Vizionați un documentar foarte bun și documentat legat de efectele nocive și scopurile din spatele acestei aplicații strategice pentru China.
Vizionare plăcută! (după clip aveți podcastul și transcriptul)
Powered by RedCircle
Nu a fost dintotdeauna evident. În anul 2018 o aplicație numită „TikTok” a apărut de niciunde. Tiktok a părut ca fiind o altă aplicație pentru copii fără minte, unde vor mima niște cântece insipide sau pentru drogați. Dar într-un timp de doar câteva săptămâni ceva s-a schimbat pentru utilizatorii YouTube, comentatori și media. TiKtok devenea noua „goană după aur”.
Din punctul meu de vedere, modul în care Tiktok se prezintă este respingător, cu un logo care nu pare a fi deloc potrivit. Dar nevrând să fiu înafara realității și fiind curios din fire l-am încărcat și, instantaneu, am fost prins în cursă. Diminețile au început a fi ocupate cu videoclipuri de 30 de secunde iar serile mi-au fost furate de pumnul de dopamină. Nu mă puteam opri să nu-mi iau dopamina. Nu aveam niciun control; mă uitam în jurul meu și toată lumea, la petreceri, la întâlniri, se uitau la Tiktok. Am analizat [lumea] virtuală și am constatat că videoclipurile de tip „Tiktok” erau pe val. Oriunde mergeam, eram bombardat de publicitatea Tiktok. În orașul în care locuiam găseai logo-ul Tiktok peste tot. Aceasta era revoluționar. Tiktok-ul atingea imposibilul. Tiktok-ul cucerea lumea și nimeni nu putea scăpa de mirajul său: plăcere instantanee „drogare” continuă, tematică nesfârșită, nimic nu putea să concureze cu Tiktok-ul. Acesta era perfect. Puțini am știut că NE ÎNDREPTAM SPRE UN FIERĂSTRĂU CIRCULAR. [Care distruge totul]
După multe ore de cercetare în amănunt am ajuns în „groapa iepurelui” și cu cât mergeam mai adânc cu atât mai mult mi se revelau niște lucruri oribile. Ceea ce vă spun astăzi a fost ignorat de întreaga presă, aproape de toți formatorii de opinie și de elitele corporatiste. În același timp guvernele din întreaga lume încep să înțeleagă scopul adevărat a ceea ce se întâmplă. Haideți să facem ca acest videoclip să fie un semnal de alarmă pentru oricine a încărcat această aplicație vicleană. Stați alături de mine pentru a vă descoperi partea reală și adevărul nefiltrat a ceea se află în spatele Tiktok.
Începuturile: Pretextele și autorii
PARTEA 1 O întrebare: [Este adevărat] că nu vrei niciodată să fii plictisit? Că vrei să ai faimă și bani? Că nu vrei să te simți niciodată părăsit? Că vrei să atingi succesul cât mai devreme? Acesta este modul în care [Tiktok] te prinde: apelarea celor mai intime dorințe biologice. Tiktok a fost capabilă să atingă 3 miliarde de încărcări, dar lăsând la o parte propriile adicții, această aplicație conține ceva sinistru deoarece, în spatele căutării și a goanei tale permanente după dopamină, cineva a transformat mimica tinerilor în cea mai mare amenințare cibernetică din întreaga istorie a omenirii.
Iar întrebarea este: CINE? Ca să răspundem la această întrebare trebuie să ne întoarcem la anul 2012. În acel an, „Vine” a fost o aplicație foarte asemănătoare cu Tiktok-ul. Deși „Vine” a fost destul de mare, oamenii a trecut la „Facebook”, „Instagram” și „Youtube” deoarece Silicon Valley era pe un val foarte mare, fără precedent. Eram atât de prinși în propriile noastre creații că nu dădeam Chinei nici o șansă. Dar în Beijing ceva fierbea înăuntru: o creatură numită „ByteDance”. ByteDance nu era numai un vechi startup. Era un startup condus de un om pe numele său Zhang Yiming și împănat cu oameni ai aparatului de conducere chinez. Prima mișcare a lui Zhang cu ByteDance a fost să creeze o platformă de știri. Dar în loc ca aceasta să arate ca orice platformă convențională, care își plătește editorii și reporterii, ByteDance și-a investit banii în crearea celei mai puternice tehnologii de inteligență artificială pe care ne-o putem imagina, un sistem mai avansat decăt orice a existat înainte. Aceasta nu era un accident. Guvernul chinez avea o puternică dorință de a face inteligența artificială o prioritate în competiția pentru dominație în domeniul tehnologiei.
De ce guvernul?
Dar de ce era China atât de obsedată de inteligența artificială (IA)? De ce a fost guvernul chinez atât de implicat în cooperarea cu această companie necunoscută? Pentru a răspunde la acestea, haideți să ne uităm puțin la modalitatea în care IA acționa în cazul ByteDance. Pe site-ul ByteDance nu exista niciun editor care să controleze fluxul de informații; în locul lor, se utilizau algoritmi speciali și roboți de IA care selectau și introduceau știrile. Astfel, compania nu era nevoită a angaja nici măcar un reporter sau editor. Pentriu a testa acest sistem foarte dezvoltat de IA, ByteDance a fost lansat înafara Chinei și, aproape instantaneu, algoritmul și-a arătat magia. În decursul a câtorva luni știrile au devenit foarte populare in China, site-ul adunând nu mai puțin de 10 milioane de utilizatori în 3 luni! A existat o singură problemă. Conținutul care nu era aliniat cu opiniile politice socialiste de bază ale guvernului era considerat delict, ceea ce însemna că trebuia să existe cel puțin un editor. De aceea ByteDance a publicat rapid o declarație în care mulțumea autorităților pentru supravegherea oferită. Asta a făcut ca ByteDance să fie primul generator de IA ce a existat vreodată care acționa ca o mașină de propagandă. ByteDance era embrionul unor lucruri mult mai întunecate care urmau să vină.
Ne aflăm în anul 2016 și guvernul chinez se focalizează spre supremația în domeniul tehnologiei, dar dacă vroiau să depășească Silicon Valley, trebuiau să-ți extindă IA la nivelul întregii lumi, deoarece pe piața internă acesta s-a dovedit a fi o unealtă incredibil de eficientă pentru controlul populației. Oamenii sunt permanent monitorizați prin camere de recunoaștere a feței care sunt capabile de a asocia un nume la fiecare față. În prezent, chinezii sunt clasificați dându-li-se puncte, care pot ajunge până la un maxim de 950.
[Tânăr]: „Cred că clasificarea pe puncte este un lucru bun. O societate trebuie să aibă reguli și asta ne impune ca să ne comportăm frumos.”
[Tânără]: „Pentru mine pare înfricoșător, dar așa este aici. Ne-am învățat cu asta și oricum nu avem nici o șansă.”
