Urmăriți un șocant (pentru publicul larg) documentar cu ceea ce poate să facă inteligența artificială, documentar legat în principal de posibilitatea cuiva de a-și înlocui fața cu fața altcuiva, fără ca acesta din urmă să știe acest lucru, de obicei în scopuri malefice. Acest fenomen este cunoscut în domeniu ca și „DeepFake”
Vizionare plăcută! (după clip aveți podcastul și transcriptul)
Powered by RedCircle
Acesta este tânărul Simon Cowell interpretând pe scena concursului „Americanii au talent” chiar în fața lui Simon Cowell (!), deoarece acesta este un „deepfake” [contrafacere video totală – n.t.]! Și aceasta este un „deepfake” cu președintele Ucrainei, V. Zelinski, solicitând soldaților săi să depună armele. Unul dintre aceste exemple este distractiv iar celălalt este alarmant în legătură cu pericolele reprezentate de contrafacerile din lumea virtuală. Acestea sunt cele două fețe ale „deepfake”
Aura negativă a „deepfake”-urilor
Datorită termenului „fake” [fals] cuvântul compus „deepfake” invocă un înțeles negativ. Companii din categoria lui „Metaphysic”, fac tot ceea ce pot ca să risipească temerile lumii despre contrafacerile virtuale. Aceasta este ceea ce au prezentat la [emisiunea] „Americanii au talent”. Există multe aplicații practice cu privire la aceste contrafaceri într-o varietatea foarte largă de domenii. Spre exemplu emisiunile de știri pot emite 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, fără ca persoana să fie prezentă în mod real, utilizând o contrafacere totală a prezentatorului său! Astfel, se pot reduce costurile de întreținere în studio și cheltuielile cu personalul, conducând la economii de timp și bani.
Prezentatoarea de știri Kim Ju-ha de la postul tv sud-coreean MBN a fost contrafăcută total pentru telespectatorii postului. Prezentatoarea a fost contrafăcută după cum telespectatorii au fost dinainte anunțați, deși Kim Ju-ha era încă prezentă la lucru. Oricum MBN a declarat ca va intenționa să mențină contrafacerea în cazuri de știri de ultimă oră. Compania „Deepbrain AI” din Coreea de Sud, cea care a creat contrafacerea, a declarat că așteaptă [potențiali] cumpărători din domeniul media din China sau Statele Unite, aceasta conducând la la îngrijorarea unora că prezentatorii de știri ar putea deveni istorie. Un cont „tik-tok” a fost creat numai contrafacerii lui Tom Cruise pentru a observa cât de mult au evoluat contrafacerile în anii din urmă. Clipuri cu Cruise făcând orice, incluzând spălatul pe mâini, jucând golf sau făcând diverse trucuri, sunt postate online. Aceeași firmă care a făcut asta, „Methaphysics”, a produs și contrafacerea atât de autentică a lui Simon Cowell.
Industria filmului
Există foarte mulți potențiali utilizatori ai contrafacerilor în industria filmului. Poți aduce la viață actori sau actrițe care au decedat, dar asta este discutabil din punct de vedere deontologic. Oricum dacă nu avem în vedere chestiunile de etică este foarte simplu și realizabil. De asemenea, va fi probabil mai puțin costisitor decât alte alternative. Contrafacerile totale permit filmelor cu actori străini să modifice filmul și să dubleze vocea; vocile se vor asemăna cu cele originale, iar mișcările buzelor vor fi în armonie adecvată cu cuvintele rostite. Cu ajutorul contrafacerilor pozitive vom putea schimba idei mai ușor la scară globală, precum și filme și alte activități creative, chiar și acelea care sunt insuficient finanțate. Aceasta ar trebui să crească varietatea divertismentului și conținutul pe care îl utilizăm. Cu alte cuvinte contrafacerile totale „deepfake”, pot depăși barierele de limbă și va crește accesibilitatea de conținut.
Industria audio
Contrafacerile nu se găsesc numai în [industria] video. Un domeniu cu extindere rapidă a contrafacerilor și cu o vastă gamă de utilizari este industria audio. Algoritme de învățare puternice pot crea autentice contrafaceri audio, utilizând numai câteva ore de înregistrări ale persoanei care se dorește a fi duplicată. În momentul în care modelul vocii acelei persoane a fost creat se poate face ca acesta să afirme orice. Mulțumită contrafacerilor audio totale, programatorii din domeniul jocurilor pot acum să pună în gura caracterelor lor tot ce doresc și fără să mai depindă de un număr redus de replici care erau înregistrate la început. Unii oameni utilizează această tehnologie să comită fraude financiare, spargeri de date, escrocherii, atacuri automate de dezinformare și răspândirea de informații false despre surse care sunt, în mod normal, de încredere.
În politică
Analiștii, de asemenea, subliniază riscurile utilizării contrafacerilor totale de a se implica în lupta politică, prin crearea unei știri false, dar credibile. De asemenea, politicienii au utilizat video-uri contrafăcute total. În anul 2018, un partid politic belgian a prezentat public un video cu președintele D. Trump făcând presiuni asupra Belgiei, într-un discurs, de a ieși din „Acordul cu privire la climă de la Paris”. [În realitate] Trump niciodată nu a ținut un asemenea discurs! A fost o contrafacere totală („deepfake”).
