altceva. Catolicii intr-adevar prin Imaculata conceptieau scot pe Maica Domnului din ordinea omeneasca si atunci are sens .