Există un motiv simplu la toate acestea: prin utilizarea algoritmilor de IA, guvernul chinez poate conecta toate datele de la tot ceea ce faci – călătorii, prieteni, cunoștințe, lecturile citite, cumpărături, – pentru a prevede orice opoziție politică. Prin aceste clasamente sociale pe puncte și cu ajutorul tehnologiei de IA, guvernul chinez a obținut a poziție forte asupra a peste 1.3 miliarde de oameni. Dar dacă China ar utiliza această tehnologie înafara granițelor sale? Dar dacă China își mută interesul de la a-și supraveghea propria țară la supravegherea întregii lumi? Dacă ar putea, China ar deveni astfel invincibilă.
De curând președintele chinez, Xi Jinping, declara că se fac mari eforturi pentru a extinde puterea culturală a Chinei, anunțând că este nevoie de o creștere a puterii sale pe glob dar oferind o perspectivă blândă, chinezească, și un mesaj mai bine articulat.
[Xi Jinping]: „Am făcut progrese însemnate în domeniile teoretic și cultural.”
Xi Jinping a anunțat că „ar trebui să creștem puterea soft a Chinei, să oferim un bun punct de vedere și o mai bună comunicare a mesajelor noastre către lume.” Iar acesta este domeniul unde America a avut întâietate de peste decenii. Prin răspândirea culturii și ideologiei americane, Statele Unite au fost capabile a-și menține influența globală, iar în ulimul timp aceasta a fost catalizat printr-un singur lucru: Silicon Valley. Deci cum ar putea fi posibil ca firmele de tehnologie chinezești să concureze cu cele din Silicon Valley, unde un număr redus de companii, care fac miliarde, au monopolizat aproape întreaga industrie.
Modalitatea
Dacă ByteDance urma să aibă vreo șansă de a concura cu ei, aceasta trebuia să creeze ceva nou, pornind de jos, ceva foarte avansat, popular și adictiv, pe care oamenii nu vor avea vreo altă șansă decât să-l descarce. O aplicație care să controleze inimile și mințile întregii lumi. Ca să se înhame la un asemenea enorm obiectiv, China ar fi trebuit să facă pași mărunți. Primul pas a fost ca firmele de tehnologie de genul ByteDance and Tencent să înceapă să cumpere acțiuni imense la companiile de media ca Reddit, Discord, Snapchat, deoarece aceasta a permis companiilor ca ByteDance să aibă un rol cheie în politica acestora ca deținător majoritar de acțiuni. Bineînțeles, că prin cumpărarea de acțiuni nu s-ar fi ajuns aici. Cum putea China să producă o aplicație atât de adictivă care să scoată din cursă orice website din lumea virtuală? Ca să ajungă aici au trebuit să testeze această tehnologie pe propriul teren.
Deci noua aventură a lui ByteDance s-a numit aplicația „Douyin”, ceea ce în alte cuvinte înseamnă versiunea chinezească a Tiktok. ByteDance a testat Douyin ca să fie sigură că tehnologia va fi destul de eficientă. În mai puțin de un an, Douyin a cucerit China obținând o popularitate enormă. Astfel, unul din zece chinezi au încărcat aplicația în mai puțin de un an! Acesta a fost rezultatul tehnologiei speciale de inteligență artificială (IA)! Era timpul acum pentru ByteDance să se lanseze la nivel global. Următorul pas pentru ByteDance a fost implementarea unei sofisticate campanii de marketing, cheltuind 3 milioane de dolari pe zi numai pe piața americană! Aceștia au angajat celebrități, au plătit până la saturație site-urile de media și de publicitate; până și NBA a început un parteneriat întins pe mai mulți ani cu Tiktok care impunea includerea logo-ului Tiktok pe orice videoclip difuzat în străinătate. Rezultatul acestei campanii de marketing a fost ca un bulgăre de zăpadă. Toate aceste influențe se pot vedea pe Youtube și Instagram, unde celebritățile își promovează gunoiul de pe Tiktok.
Marketingul nu este îndeajuns
Dar s-a constatat că marketingul nu este îndeajuns. Următorul pas în extinderea Tiktok a fost reprezentat de procesul de achiziții. În tot acest timp ByteDance a observat că site-ul chinezesc „muzical.ly” implicat în muzică a căpatat o mare audiență în rândurile generației Z [sub 25 de ani]. În loc să între în competiție una cu alta pentru același obiectiv, Tiktok a achiziționat „muzical.ly” la un preț de 900 de milioane de dolari. Aceasta i-a permis Tiktok să utilizeze sistemul de puncte al „muzical.ly” și să ajungă viral. „Muzical.ly” a furnizat o platformă și un algoritm care recompensa conținutul în raport cu orice altceva. Oricine putea posta ceva și să devină viral ziua următoare. Din această cauză generația Z s-a grăbit să-l îmbrățișeze atrași de perspectiva de a câștiga rapid atenție, faimă și o porție de dopamină. Utilizând tehnologia IA, [Tiktok] a creat cea mai adictivă interfață posibilă.
Există câteva tehnici psihologice esențiale pentru a crea dependență. Prima este de a permite postarea propriilor video.
[Psiholog]: „Poate fi 15 secunde, sau 20 de secunde, este aceea rapidă senzație când testezi ceva fantastic; încerci una, încerci alta, și tot așa.”
Motivul pentru succesul inițial al Tiktok a fost acela că au preluat ceea ce companiile inteligente au învățat prin crearea de publicitate atractivă. Companiile de publicitate cheltuiesc miloane pentru a-ți capta atenția pentru 30 de secunde și, de cele mai multe ori, fie de îți place clipul publicitar sau nu, îl vei găsi ușor de urmărit. Deci Tiktok a urmat acest obiectiv, dar în loc să plătească milioane pentru a produce aceste videoclipuri, utilizatorii Tiktok, utilizând întreaga lor creativitate și talent, le-au produs automat ei însuși. Astfel, cele mai adictive videoclipuri au fost recompensate pentru aportul lor. Iar în timp ce oamenii se prind de aceste tactici [de marketing], videoclipurile sunt copiate în mod repetat pentru a găsi tot mai mulți oameni vulnerabili la la dependență. Astfel, acești producători furnizează maselor propria lor porție de dopamină.
Validarea intermitentă
Bineînțeles că nu toate aceste video-uri sunt adictive, iar aceasta este important, deoarece una din tacticile de inginerie socială utilizată de Tiktok este numită „validare intermitentă”. Am vorbit despre această tactică într-un video anterior, dar, în rezumat, „validarea intermitentă” este motivul pentru care cazinoul este este așa de adictiv, deoarece, necâștigând de fiecare dată atunci când joci, suntem întodeauna excitați pentru o nouă rundă. Deci atunci când aștepți o recompensă după o nouă acțiune ești tentat să lucrezi mai puțin ca s-o obții, deși atunci când momentul recompensei, sau certitudinea obținerii sale, este neprevăzuută, suntem ispitiți să repetăm aceea acțiune cu și mai mult entuziasm. Deci în cazul TikTok, creatorul își propune să capteze atenția utilizatorilor foarte rapid pentru a-i face să vizioneze întregul videoclip; dacă videoclipul nu captează atenția în câteva secunde, [utilizatorul] schimbă la un altul. Deci dacă un număr nelimitat de videoclipuri nu reușesc să atragă atenția, într-un final, vei găsi aceea „dulceață” [căutată]
„Faptul că vizionezi acest video înseamnă că ești conectat energetic cu mine și cu acvafarienii [!], pe care i-ai putea recunoaște ca sirene”.