Exploatarea celebrităților
Poate fi utilizată pentru a înșela oamenii utilizând identitatea unor celebrități, și există destule dovezi pe rețelele sociale pentru a identifica o anumită persoană de influență sau celebritate. Sunt mii de fotografii și video online care pot fi utilizate ca surse de lucru pentru a crea falsuri pe seama unei personalități autentice.
Acestea sunt unele din motivele pentru care comunitatea producătorilor de inteligențe artificiale este reținută de a pune la dispoziție oricui tehnologia contrafacerii totale, cum ar fi generatoarele artificiale de imagine, fără a face nici un fel de verificare asupra lor. Generatoarele artificiale de imagine pot fi utilizate pentru activități legale, ca platformele Dali, pentru a deveni super realistice și a arăta originale.
Există, din păcate, multe programe
Pe platforma GitHub se găsesc o mulțime de software-uri de contrafaceri („deepfake”). Producerea contrafacerilor totale este legală deoarece o parte dintre aceste aplicații sunt numai pentru distracție dar altele sunt mai dispuse a fi utilizate cu scop de a face rău.
Mulți experți preconizează că odată cu dezvoltarea tehnologiei, contrafacerile vor deveni mult mai sofisticate și vor reprezenta un tot mai mare pericol pentru public prin intermediul interferenței în procesul electoral, tulburărilor sociale și o creștere a activităților criminale. În timp ce contrafacerile vor deveni tot mai bune odată cu trecerea timpului și cu îmbunătățirea condițiilor tehnice, sperăm că nu ne vom afla total descoperiți când va veni vorba de lupta împotriva lor.
Tehnici de detectare a contrafacerilor
Tehnicile de detectare a contrafacerilor au fost create de câteva companii, unele dintre ele fiind de curând lansate („start-ups”). Spre exemplu, „Sensity” a creat o platformă pentru identificarea contrafacerilor totale care acționează ca un antivirus și notifică utilizatorii prin email atunci când aceștia vizionează ceva care conține elementele unei emisiuni contrafăcute, generate cu ajutorul inteligenței artificiale.
Tehnicile de detectare, prezentând o sensitivitate la identificarea video-urilor contrafăcute, utilizează aceeași tehnologie care este utilizată la crearea contrafacerilor.
Utilizări actuale
Contrafacerile totale sunt utilizate în prezent de bine-cunoscute case de modă pentru a-și face publicitate distinctivă ce poate a fi dedicată la gamă variată de consumatori. „Cadbury” a colaborat cu starul de la Bollywood Shahrukh Khan într-un proiect de marketing pentru companiile din India lovite de pandemia Covid. Patronii au furnizat detalii despre firmele lor iar „Cadbury” a utilizat tehnologia contrafacerii de a simula susținerea dl. Khan pentru compania respectivă, prin intermediul unui clip publicitar.
O inițiativă similară a companiei „Lays” a creat, în anul 2021, o pagină web-site numită „Mesajele lui Messi”, unde fanii puteau să-și introducă numele pentru a primi mesaje personalizate de la legendarul fotbalist. Contrafacerile sunt utilizate de „Brands” să reducă costul pentru crearea clipurilor publicitare. Contrafacerile publicitare fac accesul companiilor pe piețele externe mult mai accesibil, conduc la creșterea bugetelor de marketing și furnizează mesaje personalizate la un public țintă, numai prin atingerea unui buton.
Într-un interval de 5 – 7 ani, orice individ, spre exemplu un utilizator Youtube sau Tik-tok, va fi capabil să producă efecte speciale de aceeași calitate pe care, în prezent, numai studiourile de film bine finanțate de la Hollywood sunt capabile.
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
3 Comment
Și totuși oamenii au nevoie de mai mult decât deepfake. Problema e că pot crea confuzii mari, altfel nu vor fi acceptate decât temporar și de distracție. Țin minte și acum din facultate exemplul clasic al directorului care stătea numai în teleconferințe și bucuria lui când a venit poștașul (un om real) să îi aducă o scrisoare. Vorbeam cu un mare om de afaceri plecat din România și îmi spunea că strângerea de mână de la sfârșitul unei întâlniri față în față nu se compară cu nici o videoconferință.
E o oglindă a lumii noastre, profund false. La cât de falși și de ipocriți suntem, e evident că astfel de lucruri se întâmplă. Poate ne mai străduim noi să fim sau sa părem mai buni, mai adevărați sau mai autentici, dar realitatea este că suntem falși, fățarnici, egoiști și ne place să ieșim în scenă sau să ne dăm în spectacol. Ma gândeam, recent, că doar la liturghie e singurul timp în care ieșim din spectacolul lumi și intram în viața autentică. Poate tocmai de aceea multora nu ne place sau nu ne atrage să fim prezenți la liturghie și trebui sa tragem de noi ca să fim acolo, cel puțin în cazul meu, din cât am observat în ultima perioadă.
Da, la sfânta liturghie intrăm în ADEVĂRATA și SINGURA viață reală, in comuniune cu Dumnezeu,Creatorul lumii. In afara ei-deșertăciune