Consecințele reale
Există consecințe reale în legătură cu asta. Proiectul Tiktok este distrugător neurologic iar cercetătorii sunt doar la începutul documentării acestui fapt. Odată cu înfumurarea generației „Z”, durata de concentrare a atenției a scăzut la cel mai de jos nivel de la momentul măsurării sale. Deși durata de atenție este scăzută până la nivelul peștelui, nu te oprești acolo.
Psiholog: „Navighezi pe bara de căutare a facebook-ului, spre exemplu, și te oprești la un video pe care îl placi, atunci acel video va fi reîncărcat, în sensul că ai obținut ceva plăcut, și care va rula acum pe orizontală. Deci se obține o coordonată pe verticală și una pe orizontală.” La momentul în care sentimentul de plăcere apare, vei continua să navighezi [pe platformă] și astfel modelul se va repeta automat lăsăndu-te la cheremul său cel puțin câteva ore.
Și chiar lucrurile mici ca „like”-urile, sau emoticoanele, sunt proiectate de la început ca să nu te poți desprinde de pe această platformă absurdă. Dacă ai intrat pe Tiktok, știi ce vreau să spun. Toate butoanele „like”, „share”, „comments”, „profile”, sunt așezate unele peste altele, iar aceasta le face foarte accesibile pentru utilizatori. Dar de ce este aceasta atât de important? Acest design i-ar putea aduce utilizatorului o economie de câteva microsecunde, iar pentru o aplicație care se bazează pe gesturi rapide, aceste fracțiuni de secundă au o importanță deosebită. Atunci când accesezi social media de pe telefon, ecranul acestuia este foarte mic și din acest motiv orice centimetru pătrat din acesta devine extrem de important: orice mică distragere a atenției de la materialul pe care îl ține în mână îi dă posibilitatea utilizatorului de a renunța la el, și astfel orice irosire a spațiului ecranului devine ceva cardinal în a ține utilizatorii în acel stadiu de plăcere deosebită.
Cu această combinație de muzică, estetică adictivă și atragere a atenției, Tiktok s-a simțit ca la un ospăț îmbelșugat printre membrii generației care au un grad de concentrare a atenției la nivelul peștelui, permițându-i acestuia să preia controlul lumii întregi. În numai 3 luni de la lansarea mărcii „Tiktok” , acesta a înregistrat nu mai puțin de 30 de milioane de utilizatori! Dar întrebarea capitală este: cum poate „ByteDance” să justifice cheltuirea a aproape un miliard de dolari pe o aplicație care vinde numai materiale publicitare și emoji-uri? Adică Tiktok vrea să te facă să crezi că prin găzduirea a câtorva materiale publicitare, și prin vânzarea de emoj-uri, este de ajuns pentru a deveni o companie multi-bilionară, dar oricine se uită dedesupt realizează că nu acesta este adevărul. Pentru a înțelege de unde vin cu adevărat banii, trebuie mai întâi să înțelegem secretele care stau în spatele „Formulei Tiktok”.
Dacă China dorea ca Tiktok să cucerească lumea, aceasta trebuia să intre în interiorul minții umane, iar asta nu numai prin strategii de inginerie socială dar și prin intermediul datelor obținute de la utilizatori. Pentru că aceasta este adevărata sursă de proveniență a banilor Tiktok. De aceea Tiktok este considerată a fi o amenințare cibernetică. Și, încă o dată, aceasta ne duce înapoi la algoritmul utilizat de Tiktok. Spre deosebire de „Facebook”, „Netflix”, „Spotify” și „Youtube”, algoritmul Tiktok merge un pas mai departe.
Utilizator: „Ei bine, ați observat că pagina personală a devenit prea explicită în ultimul timp? Până acum nu existau lucruri pe care le căutam pe „google”, sau am vorbit cumva despre ele; la naiba, nu este bine.”
[Utilizator]: „Tiktok” știe totul despre noi!”
Dar cum află Tiktok care sunt video-urile de care tu ești interesat? Ei bine, aceasta se clarifică atunci când citești regulamentul cu privire la drepturile de proprietate: aici se menționează, în scris, că [Tiktok] colectează de la tine toate datele personale posibile.
Sen. Hawley: „Ce date sunt colectate de Tiktok de pe telefoanele noastre mobile nu știm? La naiba, mai mult decât ne-am putea închipui: imagini pe care bineînțeles utilizatorii le postează, informații despre mesajele pe care le trimiți, despre aplicațiile pe care utilizezi, colectează date despre website-urile pe care le accesezi, colectează tot ce ai căutat pe internet în trecut, locațiile pe unde ai trecut; înmagazinează toate acestea și poate multe, multe, altele.”
Deci utilizând toate aceste date Tiktok te cunoaște mai bine decât te poți cunoaște tu însuți: poate să prevadă comportamnetul tău viitor, să afle în orice moment ce dorești, și ce vei face. Iar aceasta nu este ca ”Google”, sau „Facebook”, care îți fură datele și le trimite la firmele de publicitate. De data aceasta datele personale sunt utilizate pentru a intra în intimitatea ta biologică, iar ce este cel mai important, să finanțeze în mod deschis obiectivul declarat al Chinei de dominație mondială. Acum, poate aceasta fi văzut ca ceva extrem, un pic exagerat, dar vă voi arăta că este așa cum zic.
Visul chinezesc de dominație globală
Președintele Xi Jinping are un vis: visul chinezesc de dominație globală.
Xi Jinping: „Nici o forță nu poate să ne zguduie credința în marea noastră patrie. Și nici o forță nu poate stopa progresul poporului chinez și al națiunii chineze.”
În acest context au intrat în vigoare noi legi care o privesc direct pe Tiktok. De când China a adoptat legea cu privire la informații în anul 2017, toți cetățenii chinezi, și companiile chinezești, au obligația legală să ajute guvernul de a colecta informații sensibile, în timp ce relația cu guvernul trebuie să rămână secretă.
Sen. Hawley: ”De asemenea știm că, în conformitate cu legea chineză, Tiktok, prin intermediul companiei mamă ByteDance, este obligată să împartă toate datele obținute cu Partidul Comunist Chinez.”
Reporter: Îi este impus asta?
Spionajul în masă
Sen. Hawley: „Da, îi este impus asta prin legea chineză. Asta nu este o chestiune de speculație. Se află inclusă în lege. Și se află stipulat în legea chineză ca să se pună la dispoziție datele personale ale utilizatorilor, Iar Tiktok a admis că a trimis datele personale ale utilizatorilor săi guvernului chinez.”
De-a lungul timpului, Tiktok a colectat foarte multă informație de la utilizatori. Faptul că este pe jumătate condusă de către guvernul chinez, și prin efectele adoptării aceastei legi, a făcut ca Tiktok se devină o mare problemă. Iată de ce, câteva țări s-au mișcat rapid și au interzis Tiktok. Tiktok, alături de alte 223 de aplicații chinezești, a fost interzis de India. Prezentator: Guvernul indian a interzis zeci de aplicații chinezești din cauza unor probleme de securitate națională. Pe listă sunt incluse serviciiile de mesagerie „Wechat”, „Wildly”, și populara platformă Tiktok.” Guvernul indian a susținut că acestea aduceau țării prejudicii de suveranitate, integritate, apărare, securitate și ordine publică. Din același motiv, Trump a semnat o ordin de interzicere a Tiktok. În aceea decizie, Trump a menționat că există evidențe credibile care conduc la concluzia că Byte-Dance ar putea lua decizii care să amenințe securitatea națională a Statelor Unite. Dar în urma jocurilor politice încinse, Joe Biden nu putea lăsa pe Trump să se bucure de această victorie și a revocat ordinul de interzicere al Tiktok. Dar nu i-a trebuit mult lui Biden a realiza că aceasta a fost o mare greșeală. Acesta a admis ad-litteram că ”Tiktok este o chestiune cu adevărat problematică”. În plus la aceasta, forțele armate din multe părți ale lumii au interzis Tiktok pe toate computerele și telefoanele personale.
[Rep. Hawley]: „De la ultima nostră întâlnire pe acest subiect, Pentagonul, Externele, Internele și TSA au interzis angajaților lor de a utiliza Tiktok pe dispozitivele acestor instituții.”
De fapt, Pentagonul a mers și mai departe și au solicitat personalului său ca și copii lor să dezinstaleze Tiktok de pe dispozitivele personale! Dar te poți întreba: Ce importanță au toate acestea? De ce este considerat Tiktok ca un pericol la adresa securității naționale? De ce guvernele de pe întreg globul încep să ia în calcul că Tiktok este cea mai mare amenințare cibernetică a erei moderne? Ei bine, stai aproape, pentru că avem să-ți schimbăm radical modul în care ai perceput Tiktok.
Va veni o zi când politicienii vor realiza că aceste plaforme sociale de media vor alege următorul președinte, următorul membru al Congresului; cu adevărat acestea vor fi cele care vor alege. Aici este locul unde puterea își face culcuș în zilele noastre, deoarece cei care controlează algoritmii sunt cei care ne vor recabla mintea. Aceștia sunt cei care controlează modul de difuzare al informației, schițează [valorile] culturale, iar acum cu Tiktok, care este cea mai încărcată aplicație pentru mai mulți ani la rând, rezultatele au devenit evidente.
Utilizator Tiktok: „M-am vaccinat, m-am cafeinizat, […].”
Discriminări regionale
În cadrul versiunii chinezești a Tiktok toate video-urile par a fi ajustate de autoritățile guvernamentale; în mod activ, [un anume conținut] este eliminat, iar algoritmul promovează video-uri cu oameni muncitori care își prezintă viața și realizările profesionale. Așa cum te-ai fi așteptat aceste video-uri sunt în general instructive și pozitive, în plus existând și o secție denumită „energie pozitivă”, de promovare a partidului comunist. În versiunea occidentală a Tiktok se promovează exact contrariul. Astfel, suntem bombardați cu nesfârșite video-uri cu fete mișcându-și fundurile pe un fundal de muzică, [utilizatorii] se transformă în consumatori docili, liniștiți, prăbușiți în fața ecranelor. Iar această tendință nu ar putea fi mai bine explicată decît prin [fenomenul] de de creștere al companiei „OnlyFans”.
În anii din urmă, creșterea „Onlyfans” a fost catalizată de valul de video-uri postate pe Tiktok de modelele „Onlyfans” care atrag disperații însingurați ce plătesc pentru experiențele avute cu prietene virtuale. Creatorii de top ai „OnlyFans” au dezvăluit despre modul în care Tiktok le-a oferit posibilitatea de a deveni staruri online atât de cunoscute. Utilizator ”Onlyfans”: Astăzi urmează a trece în revistă cum să utilizezi contul de Tiktok pentru a te promova pe „OnlyFans”. Utilizator ”Onlyfans”: Cred că, în mare, toate câștigăm la fel, iar în acest moment media este de aproximativ un bărbat pe lună.” Acest fenomen nu s-ar fi întâmplat atât de rapid dacă n-ar fi existat Tiktok.
Țintiri pe pături sociale vulnerabile
Tiktok catalizează acest val de singuratici disperați gata să ofere bani unor femei care au influență asupra vieții lor zilnice. Iar aceasta a devenit atât de evident după o investigație a ”Wall Street Journal” cu privire la Tiktok. Astfel, s-a descoperit că atunci când declari că ai 13 ani și dai căutare pe aplicație pentru „OnlyFans”, algoritmul te va bombarda cu video-uri pentru adulți și droguri.
Puterea Tiktok asupra tinerei generații devine din în ce mai evidentă. Lumea a început să vadă că prin intermediul tehnologiei IA și a algoritmilor sofisticați, Tiktok este capabilă a crea tendințe care în mod radical poate influența viața a atât de multor oameni, în mod special a celor aparținând generației „Z”. Iar ceea ce este îngrozitor este că atât de mulți din utilizatori ai Tiktok nici măcar nu sunt adulți. Utilizatorii sunt influențați să accepte tendințe noi care sunt deosebit de toxice și care poluează societatea. Bineînțeles că aceste tendințe sunt forme de manifestare care sunt mult mai rele decât cele ale comportamentului degenerativ.
Răspândirea de dezinformări de natură politică și infiltrarea [de elemente] ale propangandei chineze este o problemă serioasă pentru fiecare dintre noi. Aceasta a devenit evident în versiunea occidentală a Tiktok atunci când postările pro Hong Kong, cele împotriva partidului comunist chinez, pro Tibet, sau orice temă care atrage atenția asupra persecuțiior musulmanilor [din China], au fost eliminate în totaliate. Această îngrijorare merge mai departe și ia o întorsătură și mai serioasă în lumina rapoartelor recente cu privire la faptul că serviciile militare și de securitate chineze au obținut datele personale a 2.4 milioane de persoane din afara Chinei. Iar toate aceste date au ca sursă Tiktok.
Influențarea modului de gândire
Fostul editor al revistei economice din Hong Kong a scris un editorial despre faptul cum că Tiktok pătrunde în casele și birourile americanilor și infuențează modul în care aceștia înțeleg evenimentele reale de pe glob. Acesta a explicat că în timp ce este ușor de observat faptul că China își creează punți de legătură în întreaga lume, ambițiile sale au fost mai greu de perceput, deoarece aceasta utilizează tehnologie avansată de inteligență artificială și algoritmi de putere care să erodeze discursul și societatea vestică. Acesta este motivul pentru care ByteDance a introdus 10 de mii de cenzori pentru a identifica și bloca [postările] cu conținut antiguvernamental [chinezesc].
Sunt conștient că unii dintre voi cred că vreau să vă induc frica, dar când vom analiza istoria Chinei și motivele actualelor curente politice începem să realizăm cât de îngrijorătoare este situația. Este de asemenea de notorietate faptul că China își utilizează marile companii IT pentru a urmări și prevedea comportamentul propriilor cetățeni, așa cum s-a văzut în raportul de 60 de minute pentru anul trecut. Obiectivul de stat al Chinei este ca până în anul 2030 să devină liderul mondial în domeniul inteligenței artificiale.
Senatorului Hawley îi este frică că China face același lucru în Statele Unite. Chiar în februarie, procurorii au acuzat 4 militari chinezi pentru spargerea și furtul rapoartelor de credit ale agenției Equifax, furt ce a afectat 145 de milioane de americani, aproape jumătate de țară. China a fost prinsă spărgând cea de-a doua casă de asigurări de sănătate americană, companie care depozitează toate informațiile despre personalul guvernamental, ba chiar și datele înregistrate de rețeaua Marriot. Sen. Hawley afirmă că Tiktok este doar fața prietenoasă, colectoare de date a Chinei.
Ce face Partidul cu aceste informații?
Reporter: Ce ar putea face Partidul Comunist Chinez cu aceste informații?
Sen. Hawley: Să facă dosare pentru orice american pe care poate să-l acapareze. Am putea pune aceeași întrebare despre spargerea de la Equifax: de ce ar putea fi interesat guvernul chinez de datele financiare a milioane de americani? Ce vor face cu acestea? Ei bine, este evident că au fost foarte, foarte folositoare.”
Atunci când te uiți la admirația pe care Xi Jinping o are pentru Mao, toate încep să aibă un sens. În timpul revoluției comuniste, Mao și-a obținut faima prin cucerirea zonelor de la țară, ca apoi să captureze și orașele. Această metodă a fost utilizată nu numai în timpul revoluției comuniste dar și în atingerea visului lui Mao de a obține dominația lumii, unde cele mai dezvoltate țări ale lumii sunt văzute ca orașe iar țările cel mai puțin dezvoltate ca zone de la țară. Acesta este motivul pentru care China a câștigat un puternic suport în Africa și în Orientul Mijlociu iar obiectivul următor este de a obține un puternic punct de sprijin la nivelul culturii globale. Pentru că de vei controla cultura, vei controla și populația, iar așa cum Xi Jinping a declarat, este timpul ca să „îndrăznim să scoatem sabia strălucitoare”.
Așadar, în timp ce vesticii ajung adictivi la Tiktok iar timpul lor de atenție s-a redus la marimea celui unui pește, oamenii neputând rezista 5 secunde fără a se uita pe telefon, fiind absorbiți de maladia Tiktok, mințile noastre sunt recablate. În prezent, China își învață tinerii să se pregătească pentru război. Xi Jinping: ”Poporul chinez nu va permite nici unei forțe străine să-l șantajeze, asuprească, sau să-l înrobească. Oricine va îndrăzni una ca asta i se va zdrobi capul de marele Zid de Oțel, forjat de cei 1.4 miliarde de chinezi.” În prezent acest proces a fost catalizat de proiectul lui Xi Jinping de „Regenerare Națională” care cuprinde interzicerea [curentului] feminist la televizor, interzicerea utilizării jocurilor video de către copii, învățarea filozofiei de viață a lui Xi Jinping, învățarea de către copii a felului în care să utilizeze echipamente militare și separarea curiculumului școlar pentru băieți și fete. În ziua de azi este obligatoriu pentru elevii să citească „Arta Războiului”. Iar aceasta, așa cum te-ai fi așteptat, se adaugă unei agresive propagande militare.
[Promo]: „Sunt un străin care nu îndrăznește să se uite în ochii copilului meu.” Mama! Mama! ”Pacea se află în urma mea, iar războiul în fața mea. Îmbracă uniforma militară, renunță la confort și relaxare.”
Deci în timp ce Vestul este legănat într-o diaree vizuală grotească, în care video-urile Tiktok promovează crima, degenerarea, „OnlyFans” și altele, chinezii sunt antrenați cum să devină puternici și să aibă un spirit războinic. Acest puternic contrast dintre versiunea chinezească a Tiktok și cea [vestică] subliniază cât de efectivă este tehnologia Tiktok în manipularea maselor.
Istoria armelor psihologice
Arme psihologice ca Tiktok au fost utilizate de-a lungul istoriei, de la persani care utilizau pisicile ca tactică psihologică împotriva egiptenilor, la Alexandru cel Mare care a utilizat cultura greacă împotriva oponenților săi, sau la britanici care au folosit rețeaua media globală pentru a controla temele de discuție ale primului război mondial. Toate aceste experiențe psihologice au fost întotdeauna ascunse și adesea nebăgate în seamă de public. Dar acum în condițiile noului război rece, aceste tactici au devenit din ce în ce mai avansate, iar în acest moment cea mai periculoasă armă psihologică pe care o înfruntăm este Tiktok-ul!
În conformitate cu o analiză a armatei americane, atacarea psihicului dușmanului este un element cheie al strategiei militare a Chinei. Strategiile acesteia stabilite de Sun Tzu în „Arta Războiului” au fost fundamentul pentru această formă de război. Deci n-ar trebui să fie nici o surpriză faptul că „Arta Războiului” este o lectură obligatorie, dar atunci se pune întrebarea de ce China depune tot acest efort? De ce tot efortul angajaților guvernamentali, toți algoritmii de înaltă definiție utilizați, toată ingineria socială, tot spionajul? De ce este China atât de disperată în a influența societatea occidentală? Ei bine, ca orice alt caz de utilizare a armelor psihologice, există un singur motiv pentru folosirea lor: distrugerea adversarului.
Înainte de a face acest video, creșterea Tiktok nu era așa de evidentă; Tiktok părea că este o anomalie deoarece, în numai câteva luni, am ajuns de la nivelul în care nici eu, familia, sau prieteni, nu știam nimic despre Tiktok, [la punctul] în care să fim învăluiți în algoritmul său atât timp căt trăiam într-o fericită ignoranță, ignoranță în raport cu o forță care era pusă la cale de decenii și care acum își atinsese punctul de fierbere.
De la sfârșitul Războiului Rece, ideea unui al treilea război mondial a fost întotdeauna actuală: războaie civile, confruntările armate, propaganda, toate acestea au creat un sentiment de neîncredere, fără a fi însă existențial. Dușmanii noștri au fost dintotdeauna mai neputincioși, mai săraci și cu echipamente [militare] mai puțin sofisticate, care nu aveau nici o influență în societatea occidentală. Acestea erau acele forțe ascunse și misterioase care se situau departe de viața normală. Iar atunci când toate acestea au ajuns la un final, în anul 1991, oamenii s-au simțit eliberați. Amenințarea unui al treilea război mondial devenise o fantezie, ceva de care se vorbea degajat, era doar idee care nu era luată în serios. Sigur, erau amenințări în Orientul Mijlociu, Rusia sau Coreea de Nord, dar nu fuseseră niciodată situații pe care să nu le putem rezolva.
În același timp, am alimentat creșterea Chinei, le-am cumpărat produsele și materialele lor ieftine și minciunile, făcând ca China să ajungă de la o țară de lumea a 3-a, cu un PIB de 90 de miliarde, la un PIB de 12 trilioane, cifră care depășește în prezent pe cea a Statelor Unite. Această creștere nu a fost înregistrată niciodată în istorie. Am admis cu bună știință că aceasta se va întâmpla dar niciunul dintre noi nu a avut vreun motiv de îngrijorare sau, cel puțin, se ne fi gândit la asta. „China este doar acel loc în care sunt făcute telefoanele noastre.”, ne spuneam. Așadar, peste ani, am mutat întreaga noastră economie în China, iar mogulii bancari de pe Wall Street au susținut economia chinezească cu investiții de miliarde. Politicieni din Marea Britanie și-au adus aportul lor vânzând [companiilor chineze] infrastructura de bază a țării și sistemul național de distribuție a energiei electrice. Formatori de opinie de la Washington și-au adus partea lor afirmând că amenințarea reală a Occidentului este Putin și armata sa de troli macedoneni!
Ce au făcut americanii?
Iar noi [americanii]? Am cumpărat tehnologie de supraveghere chinezească și am descărcat Tiktok pe scară largă, deoarece trăim în propria noastră bulă. Principala noastră preocupare a fost viața celebrităților, scandalurile politice și neînsemnatele întâmplări hedoniste. Dar ca în cazul oricărei bule, există un moment când se sparge, iar acesta a venit în anul 2020.
La început, nu a fost niciodată vorba de Tiktok; acesta este doar rezultatul [unui fenomen] și o unealtă de operare: toate dansurile, toate materialele promoționale, toate mimările, au reprezentat fațada la ceva sinistru, ceva mai mare, ceva cunoscut ca fiind planul 2049. Dar ce cuprinde acesta? Așa cum îți poți imagina nu este ceva care să-l iei în râs. Mișcarea Chinei spre dominația mondială a fost o politică de stat de peste 50 de ani și a fost încorporată în spiritul chinez. De decenii, China ne-a manipulat ca să credem ca este un alt fel de țară capitalistă care și-a tăiat legăturile sale ideologice cu marxismul. Dar nimic nu putea fi mai departe de adevăr. Intenția Chinei a fost să obțină atât de mulți bani, putere și tehnologie cât este posibil; iar China a obținut banii, a obținut puterea și tehnologia. Nu este nici o coincindență că urmare a planului 2049, Tiktok a preluat controlul asupra psihicului generației „millenials” și a generației „Z”, și este geniul din spatele a toate acestea.
China se angajează într-un război și noi nu am realizat că suntem parte a acestuia! China preia controlul asupra lumii din punct de vedere economic, militar, prin crearea în secret a unei [armate] de rezervă. Generalul Mark Milley a furnizat prima confirmare oficială americană a ceea ce acesta a numit „foarte îngrijorătoare teste cu arme supersonice pe care experții militari le consideră demersuri de [construire] a unui sistem de mișcare pe orbită ce s-ar putea sustrage sistemului american de apărare antirachetă.” China deține în momentul de față cea mai mare flotă din lume și își antrenează tinerii pentru a deveni roboți ai războiului. China a infiltrat Vestul cu spioni fără de număr care au „lovit” până la șefii consiliilor de securitate națională. Un nou raport exploziv arată că o suspectă de spionaj chineză a avut ca obiectiv politicieni californieni, unul dintre cei mai curtați fiind Eric Swalwell, membru al Camerei Reprezentanților. China preia universități și școli private peste tot în Vest, iar acum preia controlul asupra culturii.
Când s-a spart bula
A trebuit să se ajungă în anul 2020 când bula s-a spart și am realizat ceea ce se întâmplă și că am fost trași pe sfoară: virusul Covid a izbucnit acolo, militarizarea bruscă, conștientizarea amenințării pe care Tiktok o are asupra securității naționale. Într-un final, ne-am văzut confruntați cu realitatea. Ne-a luat timp până acum ca guvernele și elitele să înceapă să se trezească și să realizeze, cu reproș, că cel de-al treilea război mondial nu mai este demult o fantezie. Guvernele noastre au ezitat chiar să ia în considerare idea de a interzice Tiktok. Iar acum realizăm în ce pericol grav ne aflăm. China cere armatei sale să se pregătească pentru război. China ia ostatici străini în propria țară și își construiește rapid capabilitățile militare. China își dezvoltă o tehnologie cum nu a mai fost înainte în Occident. China se angajează acum nu numai în confruntări cu aliații [US] dar se pregătește pentru un război total cu Taiwan prin trimiterea a peste 150 de avioane de luptă ca să-l încercuiască.
Ca o ultimă soluție, guvernele [occidentale] s-au unit și au început a contracara pregătirile de război ale Chinei. Dar, probabil este foarte târziu având în vedere că societatea noastră este mai divizată decât oricând, cu politicieni care sunt mai slabi ca niciodată, iar generația tânără este mai controlată decât oricând. Cănd conectezi toate acestea, începi să realizezi unde se află bogația din spatele Tiktok: se află în adicțiile noastre, se găsește în timpul de atenție scăzut, se află în abandonul nostru. Tiktok îi permite Chinei să obțină sume imense de bani pe seama propriei noastre [slăbiciuni] psihologice, cu promisiunea dopaminei recompensei și pedepsei deghizată sub forma unei mici inocente applicații. De sunteți unii dintre voi îngrijorați de ceea ce se întâmplă, de vă pasă de intimitatea voastră, de vă pasă de timpul vostru de concentrare, de înțelegeți și cealaltă parte, pentru toți aceștia simt nevoia să vă reamintesc să ștergeți Tiktok, deoarece dacă ne dorim un viitor de calitate trebuie să respingem toate cadourile de proastă calitate.
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
29 Comment
Am aproape toate Apps afara de Tiktok. Dar poate o sa-l instalez, sa văd și eu despre ce e vorba. 😊
Eu aș zice să nu descarci aplicația. E o mare pierdere de timp. Eu n-am instalat-o și nici nu am de gând s-o instalez, dar îmi vad colegii cum pierd timpul pe aplicația aia 😁
Rămâne la alegerea ta cum vrei să-ți petreci timpul.😊
Doamne ajută.
Iertare ca am îndrăznit să-ți scriu asta, dar am simțit nevoia să te avertizez.
Pai, și postarea tot despre asta vb. De cât de nociva este aplicația. Tocmai de aceea, mi-a stârnit și mai mult curiozitatea 😊.
Mulțumesc de avertizare… știu ca suntem pe net și nu poate fi vorba de reverența aici… dar parca tot suna aiurea sa va adresați cu a doua singular. Nu credeți? 😊
Mi-ați oferit 2 lecții frumoase….
1. Să știu sa mă adresez oamenilor
2. Să-mi văd de treaba mea.
Iertare.
Doamne ajută
L.A. Chiar nu trebuie sa va faceți probleme la nr 2. Eu chiar V-am mulțumit pentru avertizare. 😊
La nr 1… sunt păreri și păreri referitor la modul de adresare pe net. Unii susțin ca limba engleza este cea care predomina și, deci, n-ar exista modul de adresare cu a doua plural( You se folosește și la plural și la singular) . Și totuși, chiar pe net, in engleza folosim “ would you” in loc de nepoliticoasa formula “ do you”. Personal, găsesc mult mai corecta formula de politețe româneasca. Chiar dacă suntem in spatele tastelor nu cred ca formula de politete trebuie sa dispară… și mi-e greu sa-i spun cuiva “ Tu”, cu atât mai mult cu cât nu cunosc persoana. 😊
Mă iertați vă rog frumos pentru lipsa mea de politețe!
E in regula 🤗
M.A, am înțeles punctul dvs de vedere.
Oamenii cât trăiesc, învață. Și vă mulțumesc pentru lecția oferită.
Mărturisesc că nu am educația dvs, drept pentru care m-am și adresat nepoliticos( unei persoane pe care nu o cunosc) .
Vă doresc o seară frumoasă !
Iertați vă rog îndrăzneala.
In mare parte articolul este bun, dar mai mult pare a fi propagandă americană, le e cam ciudă americanilor ca chinezii i-au întrecut…
+1
Acu’ tiktok e toxic fără îndoială, dar și facebook&co nu e mai breaz…. Se făleau unii pe vremuri au făcut revoluții colorate cu ajutorul lui facebook-u’ și că obama+trump tot cu Facebook ar fi câștigat. Vorba aceea: capra sare masa, iedul sare casa.
Ce mi-ar plăcea mie, ar fi ca „biserica/societatea” să denunțe mai mult cyber-prosteala și să promoveze leacurile la o scară mai largă. Se începe, e bine…
Da, așa este. Noi am avut o serie pe tema TikTok. De asemenea și o postare pentru Facebook care, însă, este în declin (și asta e bine). Amintim și în cuvintele noastre de folos despre problemele provocate de rețelele sociale.
Punct valid – cu toate că nu e chiar „propagandă americană”, însă bine ai menționat că dacă ar fi fost platforma lor ar fi fost ridicată în slăvi. Din păcate, însă, nu am găsit un material ortodox pe această temă.
Da am văzut. Urmărim regulat, d-aia vă iubim și ne rugăm să vă dea Dumnezeu cuvânt cu putere multă…..
Doamne ajuta! Parinte Teologos, va rog din suflet sa mi raspundeti la urmatoarea intrebare: Cum poate tehnologia sa ne citeasca gandurile? nu e vorba de tik tok, ci de telefon. Mi au aparut reclame la lucruri la care doar m am gandit! Nu le am cautat pe net, nu le am cumparat, nu am vb despre ele. Si nu sunt singura care a patit sau si a dat seama de asta. Toate telefoanele sunt Made in China
…
Părintele va răspunde sigur mai bine… Nu îți citește gândurile, alea numai Dumnezeu poate face. Să îți vorbesc numai de smartphone.
1/ se uită la pozele din telefon => îți ghicește vărsta, centrele de interes
2/ te ascultă ce ci cine vorbești
3/ se uită la ce cauți pe net, saiturile de știri sunt experte în profilaj.
4/ se uită la destinațiile pe aplicațiile de navigație, mijloacele de locomoție
5/ altele…senzorii din telefon, vede cum&cât te miști, cum apeși pe taste, ce muzică asculți etc. (aplicații de rețele sociale sau multe aplicații gratuite gen lanternă , busolă etc)
Asta o face pe miliarde de indivizi, ani în șir => ajunge la o acuratețe statistică enormă
Există metode să-l mai împiedici să își bage nasul prin datele tale… mă rog …trebuie un pic de igienă cu chestiile astea.
Să îți dau un exemplu: vede prin mesaje/conversații că ești învățată la un eveniment monden, într-ul loc unde nu mergi de obicei => îți va propune rochii de prințesă.
Sper să te fi dumirit un pic. ;)(Mă rog, pe vremurile astea nu tu te uiți la telefon, ci el se uită la tine)
Ți-a răspuns deja „Ionuț Manelistu”. 🙂 Aș accentua numai faptul că este nu numai o profilare în adâncime (adică în trecutul și prezentul tău – ce ai făcut și faci, ce date ai etc.) ci și o profilare în lățime – adică vede că dacă „n” utilizatori (unde „n” este foarte mare) a avut trecutul similar cu al tău și au fost interesați de produsul „x” înseamnă că și tu, foarte probabil, vei fi interesată. Este un „nor de corelare” sau un „segment de piață”. Odată cu apariția motoarelor de Inteligență Artificială aceste „urmăriri” se ascut în timp fiind din ce în ce mai bine țintite și este foarte dificil de scăpat.
Pare foarte logic ceea ce spuneti si sunt convinsa ca asa este, insa mie imi este totusi foarte greu sa mi dau seama cum au reusit aceste programe, sau ce or fi, sa si dea seama ca eu m am uitat cand am fost acasa la cineva la o ustensila de lemn pt miere despre care am vrut sa o intreb pe gazda. Ce i drept, fara intentia reala de a o cumpara…Nu am spus nimic despre asta iar cand am plecat, fix la asemenea obiect mi a intrat reclama. Alta data ma gandeam destul de insistent unde am pus o lenjerie de pat din damasc, ca nu mai dadeam de ea… aveam imaginea in minte… fix la acel tip de lenjerie am primit reclama. Iarasi, nevorbind nimic cu nimeni. Va rog sa ma credeti, nu am luat o razna. M au socat aceste lucruri, m au favut sa ma gandesc ca poate suntem controlati cumva, prin alimentatie, prin ceva, nu mi dau seama. Va rog sa ma iertati, multa vreme am vrut sa vorbesc cu cineva despre asta, dar mi a fost teama
Doamne fereste, nici măcar diavoluk nu citește gandurile e doar o statistica foarte fina si cu riscul de a jigni, de predictibilitate. Cu cât o persoana, e mai complexa, va fi mai greu de introdus intr-o categorie ie, respectiv de a primi reclame tintite. Nu trebuia sa spui tu, putea rosti gazda nunele produsului. Ia ziceti cati cititi permisiunile? Cati dati click in altaparte si selectati folosirea microfonului si a camerei doar cand e pornita aplicatia? Ce permisiuni aveti?
Nu mai vorbesc dacă ai ceas conectat, sau senzor de activitate, te citește mai bine ca doctorul și psihologul. Îți dai seama 7z/7 24h/24 te măsoară….ritm cardiac, stress, locație, mișcare, somn. (Ex: știe când ai avut o zi grea la serviciu, îți propune vitamine sau produse să te calmezi)
Și ceasurile astea deștepte merg cu aplicații dedicate pe smartphone. Dacă nu-i dai acces la toate datele tale nu merge. Și când îi dai, stă cu ochii pe tine ca pisica pe vrăbii
Credeti ma ca am gandit si eu tot asa. Dar e vorba de secunde. Ma uitam o data in casa ce as putea pune pe un perete deasupra canapelei si imediat imi apare reclama la devoratiuni pe emag: „Nu sti cu ce sa umpli un perete gol?” (si nu, nu sunt vaccinata anti-covid, ca sa zici ca mi au implantat ei ceva in corp prin vaccin) Adica la modul asta… mi se pare infiorator sincer. Eu chiar cred ca tehnologia de azi poate citi gandurile
1/ mai există și simple coincidențe (Ex. O barză a făcut cuib la o cunoștință pe casă exact când nevasta lui a născut un copilaș…Sau coleg care mă invită la cafea când mă doare capul. Asta nu înseamnă că mi-a ghicit gândul.
2/ nu s-a inventat încă implant de ghicit gânduri. Există chestii de măsurat activitate cerebrală dar de ghicit gânduri nu. Mai mult sunteți monitorizată prin smartphone, aplicații … mailuri cu noutați (newsletter)…click și laikuri pe ici pe colo
Acu’ mă uit la mine, nici eu nu prea știu sigur ce îmi trece prin cap și ce rămâne. Darmite la distanță alții.
3/ dupăia ce mai face „tehnologia” …te stresează, te bagă în sperieți (știri catastrofice peste știri proaste, imagini violente, message negative etc.)
Dupăia îți propune un fel de ușurare cu un produs sau serviciu. Și tu fiind sub stress ai impresia că aia voiai.
Bref, pe vremuri, un mare director al unui mare grup de televiziune zicea: meseria mea e să obțin timp de creier disponibil (la telespectatori) să îl vând lui co.cola. internetul + smartphone face același lucru de sute de ori mai bine
E stupid daca putea, nu mai era nevoie de luota pt suorematie, pt ca o detinea. Si iar riscand sa fiu directa, credeti ca arvtinti miliardecde persoane insignifiante, sau ar merge tintit? V-am spus sa va verificati permisiunile, sa le taiati sa vedeti daca va mai citesc gandurile
Doamna Gratiela, eu spun ce am vazut. Mai departe nu stiu ce este, de asta pun si imi pun intrebari. Chiar credeti ca intrebari nu mi am pus si eu? Poate ca ma depaseste subiectul, dar la capitolul logica stau si eu destul de bine, si oricat de predictibile ar fi unele lucruri va spun ca e aproape imposibil sa fie prezise doar pe baza unui asa-zis profil fictiv. Ma repet, erau lucruri la care m am gandit FARA intentia de a le cumpara sau a le cauta pe net. Pur si simplu le am vizualizat imaginea, de exemplu. Nu stiu de ce va vine asa de greu sa credeti.
Aoleu… La mine toate sunt conectate cu telefonul.. 😔
Eu personal nu cred in coincidente. Daca s ar fi intamplat o singura data poate da, dar cand deja se intampla de mai multe ori, deja nu mai sunt simple coincidente. Am fost o perioada foarte deznadajduita din aceasta cauza, chiar ma gandeam ca poate numai mie mi se intampla, pana am mai auzt si la altii. Mentionez ca nu am cine stie ce telefon, nici smart watch. Oricum, suntem in Mana Lui Dumnezeu, numai El stie ce va fi si cu mine si cu noi toti. Va multumesc mult pentru raspunsuri si dumneavoastra si Parintelui
Acum sincer, parca sunteti femeia cu drobul de sare. Renuntati la smartphone si gata. Nu mai dati vina
pe Dumnezeu, ca el stie ce face. El ne-a dat liber arbitru si noi stim ce facem
Cat de gresit ati interpretat vorbele mele. Eu nu dau vina pe Dumnezeu ci ma lasa in voia Sa cea Sfanta. Aveti impresia ca vreunul dintre noi muritorii ne putem opune voii Sale? aveti dreptate cu renuntarea la smartphone, insa partial. Ca degeaba nu ai tu daca toti cei din jurul tau au. In orice caz, framantarile mele nu va erau adresate si deja incep sa regret ca le am expus aici. O seara buna!
De curiozitate, am instalat o aplicație care îți arată „traker-ii” pe telefon ….”exodus” se cheamă
Nu-mi vine a crede. Top 3 de % trakeri => client (cred că am ~120 de trakeri în total)
70% => google analytics și altele gogorițe asemenea
25% => feissbuc și lucrurile lui deși n-am cont
10%=> mamazon deși n-am cont
Pe scurt aplicațiile pe care le am trimit la băieții ăștia informații despre mine.
Top 3 aplicații care trimit:
– Adobe Acrobat (vreo 12)
– o aplicație de orare de transport în comun (8 )
– o aplicație de rezervat sala de gimnastică (eversports) ex aequo cu outlook (5)
Aplicațiile astea sunt cele mai puțin utilizate. Cel mai des utilizate sunt Firefox, telegram și maps.Altă ciudățenie, am un appli vpn, e pe locul 4 la trakeri. Nu vă spun câte ore stau pe tel pe săptămână că mă cutremur de înfricoșatea zi a judecății.
Dupăia toate aplicațiile au minimum un traker. (Pândaci mi se pare mai românește decât traker)
Şi ca să termin povestea… M-am uitat un pic mai în detaliu la pândacii ăștia.
Unii sunt „normali” (după mine) adică trimit producătorului aplicației ora și timpul de utilizare a aplicației ..
Alții mi se par cam foarte dubioși, trimit o grămadă de date la FB & ..gen amprenta degetului, locație la fiecare dată când deschidem ecranul telefonului, istoricul navigației pe net, activitatea accelerometrului. Etc.
Deci până la urmă mă miră că nu îmi ghicește chefurile mai precis, (îmi pune manele noi, când mi-e îmi plac alea vechi :p)
Acu’ eu nu sunt programator, sunt un pic tangent cu subiectul…deci s-ar putea să văz aiurea